مطالعه کیفیت خودروهای تسلا در JD Power

رسانه کلیک - در رده بندی JD POWER از میان 32 برند حاضر در مطالعه انجام شده توسط این شرکت، کیفیت خودروهای تسلا در رده آخر قرار گرفته است. دلیل این جایگاه وجود 250 مشکل اساسی در 100 خودرو تسلا بیان شده است. 

مطالعه کیفیت خودروهای تسلا در JD Power

در فهرست خودروهای تحت بررسی در JD Power نام تسلا برای اولین بار به چشم می‌خورد. این مسئله می‌تواند برای تسلا که تولید کننده خودروهای برقی است کمی نگران کننده باشد. هرچند به عقیده بسیاری از کارشناسان ماجراهای پشت پرده بیشتری در خصوص این مسئله وجود دارد.

در رده بندی JD POWER از میان 32 برند حاضر در مطالعه انجام شده توسط این شرکت، تسلا در رده آخر قرار گرفته است. دلیل این جایگاه وجود 250 مشکل اساسی در 100 خودرو تسلا بیان شده است. برای برندهایی مثل Doge و Kia در حدود 136 مشکل گزارش شده است و بنابراین در این رده بندی جایگاه بالاتری نسبت به تسلا را به خود اختصاص داده‌اند.

تسلا به صورت رسمی در این مطالعه شرکت نکرده است چون به 15 ایالت در آمریکا که خریدار محصولات این شرکت هستند اجازه حضور در مطالعه و نظر سنجی JD Power را نداده است اما در حدود 1250 نفر از ایالت‌های دیگر در این مطالعه و نظر سنجی شرکت کرده اند.

با وجود اینکه نتایج این نظر سنجی چندان بد هم نیست اما برای رسیدن به نتایج واقعی نمی‌توان فقط به اعداد اکتفا کرد. داگ بتس، رئیس شرکت JD Power در مصاحبه خود با شبکه CNBC به این موضوع اشاره کرده است که ایرادات عمده‌ای که به خودروهای تسلا وارد شده است بیشتر در زمینه رنگ بدنه و طراحی است. این درحالی است که بیش از ¼ خودروسازان در تولیدات خود با ایراداتی مثل اختلال در صفحه نمایش لمسی، اتصال تلفن و همچنین ناوبری داخلی مواجه هستند. خوشبختانه ایراداتی که به خودروهای تسلا وارد شده در مورد عملکرد اصلی خودرو نبوده و بیشتر در خصوص طراحی بدنه و مواردی شبیه به این است.

نتایج این مطالعات چندان دور از ذهن نیست. تسلا برای تولید تسلا مدل 3 تلاش‌های زیادی کرده است اما بیشتر منتقدین بر این باورند که تسلا تلاشی برای بهبود طراحی و یا رفع ایرادات خود ندارد. در واقع رفع نواقص و بهبود ان‌ها در فهرست اولویت‌های تسلا نیست.

هنوز معمول نیست تسلا به گزارش‌های منتشر شده و همچنین نتایج این بررسی چه واکنشی نشان دهد اما این مسئله می‌تواند به نفع منتقدانی باشد که سعی می‌کنند تعداد خودروهای تولیدی تسلا را تا حد قابل توجهی کاهش دهند و عقیده دارند این شرکت باید تلاش بیشتری برای بهبود کیفیت و طراحی خودروهایی که مشتریان خود تحویل می‌دهد انجام دهد.

ارسال نظر