قدرت وب سایت خود را با ابزار جدید گوگل بررسی کنید

در دنیایی که همه‌ چیز مبتنی بر موبایل شده است، داشتن وب‌سایتی که در موبایل کاربر پسند نباشد به کسب و کار شما زیان می‌رساند. اگر وب‌سایت به آهستگی بارگذاری شود یا مردم نتوانند چیز‌هایی که نیاز دارند را در آن فورا پیدا کنند به احتمال زیاد دیگر به وب‌سایت شما سر نخواهند زد و در جاهای دیگر به جستجو می‌پردازند.

قدرت وب سایت خود را با ابزار جدید گوگل بررسی کنید

به گزارش کلیک، گوگل ابزاری رایگان برای تست عملکرد وب‌سایت در موبایل و دسکتاپ راه‌اندازی کرده است. گوگل ابزاری جدید طراحی کرده است که بتواند کسب و کارهای کوچک را یاری برساند. این ابزار جدید Test My Site with Google نام دارد و قدرت وب‌سایت‌ها را بر روی موبایل و دسکتاپ تعیین می‌کند. این ابزار در وبلاگ کسب و کارهای کوچک گوگل اعلام شده است.

سایت من را با ابزار گوگل تست کن

وبلاگ گوگل در پستی اعلام کرد که امروز ما یک راه ساده برای اندازه‌گیری عملکرد وب‌سایت شما بر روی دستگاه‌های مختلف هم موبایل و دسکتاپ معرفی می‌کنیم. این ابزار لیستی از تنظیماتی را که باید انجام شود تا وب‌سایت شما با سرعت بیشتری با دستگاه‌های مختلف کانکت بشود ارائه می‌دهد.

برای استفاده از این ابزار به دانش فنی نیاز نیست و فقط کافی است در آدرس وب‌سایت خود عبارت Test My Site with Google را تایپ کنید. سپس شما گزارشی دریافت خواهید کرد که شامل راهنمای سفارشی برای بهبود عملکرد سایت شما است. این گزارش بدون اینکه هزینه‌ای از شما دریافت شود ارسال خواهد شد.

google-mobile-website-speed

ابزار راه‌اندازی شده در پاسخ به Mobile Boom

سال‌های زیادی است که مردم اطلاعاتی را که در مورد کسب و کارهای محله خود نیاز دارند در گوگل جستجو می‌کنند. امروزه بیشتر جستجو‌ها از طریق دستگاه‌های دیجیتال همراه انجام ‌می‌شود. در وبلاگ گوگل آمده است که به طور متوسط، در روز مردم ۱۵۰ بار گوشی همراه خود را چک می‌کنند.

اگر یک مشتری بالقوه وارد سایت شود و با سرعت پایین لود صفحات مواجه شود به طور میانگین ۵ دقیقه انتظار می‌کشد و بعد سایت را ترک می‌کند و اگر ببیند که دسترسی به سایت و آنچه در سایت می‌خواهد راحت است، حتی پستی نیز اضافه می‌کند.

امتیازهای ابزار تست بر سه عملکرد سایت تمرکز دارد: کاربرپسند بودن بر روی موبایل، سرعت موبایل و سرعت دسکتاپ.

کاربرپسندی بر روی موبایل در واقع به کیفیت تجربه کاربر زمانی که برای دسترسی به وب‌سایت از موبایل استفاده می‌کند اشاره دارد. برای در نظر گرفتن کاربرپسند بودن سایت بر روی موبایل به دکمه‌هایی که قابل ضربه زدن برای رفتن به مرحله بعد هستند و همچنین قرار دادن اطلاعات مهم در پیش روی کاربر و حرکت آسان بین صفحات و فرایندهای مختلف سایت توجه می‌شود.

سرعت موبایل و دسکتاپ از نظر کمی امتیازدهی می‌شود و براساس مدت زماتی است که طول می‌کشد یک سایت لود شود. ابزار Test My Site with Google توسط Google PageSpeed که یک برنامه کاربردی آنالیز محتوای وب‌سایت است و توسط توسعه‌دهندگان گوگل مورد استفاده می‌گیرد پشتیبانی می‌شود.

نظر به اینکه این تست فقط چند ثانیه طول می‌کشد و گزارشی که گوگل ارایه می‌دهد ممکن است برای بهبود عملکرد سایت مفید باشد یک بار هم که شده از این ابزار استفاده کنید. گوگل هم در وبلاگش اشاره کرده است که در جهان کنونی رفته رفته همه‌چیز به صورت سیار در آمده و شما نیز باید با این تغییرات نگرش خود را تغییر دهید.

منبع: smallbiztrends

ارسال نظر