دسترسی بیش از 55 هزار روستا به تلفن طی 40 سال اخیر

رسانه کلیک - عضو حقیقی شورای عالی فضای مجازی گفت: قبل از انقلاب 312 روستا به تلفن دسترسی داشتند در حال حاضر این رقم به بیش از 55 هزار روستا رسیده است.

دسترسی بیش از 55 هزار روستا به تلفن طی 40 سال اخیر

به گزارش کلیک به نقل از مهر؛ دکتر رضا تقی پور عضو حقیقی شورای عالی فضای مجازی در نشست رسانه ای شنبه های انقلاب با موضوع بررسی دستاوردهای انقلاب اسلامی در حوزه فناوری اطلاعات و فضای مجازی عنوان کرد: سال ۱۳۵۷ حدود ۳۱۲ روستای ما یک خط ارتباط داشت در حال حاضر ۹۸ درصد نقاط قابل تردد کشور به شبکه مخابراتی متصل است و ضریب نفوذ تلفن سیار در کشور ۱۱۰ درصد است.

وی اظهار کرد: در حال حاضر بیش از ۵۵ هزار روستا به تلفن دسترسی دارند و صد در صد روستاهای بالای ۲۰ خانوار به شبکه ارتباطی کشور متصل هستند. حتی عشایر کوچ رو در سیاه چادرهای خود به شبکه تلفن و اینترنت پرسرعت متصل هستند.

عضو حقیقی شورای عالی فضای مجازی ادامه داد: بعد از انقلاب ما در حوزه مخابرات محصول داخلی نداشتیم و مهمترین صنعت نظامی که در حوزه مخابرات داشته ایم، یک نوع بی سیم با تکنولوژی مشخص بود. این بزرگترین صنعت مخابرات ما در آن عرصه بود، اما امروز ما در زمینه های مخابرات زیر آب، VHF، UHF و بلا استثنا در تمام فناوری های روز در حوزه مخابرات، هم دانش بومی داریم و هم می توانیم آنها را تولید کنیم.

تقی پور افزود: در حال حاضر ما به ۱۶ کشور دنیا در زمینه مخابرات صادرات داریم و آنها از محصولات ما استفاده می کنند.

ارسال نظر