تسلا متقاضی دریافت حق امتیاز تامین انرژی برق در انگلیس شد

رسانه کلیک - پس از اعلام این خبر، پیش‌بینی می‌شود تسلا فناوری باتری لیتیوم یونی PowerPack را به انگلیس منتقل کند. دقیقا مشابه کاری که در جنوب استرالیا با نصب 100 مگاوات Hornsdale PowerPack انجام شد.

تسلا متقاضی دریافت حق امتیاز تامین انرژی برق در انگلیس شد

تسلا هنوز از راه‌اندازی این فناوری در مقیاس بزرگ انگلیس را تایید نکرده است اما فناوری شبکه لیتیوم-یون در سطح مناطق کوچک کاربرد دارد.

انگلیس بیش از 40 درصد انرژی خود را از منابع تجدید پذیر از جمله باد و پنل‌های خورشیدی تولید می کند. این فناوری جدید راه‌حل تامین برق در روزهای بی باد یا ابری در انگلیس است که سبب کاهش آلودگی محیط زیست و هزینه‌های مصرف کنندگان می‌شود. البته تسلا پیش از این این فناوری را در جنوب ولز نصب کرده اما به وسعت عملیاتی در استرالیا نیست.

همچنین ممکن است این کار راهی برای شرکت باشد تا بتواند بستری به نام Autobidder را معرفی کند که به تامین کنندگان انرژی تجدیدپذیر امکان ذخیره و کسب درآمد از طریق آن را می‌دهد. این نرم افزار از فناوری یادگیری ماشینی و بستر ابری تسلا برای بهینه سازی روند تولید و نگهداری زیرساخت‌های تامین برق استفاده می‌کند.

از دیگر برنامه‌های تسلا در انگلیس، استقرار فناوری شبکه خودرو در مقیاس بزرگتر است. درحال حاضر تسلا با همکاری دو شرکت دیگر، به دارنگان خودروی برقی تعرفه برقی ارزان‌تر ارائه می‌کند.

پس باید دید در صورت دریافت مجوز، این شرکت در سیستم برقی انگلیس چه تغییری ایجاد خواهد کرد.

ارسال نظر