مدیرعامل افرانت تکذیب کرد؛ قرار نیست سرور تلگرام به ایران منتقل شود

دیتا سنتر کلود (مرکز داده ابری) افرانت امروز با حضور وزیر ارتباطات افتتاح شد.

مدیرعامل افرانت تکذیب کرد؛ قرار نیست سرور تلگرام به ایران منتقل شود

به گزارش کلیک، به نقل از ایتنا، فریدون قاسم‌زاده، مدیرعامل دیتاسنتر ابری افرانت در این‌باره گفت:«هم‌اکنون که برای برخی شرکت‌ها از جمله تلگرام انتقال سرور به ایران الزامی شده و تا پایان سال باید سرور خود را در ایران مستقر کنند، دولت ایران چند شرکت از جمله افرانت را برای میزبانی انتقال سرورهای تلگرام به ایران تعیین کرده‌است.»

این دیتاسنتر ۲ مگاواتی در فضایی به وسعت ۱۵۰۰ متر مربع شامل سالن‌های سرور و تجهیزات زیرساخت آی تی با ظرفیت ۲۰ هزار سرور ابری و ذخیره‌سازی ۶ پتابایت اطلاعات ساخته شده‌ است.

هر پتابایت (PB) برابر ۱۰۰۰ ترابایت است.

به گفته مدیران این دیتاسنتر اگرچه دیتاسنتر ابری ظرفیت ۲۰ هزار سرور ابری را دارد اما آغاز به کار آن با ظرفیت ۲ هزار سرور خواهد بود.

این خبر مهم پس از انتشار به سرعت با واکنش‌های متعددی همراه شد. نخستین واکنش به این خبر سوال درباره امکان انتقال اطلاعات زیاد سرور تلگرام در ۶ پتابایت ظرفیت این دیتاسنتر است. برخی اعلام کردند که با راه‌اندازی این دیتاسنتر هنوز امکان فنی و ظرفیت برای انتقال اطلاعات کابران ایرانی تلگرام به داخل فراهم نیست.

یکی از مدیران افرانت در پاسخ به این ابهام توضیح داد:«قرار نیست سرور تلگرام به ایران منتقل شود، بلکه قرار است POP سرور (سرور میانی بین دو سرور) در ایران قرار بگیرد که پلت فرم (کدهای قالب اصلی و اطلاعات ثابت) را شامل می‌شود و سپس با هر‌بار اتصال به تلگرام اطلاعات ثابت نیاز به آپدیت کردن نداشته باشند و اطلاعات متغیر آپدیت شوند.»

ارسال نظر