گزارش تصویری کلیک از مسابقات روبوکاپ آزاد ایران ۲۰۱۶

یازدهمین دوره مسابقات روبوکاپ آزاد ایران ۲۰۱۶، امروز در نمایشگاه بین المللی تهران، رقابت‌های خود را آغاز کرد

گزارش تصویری کلیک از مسابقات روبوکاپ آزاد ایران ۲۰۱۶

به گزارش کلیک، این دوره از مسابقات که توسط دانشگاه آزاد اسلامی قزوین برگزار می‌شود و روز گذشته در بخش دانش‌آموزی آغاز شده بود، امروز در بخش دانشجویی با برگزاری مسابقات بین تیم‌های بین‌المللی و نمایش محصولاتی روباتیک از دانشگاه‌های گوناگون ایران شروع شد و تا عصر روز جمعه ادامه دارد.

با کلیک همراه باشید.

۰Z4A4285

دانش‌آموزان دبیرستانی که برای بازدید آمده بودند از دیدن فوتبال بازی کردن روبات‌ها هیجان‌زده شدند و می‌خواستند طرز کار آن‌ها را بدانند.

۰Z4A4292

روبات امدادگری که باید بدون برخورد با دیواره‌ها مستقیم حرکت کند و به همان حالت به عقب برگردد. این روبات در هنگام وقوع حوادثی مانند زلزله کاربرد دارد.

۰Z4A4296

نمونه‌ای از روبات‌های کروی با مکانیزم داخلی جدید که کم مصرف است، برای حرکت از نیروی گرانش زمین استفاده می‌کند و مرکز ثقل آن را تغییر می‌دهد.

۰Z4A4298

روبات‌های همکار که برای جا به جایی‌ و هل دادن اجسام سنگین و بزرگ، بدون این که به هم وصل شده باشند، همکاری می‌کنند.

۰Z4A4303

این دانشجویان روباتی با شش درجه آزادی طراحی کرده‌اند که در فیزیوتراپی فک و تست پروتزهای مصنوعی دندان و محاسبه نیرویی که برای جویدن غذا لازم است، کاربرد دارد.

۰Z4A4311

دانشجویان بازوی مکانیکی ساخته‌اند که برای توانبخشی افراد کم‌توان یا معلول قابل استفاده‌ است. این دستگاه با حس‌گرهای عصبی به ماهیچه‌ها متصل می‌شود.

۰Z4A4314

این روبات لابستر (خرچنگ) در آب مثل ماهی حرکت می‌کند، رادار گریز است و می‌تواند در زمینه‌های نظامی استفاده شود. دو بازوی جلویی آن نیز قابلیت حمل بارهای سبک را دارند.

۰Z4A4328

لیگ روبات امدادگر اندازه کوچک که امسال برای اولین بار توسط دانشگاه آزاد اسلامی قزوین برگزار می‌شود.

۰Z4A4334

آیا تا به حال آرزو کرده‌اید روبات خدمتکاری داشتید؟ این روبات یک روبات خانگی به نام روبیناست که برای آسان‌تر شدن کارها می‌توانند در مراکزی مانند رستوران‌ها، فروشگاه‌ها و محیط خانه به انسان‌ها خدمت‌رسانی کنند.

۰Z4A4370

تیم آلمانی شرکت‌کننده در مسابقه

۰Z4A4360

خوردرو خورشیدی هاوین۲، یک خودروی پاک است که در مسابقات علمی خارجی با وجود رقیب‌های قدرتمندی که از کشورهای دیگر داشته به خوبی توانسته خودش را نشان دهد.

۰Z4A4353

و بلاخره خودرو الکتریکی کوآدرو که به زودی توسط دانشگاه آزاد قزوین وارد بازار می‌شود.

عکاس:علی اسلامی

ارسال نظر