روند ثبت اطلاعات مشترکان تلفن ثابت در شبکه احراز هویت شروع شد

رسانه کلیک - معاون وزیر ارتباطات از آغاز ثبت اطلاعات مشترکان تلفن ثابت در شبکه احراز هویت کاربران ایران خبر داد و گفت: تکمیل اطلاعات هویتی این خطوط از طریق پیامک به مشترکان اطلاع رسانی می شود.

روند ثبت اطلاعات مشترکان تلفن ثابت در شبکه احراز هویت شروع شد

به گزارش کلیک به نقل از مهر؛ حسین فلاح جوشقانی معاون وزیر ارتباطات اظهار داشت: همانگونه که پیش از این، اطلاعات مشترکان موبایل در سامانه «شاهکار» به ثبت رسیده، ثبت اطلاعات مشترکان تلفن ثابت و همچنین روند بروزرسانی نیز در این سامانه آغاز شده است.

جوشقانی ادامه داد: بر این اساس برای خطوطی که اطلاعاتشان هنوز به ثبت نرسیده یک پیامک از سوی رگولاتوری حاوی این مضمون که «یک عدد خط تلفن ثابت به شماره و کد ملی شما در اپراتور مخابرات ایران ثبت شده و در صورت مغایرت به این اپراتور مراجعه کنید»، به صاحب خط ارسال می شود.

رییس سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی با بیان اینکه این پیامک بدون توجه به سابقه زمانی خرید خط تلفن به صاحب خط ارسال می شود، گفت: مشترکان در صورتی که از خطوط اعلام شده، اطلاعی ندارند و یا مغایرتی در این زمینه وجود دارد، باید به مرکز مخابرات منطقه خود مراجعه کنند.

معاون وزیر ارتباطات با اشاره به اینکه ثبت اطلاعات سیم کارت های تلفن همراه و احراز هویت مشترکان موبایل، تکمیل شده است، افزود: اطلاعات بسیاری از خطوط تلفن ثابت ثبت نیست و بر این اساس هم اکنون در حال احراز هویت خطوط تلفن ثابت هستیم.

وی در ادامه توضیحاتش بیان کرد: ثبت اطلاعات مشترکان تلفن ثابت (احراز هویت) به دلیل آنکه این خطوط دارای آدرس مشخصی است با خطوط موبایل تا حدی متفاوت است اما از آنجایی که اطلاعات متمرکزی از تلفن های ثابت در کشور در دست نبود، مطابقت این اطلاعات و ساماندهی آن در سامانه «شاهکار » در حال انجام است.

فلاح جوشقانی با بیان اینکه هم اکنون اپراتورهای ارتباطی روی خطوط تلفن ثابت، سرویس های اینترنت ارائه می دهند، اضافه کرد: بر این اساس اطلاعات این خطوط باید در سامانه شاهکار ثبت و کامل شود.

وی اظهار داشت: ممکن است بسیاری از مشترکان با تغییر مکان و محل زندگی خود، فراموش کرده باشند که خط تلفنی به نامشان است که درصورت دریافت این پیامک، اطلاع می یابند که این خطوط در سیستم مخابراتی کشور به نامشان به ثبت رسیده و در صورت مغایرت و درخواست تغییر نام می توانند به مخابرات مراجعه کنند.

شایان ذکر است؛ سامانه شاهکار (شبکه احراز هویت کاربران ایران) سامانه ای برای احراز هویت کاربران سرویس های ارتباطی و با هدف یکپارچه‌ سازی و احراز اصالت سرویس‌ گیرندگان از سال ۹۴ توسط سازمان تنظیم و مقررات ارتباطات رادیویی طراحی و پیاده سازی شده است. «شاهکار» وظیفه احراز هویت و صدور خدماتی در حوزه سیم‌ کارت‌، ثابت تلفن و اشتراک‌ اینترنت را در جهت افزایش امنیت سرویس های ارتباطی، برعهده دارد.

ارسال نظر