مدیر بخش باتری سازی تسلا، این شرکت را ترک کرد!

رسانه کلیک – مشکلات مربوط به تولید باتری در Gigafactory خط تولید خودروی تسلا مدل ۳ را دچار چالش کرد؛ اتفاقاتی که به نظر می رسد منجر به کنار رفتن مدیر شرکت مهندسی باتری سازی تسلا شده است.

مدیر بخش باتری سازی تسلا، این شرکت را ترک کرد!

جان واگنر در سال ۲۰۱۳ به تسلا پیوست و به عنوان رئیس تیم مهندسی طراحی باتری خودرو مشغول به کار شد. بر اساس مشخصاتی که این فرد در صفحه LinkedIn خود ثبت کرده، وی در توسعه خودروهای الکترونیکی S، X و ۳ تسلا، همکاری داشته است. او همچنین به عنوان مدیر موقت تسلا برای تولید باتری، مهندسی بدنه و مهندسی کامپیوتر فعالیت داشته است.

اکنون به نظر می رسد که با توجه به مشکلات پیش آمده در خط تولید خودروی تسلا مدل ۳، واگنر این شرکت را در ماه گذشته ترک کرده است، اما هنوز شرکت تسلا حاضر به اظهار نظر رسمی در این خصوص نشده است.

در مقابل این شایعات برخی با استناد به صفحه LinkedIn واگنر، می گویند وی هنوز هم در Tesla کار می کند، چرا که او مدتی پیش در این صفحه اعلام کرده بود که در حال راه اندازی یک باتری و نیروی برق جدید در مرکز کالیفرنیا است.

خط تولید خودروی تسلا مدل ۳، در ماه ژوئیه آغاز به کار کرد، اما این خط تولید تاکنون با مشکلات زیادی روبرو شده است.

به تازگی هم شرکت تسلا اعلام کرده که برخلاف پیش بینی ها، تنها ۲۶۰ دستگاه خودروی تسلا مدل ۳ را طی سه ماه تابستان تولید کرده و این در حالی است که بر اساس پیش بینی های انجام شده قرار بود تا پایان شهریورماه، بیش از ۱۵۰۰ دستگاه از این خودرو به تولید برسد.

این تأخیر در خط تولید تسلا مربوط به مشکلاتی است که در تامین باتری رخ داده است. در واقع پیچیدگی باتری جدید و فرآیند تمام اتوماتیک آن کار دست تسلا داد و ۶۱۹ میلیون دلار ضرر و زیان برای این شرکت در پی داشت.

به گفته ایلان ماسک، مدیرعامل شرکت خودروسازی تسلا، این شرکت با یک بحران تولید در مهرماه سال جاری روبروست و به واسطه مشکلاتی که در زمینه تامین قطعات مورد نیاز خودروی تسلا مدل ۳ وجود دارد، این شرکت نوآور وارد بحرانی سخت شده است.

ماسک در این خصوص گفت: مطمئن هستم که ظرفیت تولید در هفته های آینده به طور قابل توجهی افزایش می یابد، ما باید به هدف قبلی خود یعنی ۵۰۰۰ خودروی تسلا مدل ۳ تا اواخر ماه مارس برسیم. تسلا تاکنون ۴۵۰ هزار خودرو مدل ۳ را پیش فروش کرده است.

منع: jalopnik

ارسال نظر