تسلا مدل ۳ اتومبیل خود را با باتری کاربردی تر عرضه می کند

رسانه کلیک - مدیرعامل شرکت تسلا برای علاقه‌مندان این اتومبیل، سورپرایز ویژه‌ای دارد. 

تسلا مدل ۳ اتومبیل خود را با باتری کاربردی تر عرضه می کند

اتومبیل شماره ۳ تسلا، اولین برند تولید انبوه خودروهای الکتریکی در جهان، با یک بار شارژ حدود ۵۰۰ کیلومتر راه می‌رود. مدل ابتدایی این اتومبیل ۳۵۴ کیلومتر راه می‌رود و قیمت آن ۳۵۰۰۰ دلار است. خریداران می‌توانند مدل ۳ را با باتری‌های کاربردی‌تر خریداری کنند که تا ۵۰۰ کیلومتر شارژ دارد. در این مدل سرعت شتاب ماشین از ۵٫۶ به ۵٫۱ کاهش پیدا کرده است.

مدل ۳ خودروهای تسلا با خودرو شوی بالت (Chevy Bolt) رقابت می‌کند. جنرال موتورز در مسابقه‌ای تسلا را شکست داد. لازم به ذکر است خودروهای جنرال موتورز هم مانند تسلا، الکتریکی و تولید انبوه شده است. خودرو بالت در یک بار شارژ ۳۸۳ کیلومتر می‌رود و صفر تا صد را ظرف ۶٫۵ ثانیه پر می‌کند.

مدل ۳ تسلا از بالت پیشی می‌گیرد اما قیمت آن نسبت به مدل ابتدایی بالاتر و حدود ۴۴۰۰۰ دلار است. این قیمت، قیمت خام خودرو است؛ چنانچه قیمت آپشن‌های جانبی این خودرو را هم اضافه کنید، قیمت آن بالاتر می‌رود.

هنوز مشخص نیست که مدل ۳ با شوی بالت چه میزان تفاوت دارد. حدود ۵۰۰۰۰۰ نفر مدل ۳ را پیش‌خرید کرده‌اند که تا نیمه دوم سال ۲۰۱۸ به مردم تحویل داده می‌شود. البته شوی بالت خط تولید خود را در دسامبر بست و از آن زمان تاکنون، قیمت خودروهایش افزایش داشته است.

ارسال نظر