بهترین آیفون تقلبی که تاکنون دیده ایم

پس از انتشار آیفون۶ مدل های مختلف و بسیاری از مدل های تقلبی ولی بسیار دقیق آن را دیدیم که در کشور چین تولد شدند و با نام Sophone i6 شناخته می شدند.

بهترین آیفون تقلبی که تاکنون دیده ایم

به گزارش کلیک، چین در سال های اخیر تبدیل به کانون توجهات و مرکز ساخت گوشی های جعلی و لوازم جانبی آن ها شده است. به عنوان مثال، گوشی GooPhone مدل جعلی گوشی اچ تی سی وان (M7) بود که حتی پیش از عرضه رسمی این گوشی منتشر شد. با این حال ما امروز قصد داریم محصولی کاملا متفاوت را به شما معرفی کنیم. گوشی که کاملا شبیه آیفون۶ است اما از سیستم عامل اندروید بهره می برد و به نوبه خود مسلما یک شاهکار فوق العاده مهندسی به شمار می آید.

۱

گفته می شود بدنه گوشی از جنس فلز می باشد که ممکن است آلومینیومی باشد، هنوز از این بابت مطمئن نیستیم. حاشیه گوشی نسبت به مدل اصلی کمی بزرگ تر به نظر می رسد. ضخامت آن ۷٫۵ میلی متر است، در حالی که آیفون۶ ۶٫۹ میلی متر ضخامت داشت. وزن کلی این دستگاه هم ۱۲۵ گرم است. مسلما این دستگاه با کاهش چشمگیر عملکرد نرم افزاری و قدرت کمتر سخت افزار داخلی همراه خواهد بود که البته نمی توان به آن خرده گرفت.

۳

تنها شباهت واقعی بین Sophone i6 و آیفون۶ ظرفیت باتری این دو گوشی است، که هر دوی آن ها از یک باتری ۱۸۱۰ مگا آمپر ساعتی بهره می برند، که می تواند عملکرد این گوشی را کارآمدتر و قابل اعتمادتر کند و ظاهرا سازندگان هم این موضوع را به خوبی می دانستند. یک تراشه ای ۱٫۳ گیگاهرتز چهار هسته ای MediaTek در قلب این گوشی به همراه ۲ گیگابایت رم در آن وجود دارد، بنابراین باید عملکرد سخت افزاری متوسطی را از این گوشی انتظار داشت. ظرفیت حافظه ذخیره سازی ۴ گیگابایت است، اما این مقدار تا مقدار ۳۲ گیگابایت قابل افزایش می باشد و جالب است که بدانید این گوشی مجهز به دو شیار سیم کارت است. یک شیار در اندازه مینی و دیگری در اندازه نانو هستند. اتصالات بی سیم با بلوتوث ۴، وای فای b/g، جی پی اس و یک رادیو اف ام قابل انجام خواهد بود، اما عدم پشتیبانی از NFC و ۴G از دیگر تفاوت های بزرگ این گوشی با پرچمدار اپل است. طرفداران عکاسی سلفی هم باید قدردان دوربین ۴٫۹ مگاپیکسلی این گوشی باشند، چون دوربین اصلی ۱۳ مگاپیکسلی آن تعریف چندانی ندارد.

۴

واضح است که ساخت Sophone i6 زمان زیادی برده است، اما وقتی که صحبت از رابط کاربری می شود، این گوشی حرفی برای گفتن ندارد. صفحه نمایش ال سی دی ۴٫۷ اینچی مجهز به فناوری qHD IPS نمایش دهنده نسخه ۴٫۳ سیستم عامل اندروید است که آن را با نام رابط کاربری iOS 7 می شناسند. صفحه اصلی گوشی هم به صورت پیش فرض نمایش دهنده رابط کاربری آیفون۵ است، که این امر می تواند کمی گیج کننده باشد.

۲

همان طور که تصاویر نشان می دهند، سازندگان این گوشی تلاش چشمگیری در شباهت آن به پرچم دار اپل کرده اند، که البته با قیمت تنها ۱۴۰ دلار می تواند جایگزین بسیار مناسب و لذت بخشی برای آن باشد.

ارسال نظر