ساخت توربین بادی بلند تر از ساختمان Empire State

با وجود اینکه دنیای فناوری در حال رقابت برای کوچک تر کردن محصولات است تیم تحقیقاتی از دانشگاه های مختلف و آزمایشگاه های ملی آمریکا در حال ساخت آخرین نمونه از توربین های غول پیکر هستند.

ساخت توربین بادی بلند تر از ساختمان Empire State

به گزارش کلیک، با وجود اینکه دنیای فناوری در حال رقابت برای کوچک تر کردن محصولات است تیم تحقیقاتی از دانشگاه های مختلف و آزمایشگاه های ملی آمریکا در حال ساخت آخرین نمونه از توربین های غول پیکر هستند؛ چرا که هر چقدر توربین ها بزرگ تر باشند انرژی بیشتری تولید خواهند کرد. این توربین عظیم الجثه به طوری طراحی شده است که ارتفاعی نزدیک به ۴۷۹ متر، قطری حدود ۴۰۰ متر و دو یا سه پره ۲۰۰ متری خواهد داشت. وسعت آن بیش از دو زمین فوتبال خواهد بود.

این توربین پیشنهادی به طور قابل توجهی بزرگتر از توربین های بادی موجود است. معمولا طول پره های صنعتی ترین توربین ها کمتر از ۷۰ متر است. (بزرگترین پره کمی بیش از ۸۲ متر است)

پس از اتمام این توربین عظیم بلندتر از ساختمان امپایر استیت خواهد بود. با توجه به اندازه پره های آن قادر به تولید ۵۰ مگاوات انرژی است. در صورتی که انرژی خروجی توربین های ساحل به طور میانگین بین ۱٫۵ الی ۳ مگاوات است. (بزرگترین توربین خارج از ساحل تنها تا ۸ مگاوات انرژی تولید می کند)

همچنین این توربین از فناوری برخوردار است که انطباق پره ها را با وضعیت مختلف باد فراهم می کند. این پره های طویل می توانند به بخش های کوچک تر تبدیل شوند که این امر موجب تسهیل حمل و نقل و مونتاژ آن در سایت می شود.

در زمانی که شرایط برای تولید انرژی مطلوب باشد گنجایش خروجی این توربین قابل تنظیم خواهد. مانند یک گل که گلبرگ های آن پهن شده اند، پره های این توربین نیز در هوا پهن می شوند و تا اندازه ای که می تواند باد می گیرد. زمانی که باد بسیار شدید باشد و احتمال به بار آوردن خسارت هایی وجود داشته باشد پره ها در هم منقبض می شوند.

بودجه ۳٫۵ میلیون دلاری این پروژه توسط وزارت انرژی آمریکا از طریق موسسه پروژه‌های تحقیقاتی پیشرفته تامین می شود.

منبع: digitaltrends

ارسال نظر