اپلیکیشن ها و بازی های برتر آی او اس در سال 2015

حدود 1.5 میلیون اپلیکیشن برای دستگاه‌های آی او اس در اپ استور موجود است و جدا کردن خوب از بد، همیشه کار سختی بوده است. کلیک- برای راحتی هرچه بیشتر شما کاربران عزیز، تلاش کرده ایم تا بهترین اپلیکیشن‌ها و بازی‌های انتشار یافته در سال 2015 را ارائه کنیم؛ فارغ از سلیقه شما، احتمالاً باید اپلیکیشن‌های مفید و مهیج متعددی را در این میان بیابید.

اپلیکیشن ها و بازی های برتر آی او اس در سال 2015

کلیک- برای راحتی هرچه بیشتر شما کاربران عزیز، تلاش کرده ایم تا بهترین اپلیکیشن‌ها و بازی‌های انتشار یافته در سال 2015 را ارائه کنیم؛ فارغ از سلیقه شما، احتمالاً باید اپلیکیشن‌های مفید و مهیج متعددی را در این میان بیابید.

  • اپلیکیشن‌ها

Hooks

Web-Hooks-for-iPhone

هوکس به شما برای همه‌چیز هشدار و اطلاعیه می‌دهد و به درد کسی می‌خورد که می‌خواهد در جریان سیل اخبار و اطلاعات رسیده از وب در هر روز، قرار بگیرد. موضوعاتی که شما به آن علاقه‌مند هستید به‌سادگی به دستگاه شما انتقال داده می‌شود و شما می‌توانید از آن‌ها صرف‌نظر کنید یا آن‌ها را کامل مطالعه کنید.
به‌طور حتم، هر اپلیکیشنِ شبیه به این، در مورد چگونگی همسان‌سازی آن با سلایق شما، دچار مشکلاتی است، ولی خوشبختانه، معرفی موضوعات موردعلاقه شما به Hooks کار آسانی است. Hooks راهی بسیار عالی برای از دست ندادن علاقه‌مندی‌های شما است، چه اطلاع از قسمت‌های جدید برنامه موردعلاقه شما باشد و چه پیغام در خصوص خلاصه اخبار، آن‌هم در دسته‌بندی‌های مجزا.

LuckyTrip

Lucky-Trip-2

LuckyTrup مدت‌زمانی را که می‌خواهید در تعطیلات سپری کنید، در نظر می‌گیرد و بعد از کمی تصمیم‌گیری، بیشتر بار برنامه‌ریزی برای تعطیلات را از روی دوش شما برمی‌دارد. این اپلیکیشن برای اطلاع از برنامه پروازها و هتل، به سرویس‌های سوم-شخص متعددی وصل می‌شود (همچون SkyScanner و Booking.com) و سپس بهترین پیشنهاد‌هایش را در مورد اقدامات شما در خصوص تعطیلاتتان به شما ارائه خواهد کرد.
حتی لازم نیست انتخاب کنید که به کجا می‌خواهید بروید. کافی است نقدینگی خود را اعلام کنید، دکمه را فشار دهید و ببینید چه جوابی می‌آید. برخی از افراد ممکن است با سپردن اختیار خود به دست الگوریتم‌های اپلیکیشنی، احساس خوشایندی نداشته باشند، ولی برای برخی دیگر، این کار می‌تواند برای برنامه‌ریزی تعطیلات، راهی فوری و سرگرم‌کننده باشد. یقیناً این اپلیکیشن صرفه‌جویی زیادی در زمان جستجو و برنامه‌ریزی برای تعطیلات، به ارمغان خواهد آورد.

MakerBot PrintShop

MakerbotPrintshop_images_v4
MakerBot PrintShop اساساً این امکان را به شما می‌دهد که طرح‌های دوبعدی را، از طریق یک پرینتر MakerBot سه بعدی، به اشیاء سه‌بعدی تبدیل کنید. نیاز به وجود چنین پرینتری، ممکن است متقاضیان آن را تا حدودی کاهش دهد، ولی این اپلیکیشن، همچنان کاری شگرف از مهندسی نرم‌افزار به‌حساب می‌آید و صدالبته، لیاقت جای داشتن در لیست ما را دارد.
با انتخاب برخی از الگوهای پایه (حروف چاپی، النگو، حلقه، گلدان، مدال یا اندام) و سپس اضافه‌کردن مشخصات دلخواه خود، بدون داشتن مهارت برنامه‌نویسی 3 بعدی، قادر خواهید بود طرح‌های خیره‌کننده خلق کنید. توجه داشته باشید که این اپلیکیشن فعلاً تنها برای iPad ها ارائه شده است، اگرچه ما امیدواریم شرایط به‌زودی تغییر کند.

Enlight

enlight-ios

اگر یک iPhone در اختیار دارید، پس احتمالاً عکس‌های زیادی با موبایل خود می‌گیرید؛ اما آیا آن‌ها بدون اشکال هستند؟ Enlight یک ویرایشگر حرفه‌ای عکس و ابزار روتوش است که می‌توانید در تلفن‌ها و تبلت‌های آی او اس از آن استفاده کنید تا از راه‌های مختلف عکس خود را ارتقاء دهید و از مجموعه ویژگی‌های مؤثر که در آن تعبیه شده است، بهره‌مند شوید.
از برش‌های ساده و پوشش فیلتری گرفته تا تغییر سطح حرفه‌ای (level adjusments) و جلوه‌های لایه‌ای را برای کسی که می‌خواهد واقعاً بر روی موبایل، ویرایش عکس انجام دهد را دارد. حتی تازه‌کارها هم می‌توانند از این اپلیکیشن استفاده کنند و به‌سرعت خواهید دید که می‌توانید نتایجی با ظاهر حرفه‌ای از آن در بیاورید.
Darkroom

darkroom_presskit_16x9_coffeeshop

Darkroom، یک ویرایشگر عکس فوق‌العاده دیگر است که در سال گذشته روانه بازار شد. حتی اگر فکر می‌کنید قبلاً آن را در ویرایشگر تصویر آی او اس دیده‌اید، باز هم ارزش یک نگاه را دارد. این اپلیکیشن، پر از ابزارها و امکاناتی است که عکاسان مصمم، قدر آن را خواهند دانست که البته بعضی از این ابزارها در قالب پرداخت وجه به‌روزرسانی در اپلیکیشن موجود خواهند بود.
چه بخواهید یک فیلتر متفاوت اضافه کنید یا اینکه به سایه‌ها و سایه‌روشن‌های عکس خود اندکی کشش (tweak) وارد کنید، Darkroom کاری می‌کند که نتیجه کار، کاملاً طبیعی و روان باشد. درست مثل این است که یک ویرایشگر عکس کاملاً مجهز در جیب خود داشته باشید، ضمن اینکه می‌توانید فیلترهای دلخواه خود را هم به این اپلیکیشن اضافه کنید.

Spark

Spark-by-Readdle-1

رقابت با اپل میل و جی میل توسط کلاینت های ایمیل، کار ساده‌ای نیست، اما Readdle's Spark در این میان حرف‌هایی برای گفتن دارد. در ابتدا و در درجه نخست این اپلیکیشن نقش یک واسط تمیز، منظم و ظریف را دارد که با آن می‌توانید پیام‌هایتان را خیلی ساده و در یک نظر ببینید و آن‌ها را تنها با چند حرکت انگشت (flick) وارسی کنید.
علاوه بر آن از قابلیت‌های تعویق (snoozing) (چشم‌پوشی از پیام‌ها تا یک تاریخ مشخص در آینده)، پاسخ‌های سریع، شخصی‌سازی ظاهر اپلیکیشن و جستجوی هوشمند (مثلاً "ایمیل‌های حاوی پیوست، در ماه اخیر") بهره‌مند خواهید شد. همچنین می‌توانید چندین حساب ایمیل، اضافه کنید و یا به‌سادگی، آن را تقریباً با هر سرویس ایمیل محبوب دیگری، ادغام کنید.
Adobe Photoshop Fix

Adobe-Photoshop-Fix

ادوبی در حال حاضر مجموعه‌ای کامل از اپلیکیشن‌های موبایل را دارد که در عنوان آن‌ها، کلمه فوتوشاپ مشاهده می‌شود و Fix هم آخرین آن‌ها است که تمرکز آن بر روی حذف لکه‌ها و عیوب از تصاویر شما است. همچنین این اپلیکیشن شما را قادر می‌سازد که نور، رنگ و وضوح یک عکس را با یک سری ضربات دقیق انگشت اصلاح کنید.
تعدادی ابزار ساده رنگ‌آمیزی هم وجود دارد، ولی وظیفه اصلی این اپلیکیشن، تمرکز بر روی تصحیح تصاویر موجود بر روی دستگاه آی او اس شما، با تنظیمات اندک است. کارکرد این اپلیکیشن در کنار نرم‌افزار فتوشاپ دسکتاپ (desktop Photoshop) عالی می‌شود، ولی نیازی هم نیست که برای استفاده از این اپلیکیشن سریالی موبایل، حتماً فتوشاپ داشته باشید.
Tandem

2015-best-ios-apps-9

Tandem در سال 2015 وارد بازار شلوغ اپلیکیشن یادگیری زبان شد و برنامه‌ریزی کرد که خودش را از بقیه متمایز کند، همانند ادعایی که در خصوص روش جدید خود دارد: این اپلیکیشن شما را با دیگر اعضاء یک اجتماع قوی با بیش از 3 میلیون عضو متصل می‌سازد، به این طریق می‌توانید با یک زبان‌آموز دیگر، چهره به چهره چَت کنید.
شاید در ابتدا کمی ترسناک باشد، ولی می‌توانید پروفایل‌های موجود را برای پیدا کردن کسی که فکر می‌کنید می‌توانید با او سازگار باشید، مرور کنید. شما با حجم نامحدود چت رایگان، به‌صورت متن، صدا و ویدئو مواجه خواهید شد و نهایتاً این اپلیکیشن، بیشتر بر مبنای کمک کردن به دیگران است تا کمک کردن به خودتان.
Layout

ios8

اگر علاقه چندانی به اینستاگرام ندارید، می‌توانید از Layout چشم‌پوشی کنید، اما اگر شما هم عضوی از 400 میلیون کاربر این شبکه هستید، پس احتمالاً Layout هم جایی بین لیست اپلیکیشن‌های موردعلاقه شما در سال 2015 دارد. عاقبت، شاهد یک پشتیبان رسمی برای ترکیب‌های چند عکسی هستیم.
واسط اپلیکیشن، همان زیبایی درونی اینستاگرام را دارد و یافتن عکس‌ها، انتخاب نوع چینش، برش و بزرگ‌نمایی همگی به‌سادگی قابل انجام است. وقتی کارتان تمام شد، گزینه‌هایی وجود دارند که می‌توانید از طریق آن‌ها عکس‌هایتان را در اینستاگرام (که بدیهی است)، فیس‌بوک یا هر سرویس دیگری در منوی iOS Share، پست کنید.
Hopper

t9gqub0bp0lv5btgsuey

کسانی که به‌طور مکرر مسافرت‌های هوایی دارند، می‌دانند که یافتن بهترین قیمت‌ها برای یک مسافرت خاص، چیزی شبیه به یک مسابقه بخت‌آزمایی است، ولی شاید باوجود Hopper، بار دیگر شانس به شما رو آورده باشد، چون این اپلیکیشن بر اساس یک مبنای روزانه، میلیاردها تغییر قیمت را برای پیش‌بینی بهترین زمان خرید بلیت‌های شما، رصد می‌کند.
این اپلیکیشن که در اوایل سال 2015 در iOS شروع به کار کرد، توسط وب‌سایت اصلی Hopper پشتیبانی می‌شود و همچون تمامی اپلیکیشن‌های موبایل، می‌شود به‌سادگی آن را مورداستفاده قرار داد. فرایند جستجو تنها چند ثانیه به طول خواهد انجامید و می‌توانید در مورد مسیرهایی که نسبت به تغییر قیمت در آن‌ها علاقه‌مندید، اطلاعیه دریافت کنید و حتی می‌توانید مستقیماً از داخل اپلیکیشن، پروازهای خود را رزرو کنید.
Google Photos

t9gqub0bp0lv5btgsuey

گوگل در گذشته هم مجموعه‌ای از ابزارهای عکس داشته است، اما سال 2015 سالی بود که گوگل با یک اپلیکیشن بخصوص که نمونه‌های قبلی را محو کرد، به عرصه آمد. دسته‌بندی هوشمندانه، ذخیره‌سازی نامحدود (اگر اهمیتی به تغییر ابعاد نمی‌دهید)، دسترسی از هر وسیله‌ای که بتوانید آن را تصور کنید و غیره. در واقع لیست مشخصات آن، بسیار بلند است.
از زمانی که اپلیکیشن رونمایی شده، توسعه‌دهندگان آن، راهی را که با آن به اشتراک عکس‌ها و آلبوم‌ها با دیگران می‌پردازید، بارها بهبود داده‌اند، همچنین می‌توانید عکس‌هایی را که نمی‌خواهید ببینید، از نمایش کلی پنهان کنید. همان‌طور که انتظار آن را دارید، امکانات جستجو بی‌نظیر هستند و این اپلیکیشن در حال حاضر بهترین نرم‌افزار مدیریت عکس است.
Periscope

0604_periscope-1

شاید Meerkat نخستین اپلیکیشن مرجع پخش زنده بوده باشد، ولی اکنون این Periscope است که دراین‌بین آراسته‌تر و مجهزتر است. اگر تازه با Periscope آشنا شدید، باید گفت که اپلیکیشنی است که به شما این امکان را می‌دهد، هر چیزی را که می‌بینید به هر کس که دلتان می‌خواهد، به‌صورت زنده، پخش کنید.
استفاده از اپلیکیشنی که صاحب آن شرکت توییتر است، برای دیدن فایل‌های انتشاریافته توسط دیگر افراد در گوشه و کنار جهان، به همان اندازه سرگرم‌کننده است که خودتان چیزی را پخش کنید (خیالتان ‌هم راحت‌تر است)، همان‌طور که می‌توان پیش‌بینی کرد، قابلیتی هم برای دنبال کردن دیگر کاربران و همین‌طور بالعکس وجود دارد و همچنین می‌شود در طول یک پخش زنده، نظرات خود را هم اعلان کرد.
Giphy

1.0

چه از GIF زیاد استفاده کنید چه نه نمی‌توانید اهمیت و محبوبیت آن را در وب‌های مدرن امروزی، نادیده بگیرید (برای فرمت فایلی که نزدیک به 30 سال سابقه دارد، بدک نیست) و Ghiphy هم یکی از بزرگ‌ترین منابع این عکس‌های کم‌حجم متحرک است. این برَند در سال 2015 از یک اپلیکیشن آی او اس برای جستجو در میان GIF ها، رونمایی کرده است.

هرکسی که فکر می‌کند GIF یک دنیا معنی دارد، عاشق اپلیکیشن موبایلی Giphy خواهد شد. شما می‌توانید با استفاده از برچسب‌ها یا عبارت‌های جستجوی دلخواه خودتان، تصاویری که اخیراً محبوب هستند را بررسی کنید. در ضمن، اگر علاقه‌مندید GIF دلخواه خود را به قلم خود بسازید، حتماً اپلیکیشن Giphy Cam که مخصوص آی او اس است را بررسی کنید.
Apple News

News-app-for-iOS-9

اپل هم‌زمان با به‌روزرسانی آی او اس ، قصد دارد از اپلیکیشن‌های جدید رونمایی کند و News هم یکی از مهم‌ترین‌ها در میان اپلیکیشن‌های آی او اس 9 است: اپلیکیشنی باقابلیت شخصی‌سازی و مناسب برای خواندن خلاصه اخبار روز، اخباری که از برخی از بزرگ‌ترین سایت‌های خبری در سطح وب منتشر شده است. ایده این است که این اپلیکیشن به‌مرورزمان، بیش‌ازپیش باب طبع شما شود.
مستقل از طرز فکر شما در مورد اپلیکیشن‌های کاغذدیواری که کار خود را به شکل مستقل انجام می‌دهند، شکی وجود ندارد که News به زیبایی طراحی شده است (صرف‌نظر از ابعاد صفحه‌نمایشی که از آن استفاده می‌کنید)، استفاده از آن ساده است و کمی هم آراسته‌تر از Apple Music به نظر می‌رسد (یک اپلیکیشن مرجع دیگر که توسط شرکت Cupertini در سال 2015 رونمایی شد).
Outlook

xvc8rnputhnyet2eiylf

آتلوک اپلیکیشن جدیدی نیست، اما مایکروسافت در سال 2015 از یک نسخه جدید آن رونمایی کرد و باید اضافه کرد که این اپلیکیشن، ارزش آن را دارد که یک بار بر روی موبایلتان نصب کنید. واسط اپلیکیشن بسیار منظم و جذاب است، پشتیبان ظاهری آن خوب کار می‌کند و یک اپلیکیشن سالنامه قوی هم در این برنامه گنجانده شده است.
چیزی که اضافه شده این است که آتلوک می‌تواند با چندین حساب ایمیل کار کند (شامل یاهو، آی کلود و جی میل)، بنابراین شاید Outlook تنها سرویس ارسال ایمیل توسط موبایل باشد که به آن نیاز پیدا خواهید کرد. زبانه Focused که در اینباکس مشاهده می‌شود، در واقع یک نوآوری در هنگام خوش‌آمد گویی است که به شما اجازه می‌دهد مستقیماً به سراغ پیام‌هایی بروید که Outlook بسته به اهمیت، آن‌ها را برای شما جدا کرده است.

  • بازی‌ها

Lara Croft Go

lara-croft-go-3

درست مشابه Hitman، Square Enix در اوایل سال 2015 از ایده جورچین چرخشی در انتقال نسخه جدید بازی Tomb Raider به موبایل، استفاده کرد. درنتیجه آهنگ حرکت بازی آهسته است، ولی هنوز هم انجام این بازی، چالشی جذاب به‌حساب می‌آید و خواه یکی از طرفداران این مجموعه باشید یا خیر، یکی از بهترین بازی‌های سال، شمرده می‌شود.
گیمرها، یک‌بار دیگر به چالش یورش به مقبره‌ها با Lara Craft خواهند پرداخت، اما این بار به سبکی هوشمندانه و استراتژیک، سوای آنچه ممکن است به آن عادت داشته باشید. جلوه‌های تصویری، به شکل پایداری چشم‌نوازند و تعدد مراحل کافی است تا شما را مجذوب بازی نگه دارد. لازم به یادآوری است که یک بسته توسعه هم در ماه نوامبر به بازار آمد.
Prune

maxresdefault

Prune کمی با دیگر بازی‌ها متفاوت است. گیمرها باید در هر مرحله به‌دقت به زراعت (یا هرس کردن) یک درخت متفاوت بپردازند، شاخه‌های در حال رشد آن را در زمان مناسب قیچی کنند تا درنهایت به هدف آن مرحله برسند و به مراحل بعدی راه پیدا کنند.
کل محتویات Prune، تنها شامل ظاهری بصری و یک فضای منحصربه‌فرد می‌شود و می‌توان گفت که زمان و انرژی زیادی برای نگاره‌ها و صداگذاری در آن، صرف شده است. به آن، همچون بازی Fruit Ninja برای افراد بالغ یا تجربه یک بازی آرام و فکری به‌جای یک تجربه سریع و خشن، نگاه کنید.
Halo: Spartan Strike

Halo-Spartan-Strike

یکی دیگر از نسخه‌های مخصوص بازی ویدئویی شناخته شده در لیست ما، Spartan Strike است و برای اینکه با نمایشگرهای کوچک‌تر و کنترل‌هایی که برای صفحه لمسی مناسب هستند، سازگار باشد، تلاش بسیاری در آن انجام شده است، Spartan Strike نسبت به اصل مجموعه Microsoft Halo از مبنا و سیستم کنترل متفاوتی بهره می‌برد و این در حالی است که هنوز قصد دارد تا حس وصف‌ناشدنی تیراندازی تخیلی را در طی این راه حفظ کند.
در کل 30 مأموریت برای اجرا وجود دارد، بعلاوه امتیاز داشتن سلاح‌ها، وسایل نقلیه و قابلیت آزمایش با آن‌ها. تعدد مراحل موجود در بازی (از شهر تا جنگل) کمک کرده تا سبک و سیاق بازی، تازه و لذت‌بخش باشد، هرچند، اگر با جهان Halo از قبل آشنا باشید، برایتان بسیار جذاب‌تر خواهد بود.
Score! Hero

maxresdefault

ساختن بازی زیبای فوتبال برای صفحه نمایش کوچک موبایل، کار آسانی نیست - حتی با افزایش ابعاد نمایشگر تلفن‌های هوشمند؛ بنابراین یافتن بازی Score! Hero بسیار روحیه‌بخش است، چراکه این بازی برخی از جزئیات را فدای سرگرم‌تر کردن تجربه خود بازی کرده است، حتی اگر برخی از گیمرها آن را خیلی سطحی و پیش‌پاافتاده ببینند.
در هر مرحله شاهد یک چالش متفاوت و یک سناریو جدید خواهیم بود و وظیفه شما این است که توپ را با یک سری کشش و ضربه به تور برسانید. این بازی بیش ازآنچه از این متن برداشت می‌شود، نیاز به خلاقیت شما دارد و همین حد از داستان، کافی است تا احساس کنید واقعاً در حال پیشرفت هستید.
A Good Snowman Is Hard To Build

screen640x640

در ژانر بازی‌های معمایی غیرمتعارف، A Good Snowman Is Hard To Build در اواخر سال 2015 رونمایی شد و بسیار هم مورد تحسین قرار گرفت. کار شما این است که با جابه جایی در اطراف بلوک‌ها، درون صفحه نمایش یک آدم‌برفی بسازید، ولی بازی از چیزی که به نظر می‌رسد بسیار جالب‌تر و چالش‌برانگیزتر است.
در جایگاه نخست، باید گفت که نگاره‌های کارتونی آن به شکلی فوق‌العاده به انجام رسیده‌اند و برای هر آدم‌برفی، ویژگی‌های منحصربه‌فرد همان آدم‌برفی را خواهیم دید. لازم است برای رول کردن هر بخش از بدن آدم‌برفی، تمرکز کافی داشته باشید و هر چیزی را با ترتیب درست آن، به هم بچسبانید و در کل، تجربه بازی فوق‌ العاده‌ای خواهید داشت.
Alto's Adventure

Altos-Adventure-Game-Review-Screenshot-2-for-iOS-iPhone-iPad

ایده بخصوصی در پس بازی Alto's Adventure وجود ندارد - یک مسیر بی‌انتها وجود دارد که بجای دوندگی، در آن اسکی روی برف انجام می‌دهید - اما در خصوص توجه به جزئیات، خواهیم دید که این بازی بسیار حرف برای گفتن دارد و توجه همه را به خود جلب خواهد کرد. از نگاره‌ها گرفته تا صدا و هر چیزی دراین‌بین، باید به آن لقب باکیفیت را داد.
بازی کردنش هم بسیار سرگرم‌کننده است، یک تلنگر به صفحه کافی است تا به صخره‌ها برخورد نکنید، یا از روی موانع به پشت‌بام یا برعکس بپرید و یا در میانه هوا چرخ بزنید. روند سختی مراحل به‌خوبی تعیین شده است و تغییر آهسته آب‌وهوا و ساعت شبانه‌روز، یک برگ برنده دیگر برای بازی Alto's Adventure است که آن را تجربه‌ای منحصربه‌فرد می‌کند.
HoPiKo

hopiko-3

HoPiKo بدون تعارف، یک بازی رترو با احتساب تمام ویژگی‌های آن است. اگر 20 سال پیش به سراغ یک دستگاه بازی یا کنسول اولیه (مثل آتاری) رفته باشید، عاشق ظاهر، حس نوستالژیک و صدای آن خواهید شد. گیمرهای جدید نیز احتمالاً از آهنگ سریع بازی و طراحی زیرکانه آن لذت خواهند برد.
هدف این بازی، انجام همان کاری است که بهترین بازی‌های موبایل انجام می‌دهند، یعنی پیشنهاد یک سیستم کنترلی ساده که همچنان حس روان بودن و کاربری کافی را القا کند (همان‌طور که توسعه‌دهندگان بازی به آن اشاره کردند، خبری از D-pad نیست). شما باید ضمن اینکه HoPiKo های خود را در هر سطح از سمتی به سمت دیگر پرتاب می‌کنید، به عکس‌العمل‌های سریع و بینش خود نیز تکیه کنید.
Fallout Shelter

fallout_shelter

Bethesda وقتی می‌خواست نسخه مخصوص Fallout را برای صفحات نمایش کوچک‌تر آماده کند، بسیار خردمندانه تصمیم گرفت تا کاری کاملاً متفاوت انجام دهد، در واقع این شرکت با ارائه یک بازی استراتژیک و با شبیه‌سازی 2 بعدی، به شکلی منصفانه آن را جذاب جلوه داد. حتی اگر هیچ‌وقت نسخه‌های دیگر Fallout را بازی نکرده باشید، می‌توانید از این بازی لذت ببرید.
پس‌زمینه این بازی همچون بازی‌های کامل آن، منظره‌ای از زمین‌های بایر ناشی از آزمایش‌های هسته‌ای است، اما برخلاف نسخه‌های دیگر، در اینجا چالش شما حفظ صحت و سلامتی جامعه کوچک بازماندگانی است که در پناهگاه حضور دارند. این بازی مملو از جزئیات و تزئینات دیدنی است و در آخرین به‌روزرسانی‌های آن، می‌توانید از حیوانات خانگی برای محافظت از جامعه ساکنان زیرزمینی خود، کمک بگیرید.
Shadowmatic

shadowmatic11

همیشه بازی‌های باکیفیتی که دست به نوآوری می‌زنند، توجه بیشتری را به خود جلب می‌کنند و Shadowmatic، یک بازی با همین ویژگی است که در ابتدای سال 2015 روانه بازار کرد. هدف این بازی دست‌کاری و چرخاندن مجموعه‌ای از اشکال شناور است، به‌نحوی‌که سایه‌های آن‌ها بر روی دیوار به اشکال قابل‌شناسایی، تبدیل شوند.
بعضی از معماهای آن، ممکن است اعصاب شما را خورد کنند، ولی وجود نوار پیشرفت و سیستم اشاره، جلوی توقف زیاد در یک مرحله را می‌گیرند. نکته دیگر اینکه، پس از کشف راز هر مرحله، یک احساس پیروزی وصف‌ناشدنی در شما به وجود می‌آید و در کل از آن دست بازی‌هایی است که می‌توانید ساعت‌ها وقت خود را با آن بگذرانید.
Does Not Commute

maxresdefault

این بازی مراحلی پنج یا ده‌دقیقه‌ای دارد که در طول آن یک سری عملیات پشت سر هم انجام می‌دهید و لازم نیست که خیلی به مغز خود فشار بیاورید، Does Not Commute از شما می‌خواهد که ترتیبی از مسافران را در طول جاده‌های یک شهر کوچک، راهنمایی کنید. این بازی، شروعی آسان دارد اما خیلی سریع دشوار می‌شود و شما را وسوسه می‌کند آن را ادامه دهید.
زیبایی این بازی در سبک و سیاق آن نهفته است (اگرچه جلوه‌های تصویری و صداها هم دست‌کمی از آن ندارند): برای کنترل ماشین‌ها از ضربات چپ و راست استفاده می‌شود و باید ماشین‌ها را در زمان مناسب به مکان‌های نشان داده شده برسانید. هر وسیله باید از دیگر وسایل نقلیه پیشی بگیرد، پس هر صحنه از بازی، سریعاً با مجموعه‌ای از خودروها، پُر می‌شود.

ارسال نظر