معرفی بهترین اپلیکیشن های اندروید برای یادگیری زبان

اگر در حال یادگیری زبان انگلیسی هستید و یک گوشی اندرویدی نیز دارید، وقت آن است تا به بهترین نحو ممکن به هدف خود برسید!

معرفی بهترین اپلیکیشن های اندروید برای یادگیری زبان

کلیک- به عنوان مثال، می توانید با آهنگ یا موسیقی انگلیسی، کانال های یوتیوب و پادکست های ویژه دیگر کاربران، به یادگیری زبان انگلیسی بپردازید.

با استفاده از اپلیکیشن های موبایل، آن چه که یاد گرفته اید را برای مدت طولانی به خاطر خواهید داشت. با وجود این اپلیکیشن ها برای یادگیری زبان انگلیسی، یادگیری بسیار آسان می شود و یادگیری لغات و تمرینات گرامری دیگر خسته کننده نخواهد بود. بنابراین شما باید به این نکته توجه کنید که باید بهترین اپلیکیشن ها را در این زمینه استفاده کنید.

نگران نباشید. ما در این جا هشت مورد از بهترین اپلیکیشن های یادگیری زبان را برای شما معرفی می کنیم.

Rosetta Stone

  • Rosetta Stone iOS / Android

قیمت: رایگان ( برای یک حساب demo )

اگر شما قبلاً منابع زبان انگلیسی را به صورت آنلاین جستجو کرده اید، ممکن است اسم Rosetta Stone را شنیده باشید.

این اپلیکیشن احتمالاً متداول ترین روش برای یادگیری زبان ها به شمار می رود. این اپلیکیشن در مقایسه با بسیاری از اپلیکیشن های دیگر یک روش منحصر به فرد است. معمولاً یک اپلیکیشن انگلیسی با توضیح دادن کلمات به زبان بومی و مادری شما انگلیسی را به شما یاد می دهد. به عنوان مثال، اگر شما فرانسوی هستید، شما توضیحاتی به زبان فرانسوی از گرامر انگلیسی و یا ترجمه فرانسوی واژه های انگلیسی را مشاهده می کنید.

اما Rosetta Stone این کار را انجام نمی دهد. این برنامه انگلیسی را با همان زبان انگلیسی به شما یاد می دهد.

  • با این وجود این برنامه چگونه عمل می کند؟

روزتا استون دارای تمریناتی است که طوری طراحی شده است که در یادگیری واژه های اساسی قبل از تشکیل جمله و یا عبارات طولانی تر به شما کمک می کند.

به عنوان مثال، ممکن است شما واژه های انگلیسی man(مرد) ، woman(زن) و park(پارک) را از طریق تصاویر یاد بگیرید. در مرحله بعدی، سعی روزتا استون بر این است که عبارت «یک مرد و زن در پارک نشسته اند » را به شما یاد دهد. شما ممکن است ندانید که کلمه «sit » به چه معناست، اما شما احتمالاً آن را درست حدس بزنید.

این اپلیکیشن با استفاده از این روش، بسیاری از واژه ها و کلمه های انگلیسی را بدون استفاده از زبان بومی به شما یاد می دهد. این یک روش بسیار دقیق است.

اگر شما می خواهید بدون استفاده از زبان بومی خود زبان انگلیسی را یاد بگیرید من این اپلیکیشن را به شما توصیه می کنم.

Fluentu

  • Fluentu - iOS

قیمت: نسخه رایگان و یا 8 تا 18 دلار در ماه و 80 تا 180 دلار در سال.

یک روش بی نظیر است. Fluentu ویدیوهای دنیای واقعی از قبیل موزیک ویدیوها، تبلیغات ، اخبار و بحث های زنده را می گیرد و در یادگیری زبان از آن ها استفاده می کند. برخلاف اپلیکیشن های قدیمی ، Fluentu از یک روش طبیعی استفاده می کند و به شما کمک می کند که یادگیری زبان انگلیسی و فرهنگ آن با گذشت زمان برای شما آسان شود. و همان گونه که در زندگی خود روان صحبت می کنید همان طور انگلیسی را نیز یاد می گیرید.

Fluentu دارای موضوعات تصویری بی شماری است از قبیل نمایش های سخنرانی عمومی، موزیک ویدیوها و پیام های تبلیغی سرگرم کننده که شما می توانید همه این ها را به صورت رایگان مشاهده کنید.

Fluentu مشاهده ویدیوهای انگلیسی را بسیار راحت می کند. ساختارهایی وجود دارد که محاوره ای هستند به این معنا که شما می توانید با ضربه زدن روی هر کلمه یک تصویر، مفهوم و یا مثال های مربوط به آن را مشاهده کنید. به عنوان مثال، اگر شما روی کلمه «brought» ضربه بزنید یا کلیک کنید جمله زیر را مشاهده می کنید:

«بردن یک چیز یا یک نفر به مکان دیگر»

همه واژه ها را با پرسش و پاسخ یاد بگیرید. برای مشاهده مثال های بیشتر در مورد کلمه ای که می خواهید یاد بگیرید روی سمت راست یا چپ ضربه بزنید یا کلیک کنید. بهترین نکته مربوط به Fluentu این است که این اپلیکیشن کلماتی که شما می خواهید یاد بگیرید را ردیابی می کند. و بر اساس کلماتی که شما تقریباً یاد گرفته اید مثال ها و ویدیوهایی را توصیه و پیشنهاد می کند. هر یادگیرنده یک تجربه شخصی دارد حتی اگر همه آن ها یک ویدیوی مشابه را یاد بگیرند.

شما می توانید با کامپیوتر یا تب لت خود و یا با دانلود کردن اپلیکیشن از I tune store استفاده از Fluentu را شروع کنید.

Fluentu بیشتر برای افرادی توصیه می شود که یاد گیرنده های شنیداری - تصویری هستند و می خواهند انگلیسی را با محتوای جالب و سرگرم کننده یاد بگیرند.

MindSnacks

MindSnacks - iOS

قیمت: 99/4 دلار

Mind snacks به خاطر سرگرم بودن و ساده بودنش شناخته شده است.

برای زبان انگلیسی، شما می توانید دایره لغات خود را با اپلیکیشن های واژگان SAT گسترش دهید.

قبلاً ، اگر شما می خواستید که در زمینه SAT یک نمره خوبی کسب کنید، این نکته بسیار اهمیت داشت که به فهرست واژه های SAT توجه داشته باشید. اما این کار گاهی خسته کننده است زیرا مثل خواندن یک

فرهنگ لغت انگلیسی است.

به جای خواندن لیست های طولانی واژه ها، ما بازی های سرگرم کننده ای برای یادگرفتن واژه های جدید انگلیسی داریم. یادگیری واژه های جدید در صورتی که شما انگیزه داشته باشید بسیار آسان می شود و mind snacks کمک می کند که یادگیری به یک سرگرمی برای شما تبدیل شود.

در اپلیکیشن Mind snacks ، حدود 9 بازی وجود دارد، هر کدام از این بازی ها به شیوه ای طراحی شده اند که به شما کمک کنند که واژه ها ی انگلیسی را به یک روش خاص یاد بگیرید.

به عنوان مثال، یک بازی با تعداد زیادی بادکنک وجود دارد و این بادکنک ها به رنگ های قرمز و آبی هستند.

پس شما باید سه بادکنک آبی با واژه های« glorify» ، « ludi crous » و« abstruse» و سه بادکنک قرمز با واژه های «absard» ،«praise»,«hard to understand» داشته باشید معنی هر کدام از کلمات روی بادکنک های آبی مشابه واژه های روی بادکنک قرمز است.

شما باید این کلمات را این گونه با هم مطابقت دهید : praise- - glorify- ludi crous -- abstruse absard- hard to understand. این بازی برای یادگیری لغات جدید برای شما طراحی شده است.

در بازی دیگر، شما باید جاهای خالی بین دو کلمه را پر کنید.

به عنوان مثال، جمله « من آزمون تناسب را با کامل نکردن فاصله بین زمان......... رد شدم» . شما از بین کلمه های «con straints» , « digression» یکی را باید انتخاب کنید. در بازی دیگر، با استفاده از آن چه که یاد گرفته اید، شما باید واژه «con straints» را انتخاب کنید. این بازی طوری طراحی شده است که به شما بیاموزد که در کجا باید از یک کلمه به درستی استفاده کنیم و یا این که در چه زمینه ای باید از آن کلمه استفاده کنیم. یک اپلیکیشن انگلیسی که باعث می شود یادگیری واژه ها یک کار سرگرم کننده باشد. من این اپلیکیشن را برای تمام یادگیرنده های زبان انگلیسی که می خواهند دایره لغات خود را با واژه های cool SAT گسترش دهند توصیه می کنم.

Memrise

  • Memrise - iOS /Android

قیمت : رایگان

اپلیکیشن Memrise تا حدی مشابه mind snacks است. بیشترین تأکید این اپلیکیشن در یادگیری زبان انگلیسی روی واژه های جدید آن است.

اما بر خلاف mind snacks ، اپلیکیشن Memrise واژه ها را از طریق بازی به شما یاد نمی دهد. در عوض این اپلیکیشن از تعدادی روش هی خلاقانه و سرگرم کننده برای به خاطر سپردن معنای کلمات استفاده می کند.

و اگر چیزی خنده دار و جالب باشد، مطمئناً شما آن را بهتر به خاطر می سپارید.

جالب تر از همه، مراحل اپلیکیشن Memrise توسط خود کاربران طراحی می شود بنابراین شما می توانید مشاهده کنید که چگونه به همان شیوه ای که شما واژه ها را یاد می گیرید یادگیرنده های دیگر نیز آن ها را می آموزند.

در این اپلیکیشن بیشتر از سی صفحه از این مراحل وجود دارد و از ساده به مشکل شروع می شوند. مثلاً از «افعال بی قاعده زبان انگلیسی» تا « افسانه دو شهر» که نویسنده آن چارلز دیکنز است.

بسیاری از یادگیرنده های زبان انگلیسی فکر می کنند که در یادگیری زبان، یادگیری واژه های جدید یکی از مشکل ترین مسائل است. در انگلیسی آمریکا از مجموعه ای از واژه ها به طور خاصی استفاده می شود.

شما با اپلیکیشن Memrise شما با یک شیوه سرگرم کننده و آسان واژه ها را به خاطر می سپارید که برای شما آشنا نیست.

همچنین، شما می توانید آن چه را یاد گرفته اید پی گیری کنید با این کار اگر شما معنی یک کلمه را فراموش کردید و یا این که فراموش کردید که چه کلمه ای را یاد گرفته اید شما می توانید به عقب برگردید و آن را مرور کنید.

این اپلیکیشن بهترین روش یادگیری زبان انگلیسی است که من آن را برای هر کسی توصیه می کنم فرقی نمی کند که شما یک مبتدی و یا یادگیرنده زبان انگلیسی در سطح پیشرفته باشید، هر کسی که می خواهد دایره لغات خود را گسترش دهد می تواند از این اپلیکیشن استفاده کند.

Open Language

  • Open Language - iOS /Android

قیمت: 30دلار در ماه

این اپلیکیشن دارای بخش های مختلفی برای یادگیری زبان انگلیسی است. اگر شما قبلاً زبان دیگری را یاد گرفته اید، باید با CEFRآشنایی داشته باشید که دارای ساختار عمومی متداول از مرجع های زبان های دیگر است و یک معیار برای ارزیابی نحوه عملکرد شما در یادگیری یک زبان است. این برنامه از A1( مبتدی) تا C2( بومی) است.

در هر سطح، شما ممکن است با مراحل مختلفی برای کاربران مختلف مواجه شوید. به عنوان مثال،

انگلیسی مورد استفاده در سخنرانی های، انگلیسی که در زندگی روزمره به کار می رود و مهارت های مصاحبه در زبان انگلیسی، همان طور که می بینید، Open language بسیار عالی سازمان دهی شده است.

در این برنامه هر کدام از درس ها بسیار قابل فهم هستند.

این اپلیکیشن برای هر کدام از درس ها تمرینات یادگیری زیادی دارد که به شما کمک می کند که در زمینه های مختلف آن درس و لغات آن مهارت پیدا کنید.

مکالمه، لغات موجود در مکالمه، لغات اضافی در آن مکالمه و توضیحات گرامری تمریناتی جهت مرور آن چه که یاد گرفته اید، و یک کار آزمایشی در پایان هر درس.

اگر شما دوست داشته باشید که درس های انگلیسی به طور جزء به جزء به شما یاد داده شوند، برای این کار Open language یک اپلیکیشن یادگیری زبان بسیار عالی است که مطالب زیادی را در همه سطوح به یاد گیرنده های زبان انگلیسی می آموزد.

Mosalingua

  • Mosalingua - Android

اندروید ( فرانسوی - انگلیسی)

قیمت : 99/4 دلار ( APP Store) و 99/5 دلار ( گوگل پلی).

Mosalingua اپلیکیشن دیگری برای یادگیری زبان انگلیسی است که شامل انگلیسی تجاری و بازرگانی نیز می شود.

به عنوان مثال، یکی از مشکلات عمده ای که بسیاری از یادگیرنده های زبان انگلیسی با آن مواجه هستند فراموش کردن کلمه بعد از گذشت چند وقت است.

با این که فراموش کردن برای هر فردی که یک زبان جدید را یاد می گیرد طبیعی است Mosalingua سعی دارد که این مشکل را با روشی به اسم SRS حل کند. SRS مخفف شده « نرم افزار تکرار با وقفه است». و در اصل این نرم افزار طوری طراحی شده است که به شما کمک می کند شما بتوانید لغات را قبل از فراموش کردن آن ها مرور کنید. بنابراین، اگر شما کلمه ای را سه ماه بعد از یاد گرفتن آن فراموش کنید، Mosalingua به شما کمک می کند که این کلمات را یک یا دو هفته قبل از فراموش کردن مرور کنید.

Mosalingua روی 1500 تا از مهم ترین واژه های زبان انگلیسی برای تمرین کردن به صورت روزانه تأکید دارد. بنابراین اگر شما یادگیری زبان انگلیسی را شروع کرده اید Mosalingua می تواند یک اپلیکیشن انگلیسی بسیار مناسب برای بررسی کردن باشد. از بین مکالمه ها و فلش کارت های طراحی شده با SRS، اپلیکیشن Mosalingua می تواند یک شیوه بسیار مناسب برای یادگیری این 1500 کلمه در انگلیسی باشد.

Busuu

  • Busuu - iOS / Android

قیمت: 99/14 یورو در ماه

توصیف :

Busuu با دیگر اپلیکیشن هایی که ما در این جا معرفی کرده ایم کمی متفاوت تر است. بسیاری از اپلیکیشن های یادگیری زبان انگلیسی که ما تا کنون درباره ان ها صحبت کرده ایم برای استفاده شخصی هستند. برای بیشتر درس ها شما باید خودتان آن ها را پیدا کنید. اگر چه با Busuu شما می توانید با افراد انگلیسی زبان برای تمرین کردن انگلیسی صحبت کنید. این یک روش مناسب برای تمرین کردن گفتار به زبان انگلیسی است. به جزء اجزاء و بخش های گفتاری Busuu کاملاً مشابه open language است. و بر اساس ساختار زبانی CEFR است، و به همین شیوه نیز طراحی شده است، هر درس دارای تعدادی واژه های کلیدی ، یک مکالمه، یک جلسه تمرین نوشتن، یک جلسه ضبط کردن( شما باید تعدادی از کلمه های انگلیسی را با صدای بلند تکرار کنید) و یک جلسه مرور است البته در این بخش شما با افرادی که انگلیسی زبان بومی و مادری آن هاست تمرین می کنید.

با وجود همه این بخش ها، شما می توانید مهارت های خواندن ، نوشتن، حرف زدن و گوش کردن را تمرین کنید. این یک شیوه متناسب برای یادگیری زبان انگلیسی است.

اگر شما دوست داشته باشید که با مردم صحبت کنید و بخواهید حرف زدن خود را در زبان انگلیسی تقویت کنید، Busuu بهترین اپلیکیشن انگلیسی برای این کار است.

Duolingo

  • Duolingo - iOS / Android

قیمت : رایگان

توصیف :

این اپلیکیشن انگلیسی، بسیاری از زبان های دیگر مثل فرانسه، پرتغالی، روسی، ایتالیایی، هلندی، اسپانیایی و بسیاری از زبان های دیگر را به شما یاد می دهد. Duolingo برای کمک کردن به شما برای یادگیری سریع انگلیسی طراحی شده است. بدین معنا که اگر شما قبلاً انگلیسی را یاد نگرفته اید با استفاده از Duolingo در حدود بیست دقیقه در روز شما می توانید با کلمات ساده انگلیسی صحبت کردن را شروع کنید و مقاله های و متن های انگلیسی زیادی را بخوانید و به عبارات انگلیسی زیادی در یک مدت زمان کوتاه گوش کنید. این اپلیکیشن واقعاً مناسب و نتیجه بخش است.

Duolingo در هر درس حدود هفت کلمه جدید بر اساس یک موضوع مثل اموزش، مدرسه، علوم و صفات به شما یاد می دهد. در هر درس تمریناتی وجود دارد که شما باید آن ها را انجام دهید. به عنوان مثال، شما باید کلمات جدید را با یک تصویر منطبق کنید و باید یک عبارت انگلیسی را به زبان مادری خود ترجمه کنید و یا این که یک عبارت انگلیسی را تکرار کنید. البته، مشکل فراموش کردن کلمات را هم نباید نادیده گرفت. Duo lingo بسیار هوشمند است زیرا بعد از مدتی، ممکن است یک هفته بعد، تمرینی برای کمک کردن به شما در تمرین کردن کلمات در طی یک هفته طراحی کند. بعد از انجام تمرینات دوره ای چندین مرتبه یاد آوری این کلمات بسیار آسان می شود.

همان طور که می بینید، در این اپلیکیشن کوچک زبان انگلیسی، با حدود ده تا بیست دقیقه در روز، شما می توانید به راحتی همه درس ها را در Duolingo در حدود سه ماه تمام کنید. این روش هیچ گونه استرسی در رابطه با مطالعه زیاد در طول روز برای یادگیری واژه های خارجی ندارد.

این اپلیکیشن یکی از بهترین اپلیکیشن های زبان انگلیسی است که امروزه برای یادگیرنده های زبان انگلیسی پیشنهاد می شود.

  • سخن نهایی:

همان طور که می بینید، روش های زیادی برای یاد گرفتن زبان انگلیسی وجود دارد. این روش ها همیشه شامل به خاطر سپردن واژه ها ( یک روش بسیار دشوار و عذاب آور) ، انجام تعداد زیادی تمرینات گرام و خواندن کتاب های دشوار نیست. اگر شما به دنبال روش دیگری برای یادگیری زبان انگلیسی هستید که در عین مؤثر بودن سرگرم کننده هم باشد، من این اپلیکیشن های انگلیسی را به شما پیشنهاد می کنم. هر کدام از این اپلیکیشن ها برای افراد مختلف طراحی شده اند و هر کدام از آن ها نقاط قوت خاصی دارند؛ بنابراین بر اساس آن چه که شما نیاز دارید ، می توانید از این اپلیکیشن ها استفاده کنید. امیدوارم که این اپلیکیشن ها برای شما مفید باشند و در یادگیری زبان انگلیسی بسیار خوب عمل کنید.

منبع: fluentu

ارسال نظر