ماشین‌های خودران تسلا به تراشه‌های هوشمند AMD مجهز می‌شود

رسانه کلیک - شرکت تسلا همیشه به دنبال توسعه تراشه‌های هوشمندی بوده تا در اتومبیل‌های خودران خود استفاده کند. این شرکت با کمک شرکت AMD به هدف خود یک گام نزدیک‌تر شده است.

ماشین‌های خودران تسلا به تراشه‌های هوشمند AMD مجهز می‌شود

این کمپانی خودروسازی به‌ منظور ساخت تراشه‌های هوشمند مورد نظر خود، با شرکت‌های AMD و GlobalFoundries همکاری می‌کند. تسلا در صدد است با استفاده از مجهزترین فناوری‌های این دو شرکت، به تولید تراشه‌های هوشمند خود رنگ واقعیت ببخشد.

گفته می‌شود، با همکاری تسلا و AMD و توسعه این طرح، اولین نمونه‌های تراشه مجهز به هوش مصنوعی در اتومبیل های خودران تسلا مورد آزمایش قرار می گیرد.

تسلا سابقاً در ساخت تراشه‌های هوشمند با Mobileye، یکی از شرکت‌های زیرمجموعه اینتل همکاری می‌کرد که این همکاری به دلیل نقص سیستم خودران مدل S این شرکت که منجر به تصادفی مرگبار در فلوریدا شد، پایان یافت.

در حال حاضر، در سیستم خودران اتومبیل های تسلا از تراشه های شرکت NVIDIA استفاده می‌شود، اما ظاهراً تسلا به این تراشه‌ها هم قانع نیست و به دنبال ساخت تراشه‌های تخصصی شرکت خود است تا از این طریق اهداف و خواسته‌های خود را توسعه دهد.

گفتنی است؛ ایلان ماسک، مدیر عامل تسلا، پیش‌ از این اعلام کرده بود تا پایان سال ۲۰۱۸، اتومبیل‌های خودران را به تولید انبوه می‌رساند. بنابراین، این شرکت به دنبال توسعه فناوری‌هایی است که کارایی اتومبیل‌های خودران را افزایش دهد.

ارسال نظر