سرورهای تلگرام به ایران می‌آیند؟

کلیک - معاون وزیر ارتباطات و مدیرعامل زیرساخت در مورد ورود سرورهای تلگرام به ایران توضیحاتی ارائه داد.

سرورهای تلگرام به ایران می‌آیند؟

محمد جواد آذری جهرمی معاون وزیر ارتباطات و مدیرعامل شرکت ارتباطات زیرساخت در مورد ورود سرورهای تلگرام به ایران گفت: «فقط بحث انتقال یک سرویس خاص همچون تلگرام مطرح نیست بلکه قرار است که زیرساخت‌ها و زمینه حضور سرویس‌های مهم در فضای مجازی به ایران ایجاد شود.»

معاون وزیر ارتباطات تأکید کرد که اگر قرار باشد سرور سرویس خاصی به ایران منتقل شود، آن را با شفافیت اعلام خواهیم کرد.

به گفته‌ی جهرمی، موضوعی که در شورای عالی فضای مجازی مطرح شده این است که وزارت ارتباطات برای مذاکره با CDNهای جهانی برای استقرار سرورهای خود در ایران مجوز دارد. نقض حریم خصوصی آفت این اقدامات است، چرا که باعث می شود تعامل با سرویس دهندگان خارجی بهم بریزد و در نهایت این تعامل ها به نتیجه نرسد .

مدیرعامل شرکت ارتباطات زیرساخت در ادامه افزود: «دولت یازدهم و شخص رئیس جمهوری، شخصاً حساسیت ویژه‌ای در خصوص حریم خصوصی کاربران ایرانی دارند. اگر ما حریم خصوصی را نقض کنیم مطمئناً هیچ سرویس دهنده‌‌ای برای انتقال سرورها به ایران با ما همکاری نخواهند کرد. البته احترام به فرهنگ اسلامی همواره مورد تأکید دولت یازدهم و رئیس جمهوری بوده است.»

جهرمی اعلام کرد که پیگیری برای توافق انتقال سرورهای سرویس‌های خارجی به ایران توسط وزارت ارتباطات از امروز آغاز خواهد شد و به محض حصول نتیجه به طور شفاف اطلاع‌رسانی خواهیم کرد. گمانه زنی‌های امروز با هدف رقابت مابین سرویس دهنده‌های فعلی است و ما خود را دخیل در این شایعات نمی‌کنیم.

ارسال نظر