مراسم اختتامیه همایش و نمایشگاه TGC برگزار شد

کلیک - اختتامیه همایش و نمایشگاه TGC با معرفی برترین آثار توسعه‌دهندگان داخلی و خارجی برگزار شد.

مراسم اختتامیه همایش و نمایشگاه TGC برگزار شد

این همایش و نمایشگاه با حضور بیش از ۲۳۰۰ بازی‌ساز ایرانی به همراه مهمانان خارجی برگزار شد. در این رویداد با برپایی ۱۲۰ غرفه و ۶۰ سخنرانی و عقد چندین قرارداد بازی‌سازان داخلی و خارجی به کار خود پایان داد. در این رویداد بیش از ۴۰ سخنران خارجی برای انتقال دانش و فناوری به بازی‌سازان ایران حضور داشتند.

جیمز کیم مدیر دفتر سامسونگ در ایران در مراسم اختتامیه همایش و نمایشگاه رویداد TGC گفت: «بازی‌های دیجیتال به یکی از بزرگ‌ترین بازار‌های دنیا تبدیل شده و زوایای مختلف دنیا را برای ما مشخص کرده است. ما برای برطرف کردن نیاز گیمرها باید سخت‌افزارهایی ارائه دهیم. سامسونگ برای کمک به گیمرها نمایشگرهای منحنی‌ای را ارائه کرد تا ضمن کمک به گیمرها، تجربه‌ی بهتری را به آن‌ها بدهد.»

مدیر سامسونگ در ایران ادامه داد: «این اولین مانیتور منحنی در دنیاست که از فناوری کوانتوم استفاده کرده تا بتواند بهترین بهره‌وری را به شما گیمرها ارائه دهد. سامسونگ تصمیم دارد که بازی‌های محرک را در ایران توسعه دهد. منتظر محصولات جدید سامسونگ در ایران باشید.»

اشتری مدیر محصول مانیتور سامسونگ در ایران اعلام کرد: «رخدادی که امروز به پایان رسید اولین گام بازی‌سازان ایران برای فعالیت در عرصه‌ی جهانی بود. سامسونگ نیز اهمیت این فعالیت را درک کرد و حمایت از TGC را به عهده گرفت. ایران یکی از بزرگترین بازارهای بازی در منطقه است که با استفاده از جمعیت جوان و بکر می‌تواند بزرگ‌ترین بازار بازی در خاورمیانه را داشته باشد.»

به گفته‌‌ی مدیر محصول مانتیور سامسونگ در ایران، سامسونگ اولین مانیتور خمیده مخصوص بازی خود را در ایران عرضه کرده است تا بازی‌کننده‌های ایرانی بتوانند با استفاده از آن، از بازی‌ کردن لذت ببرند. این اولین قدم از راهی بود که سامسونگ در آن گام برداشت. شرکت سامسونگ آمادگی دارد از هر رویداد مشابه حمایت کرده و در کنار گیمرهای ایرانی و ایرانیان خواهد بود.»

حسن کریمی قدوسی رئیس بنیاد ملی بازی‌های رایانه‌ای نیز در اختتامیه اولین همایش TGC گفت: «این اولین قدم بازی‌سازهای ایرانی به سمت جهانی شدن بود. تقریباً همه بازی‌سازان ایرانی در این همایش حضور یافتند. همه‌ی این بازی‌سازان متوجه شدند که بازار رقابتی در پیش است و کیفیت حرف اول را می‌زند.»

رئیس بنیاد ملی بازی‌های رایانه‌ای ایران ادامه داد: «در همایش TGC کسب دانش توسط بازی‌سازان ایرانی و پیشرفت در زمینه حضور در بازارهای جهانی بود. علی‌رغم سیاست‌های دولت جدید آمریکا، با توجه به بازار گیم ایران و رویداد بزرگ TGC موج جدیدی بر ضد این سیاست‌ها بین گیمرها و بازی‌سازان جهانی شکل گرفته است.»

به گفته‌ی کریمی قدوسی، یکی از دستاوردهای این همایش جایزه‌ی توسعه دهندگان بود که بر اساس اظهار نظر بیش از ۲۰ کارشناس و داور بین‌المللی انتخاب شده‌اند. ما باید به دنبال ایده‌ها و فرهنگ‌های خودمان برویم و به دنیا نشان بدهیم که فرهنگ غنی ما به دنیا صادر نشده است. این اولین گام در این زمینه است. ما قومیت‌ها و فرهنگ‌های زیادی در سراسر کشورمان داریم که این شروع خوبی برای بازی‌سازان است تا بتوانند گام در بازارها جهانی بگذارند. ایده‌های کوچک و برتر برگرفته از فرهنگ‌های موجود در کشور می‌تواند زمینه‌ی خوبی برای شرکت در بازارهای جهانی باشد.

رئیس بنیاد ملی بازی‌های رایانه‌ای گفت: «گیم کانکشن فرانسه خلاءهای ما در ارتباطات جهانی را پوشش داد و در بیشتر مواقع و مراحل با انرژی‌تر و با روحیه‌تر از ما در این زمینه حاضر شدند. ما اگر میزبان مهمانان خارجی معتبریم مدیون تلاش‌ها و همکاری گیم کانکشن هستیم.»

کریمی قدوسی افزود: «در پایان از همه فعالان حوزه بازی و بازی‌سازان تشکر می‌کنم که به ما در برگزاری این مراسم کمک کنند. تشکر می‌کنم از مهمانان خارجی که با همه مشکلات به ایران آمدند و فهمیدند که فرهنگ ما و صنعت بازی ما فرصت خوبی برای همکاری و سرمایه‌گذاری است و تمام حرف‌های در مورد ما خلاف واقع است.»

لری معاون بازاریابی ایرانسل در مراسم اختتامیه‌ TGC گفت: «ام‌تی‌ان ۲۴۰ میلیون کاربر در ۲۲ کشور در شمال آفریقا و دیگر کشورهای جهان دارد. ما پیشروی بازار دیتا در ایران هستیم. ما در ایرانسل ۴۸ میلیون مشترک داریم. بیشترین میزان تلفن‌های هوشمند در ایران در اختیار ایرانسل است.»

معاون بازاریابی ایرانسل با تشکر از بنیاد ملی بازی‌های رایانه‌ای گفت: «ایران ۷۹ میلیون جمعیت و ۲۳ میلیون گیمر دارد که حداقل یک روز در هفته بازی می‌کنند. بیشتر گیمرهای ایرانی جوان یا نوجوانند و بیش از ۷۰ درصد در موبایل‌های هوشمند بازی می‌کنند. ۷۰ درصد گیمرهای ایرانی زیر سن ۳۰ سال هستند. ۱۶۰ تیم توسعه دهنده‌ در ایران داریم. بازی‌‌های ایرانی بومی‌سازی می‌شوند که این سبب می‌شود آنها به محبوبیت برسند.»

به گفته‌ی لری، بعد از برجام فرصت خوبی برای ایرانیان مخصوصاً گیمرها به وجود آمده است. ایران در سال ۲۰۱۵ که وضعیت مالی بدی داشت ۱۰۰ میلیون دلار درآمد گیمی داشته است که بیشترین میزان درآمد در این میان از کاربران ایرانسل بوده است. نسل ۸۰ و ۹۰ بیشترین زمان استفاده از بازی را در ایران دارند. جوانان ایرانی بیشتر به تاریخ و سنت ایرانی علاقه‌مندند و این را می‌توان در بازی‌های ایرانی دید.

معاون بازاریابی ایرانسل توضیح داد: «ایران ۴۶ میلیون کاربر ایننترنت دارد که ۲۱ میلیون از نسل سوم اینترنت همراه (۳G)‌ ایرانسل و ۶ میلیون در نسل چهارم اینترنت همراه (۴G) ایرانسل مشترک هستند. بیش از ۲۶ میلیون تلفن هوشمند در شبکه‌ی ایرانسل وجود دارد. ایران دستاوردهای خوبی در اینترنت موبایل دارد که باید دنیا ایران را در این زمینه تشویق کند.»

لری گفت: «ما بهترین زمینه در ایرانسل را برای توسعه‌دهنده‌های بازی را داریم. ما بهترین خدمات را به بازی‌ها و اپلیکیشن‌های ایرانی ارائه می‌دهیم. ما خدمات زیادی از جمله VOD، تلویزیون اینترنتی، آموزش الکترونیکی را به توسعه‌دهنده‌های بازی ارائه می‌دهیم. ما سرورهای زیادی در خارج و داخل ایران داریم که توسعه‌دهنده‌های بازی در ایران می‌توانند از آنها استفاده کنند. اگر بازی‌سازان ایرانی نمی‌خواهند در ایران سرورهای خود را میزبانی کنند، می‌توانند به کمک ما در آمریکا یا دیگر کشورهای جهان سرورهای خود را میزبانی کنند. ما تصمیم داریم در آینده نزدیک سطح خدمات خود را ۳ برابر کنیم تا بازی‌سازان ایرانی بتوانند از خدمات بیشتری بهره‌مند شوند.«

پیرکارد مدیر گیم کانکشن فرانسه به عنوان شریک بنیاد ملی‌ بازی‌های رایانه‌ای در TGC گفت: «خیلی متشکرم از همه شما بازی‌سازان و گیمرهای ایرانی. خیلی تشکر می‌کنم از بنیاد ملی بازی‌های رایانه‌ای و مسئولان TGC برای اهداف‌شان در این همایش‌ و نمایشگاه که بسیار تلاش کردند. از همه سخنرانان بین‌المللی تشکر می‌کنم که برخی از آنها برای آمدن به ایران تلاش بسیار کردند و با مشکلات جنگیدن اما امروز از این حضور راضی هستند.»

مدیر گیم کانکشن فرانسه ادامه داد: «این اولین همایش موفق منطقه‌ای بود. با تجربه‌ی ۱۶ ساله خود در برگزاری رویداد‌های گیم می‌گویم این بهترین همایش بین‌المللی بود که رفتم. TGC با حضور ۲۳۰۰ بازی‌ساز یکی از بزرگترین رویدادهای جامعه‌ی بین‌المللی گیم در دنیا و خاورمیانه بود. ما می‌خواستیم پلی میان صنعت گیم ایران و جهان بسازیم که خیلی موفق بودیم و این پل برقرار شد.»

در این همایش بازی انگاره به عنوان نوآورانه‌ترین بازی کامپیوتر، گرندم اوردرایو بهترین بازی کامپیوتر، لایو‌تی‌وی‌تایکون نوآورانه‌ترین بازی موبایل و ران‌دهقان‌ران به عنوان بهترین بازی موبایل شناخته شدند و جوایزی از ایرانسل دریافت کرد.


  • اختتامیه نمایشگاه TGC

  • اختتامیه نمایشگاه TGC




ارسال نظر