16 موتور بازی سازی برتر سال 2015

Unreal Engine 4

16 موتور بازی سازی برتر سال 2015

با گسترش بازی ها برای کنسول های مختلف از جمله پلی استیشن، ایکس باکس و کامپیوترهای شخصی، انتخاب یک موتور بازی سازی مناسب می تواند کمک شایانی در مسیر توسعه ی بازی نمایید.

Unreal Engine 4

شرکت: Epic Games

پلتفرم ها: Android, HTML5, iOS, Linux, Mac, Oculus, PC, PS4, SteamOS, Xbox One

سایت شرکت سازنده: www.unrealengine.com

Unreal Engine 4

نسل جدید پلتفرم توسعه ی بازی، با موتور آنریل انجین 4 رسما به توسعه دهندگان معرفی شد که هم اکنون می توانید با پرداخت 19 دلار به عنوان حق اشتراک ماهیانه و 5 درصد از درآمد ناخالص از فروش هر بازی به این موتور بسیار قدرتمند دسترسی داشته باشید.

همچنین توسعه دهندگان می توانند با دسترسی به موتور و کد منبع (source code) نوشته شده با زبان برنامه نویسی سی پلاس پلاس (C++) در وبسایت گیت هاب (GitHub) برای تکمیل کدهای خود استفاده کنند. این تکنولوژی شامل طرح، سیستم برنامه نویسی بصری و سیستم ساخت انیمیشن برای شخصیت ها می باشد.

Unity

شرکت: Unity Technologies

پلتفرم ها: Android, BlackBerry, iOS, Linux, Mac, PS3, PS4, Xbox 360, Xbox One, Windows 8 (coming soon)

سایت شرکت سازنده: www.unity3d.com

Unity

موتور بازی سازی یونیتی 5 با پشتیبانی از زبان برنامه نویسی سی شارپ (C#) و زبان اسکریپتی جاوا اسکریپت (Javascript ) یک موتور بازی سازی قدرتمند برای خلق بازی های دو بعدی و سه بعدی می باشد. این موتور با دارا بودن آیتم ها و ابزارهای گرافیکی مختلف و پشتیبانی از پلتفرم های فراوان به یکی از محبوب ترین موتور های بازی سازی دنیا تبدیل شده است. لازم به ذکر است که توسعه دهندگان پلی استیشن 4 این شانس را دارند که به زودی به این موتور بازی سازی دسترسی داشته باشند.

CryEngine

شرکت: Crytek

پلتفرم ها: Android, iOS, PC, PS3, PS4, Xbox 360, Xbox One, Wii U

سایت شرکت سازنده: www.cryengine.com

Cryengine Evolve

کرای انجین یکی از قدرتمندترین موتور های بازی سازی است که هم اکنون در اختیار توسعه دهندگان قرار گرفته است. این محصول توسط استدیو آلمانی Crytek توسعه یافت. کرای انجین در رندر کردن بافت های بازی نسبت به سایر رقبا، بی نظیر است.

GameMaker

شرکت: YoYo Games

پلتفرم ها: Android, Browser, iOS, Mac, PC, PS3, PS4, Vita, Windows Phone

سایت شرکت سازنده: www.yoyogames.com

GameMaker pic

گیم میکر، در حال حاضر توسط یویو گیمز توسعه داده می شود. از این موتور معمولا برای ساخت بازی های دو بعدی کودکانه استفاده می شود، یکی از دلایلی که باعث محبوبیت گیم میکر شد، سادگی کار با این نرم افزار است.

Havok Vision Engine

شرکت: Havok

پلتفرم ها: Android, iOS, PS3, Vita, Wii, Wii U, Windows 8, Xbox 360

سایت شرکت سازنده: www.havok.com

Havok Vision Engine

، یک موتور کراس پلتفرم (cross-platform) می باشد که از قابلیت های شی گرایی در زبان سی پلاس پلاس پشتیبانی می کند. فناوری های موجود در این موتور، بهینه شده و نسبت به گذشته بهتر کار می کند. نسخه ی کامل این موتور نسبت به نسخه ی رایگان، دارای قابلیت های بسیار بیشتری می باشد، پشتیبانی از مایا و تری دی مکس از امکانات موجود در نسخه ی غیر رایگان است. این موتور، هنوز از پلتفرم های پلی استیشن 4 و ایکس باکس 1 پشتیبانی نمی کند.

Project Anarchy

شرکت: Havok

پلتفرم ها: Android, iOS, PC, Tizen

سایت شرکت سازنده: www.projectanarchy.com

Project Anarchy-1

Project Anarchy ، یک موتور کامل برای تلفن همراه است و با مجوز آزاد می آید و به توسعه دهندگان امکان انتشار بر روی پلتفرم های اندروید، آی او اس و تایزن را می دهد.

ShiVa

شرکت: ShiVa

پلتفرم ها: Android, Blackberry, iOS, Linux, Mac, PS3, SteamOS, Vita, Wii, Windows, Windows Phone 8, Xbox 360
سایت شرکت سازنده: www.shivaengine.com

Shiva

شیوا در حال تلاش برای پشتیبانی از سیستم عامل های ویندوز، لینوکس و مکینتاش می باشد. در حال حاضر نسخه ی 1.9.2 در دسترس می باشد، این موتور از افزونه های زبان برنامه نویسی سی پلاس پلاس نیز پشتیبانی می کند. همچنین این موتور دارای قابلیت هایی نظیر سایه پردازی، نور پردازی متحرک و یک ویرایشگر زمین با لایه های پوشش گیاهی، نقاشی، بافت و ماژول اقیانوس می باشد.

BigWorld

شرکت: Wargaming

پلتفرم ها: Browser, PC

سایت شرکت سازنده: www.bigworldtech.com

Bigworld

موتور بازی سازی BigWorld، برای فریم ورک های کامپیوتر شخصی و مرورگر خروجی می دهد و در مجموع با دارا بودن سیستم طراحی قدرتمند توانسته است امتیاز خوبی را در بین منتقدان بدست آورد.

Leadwerks

شرکت: Leadwerks

پلتفرم ها: Linux, Mac, PC

سایت شرکت سازنده: www.leadwerks.com

Leadwerks

Leadwerks، ترجیح می دهد تنها از کامپیوترهای شخصی، پشتیبانی به عمل آورد. این محصول، یکی از مدافعان سیستم عامل لینوکس نیز می باشد و به خوبی از آن پشتیبانی می کند. در این موتور، کتابخانه ی قدرتمند OpenGL نسخه ی 4 تعبیه شده است، ضمن اینکه بازی های فراوانی توسط این موتور بازی سازی ساخته شده اند.

App Game Kit

شرکت: The Game Creators

پلتفرم ها: Android, iOS, Mac, PC

سایت شرکت سازنده: www.appgamekit.com

App Game kit

این محصول، یک ابزار کراس پلتفرم می باشد که بر روی سیستم عامل های اندروید، آی او اس، مک و کامپیوترهای شخصی متمرکز است. کد منبع با یک زبان نوشته می شود و خروجی های متفاوتی را بر روی پلتفرم های گوناگون خواهد داشت.

برنامه نویسان می توانند برنامه های خود را با زبان سی پلاس پلاس ایجاد کنند و بازی سازها می توانند از کتابخانه ی آن استفاده کنند.

FPS creator Reloaded

شرکت: The Game Creators

پلتفرم ها: Oculus Rift, PC

سایت شرکت سازنده: www.fpscreator.thegamecreators.com

FPS Creator Reloaded-1

این موتور، محصولی از شرکت The Game Creators می باشد و به عنوان یک موتور بازی سازی کم خرج و مقرون به صرفه بسیار مناسب است و امکان ساخت بازی های سه بعدی را با استفاده از ابزارهای آماده می دهد و می توانید بدون نوشتن حتی یک خط کد یک بازی سه بعدی بسازید! هوش مصنوعی بازی نیز از قبل برنامه نویسی شده است. البته از ضعف های این موتور بازی سازی می توان به گرافیک پایین، هوش مصنوعی نسبتا ضعیف و حجم بالای بازی خروجی اشاره کرد ولی به طور کلی برای کسانی که قصد دارند یک ابزار را به تنهایی و بدون دانش کد نویسی انجام دهند این ابزار بسیار مناسب است.

Reach3dx

شرکت: Gamebase

پلتفرم ها: Android, Flash, HTML5, iOS

سایت شرکت سازنده: www.reach3dx.com

Reach3dx Editor

Reach3dx، یک موتور کراس پلتفرم دیگر است، این محصول کاملا بر روی پلتفرم های تلفن همراه و بستر وب متمرکز شده است. شرکت سازنده، ادعا کرده است که این موتور کمترین زمان ساخت یک بازی را میسر می کند. این ابزار به خوبی از flash که محبوبیت بالایی دارد پشتیبانی می کند و بر همین اساس می توان آن را یک ابزار کارآمد معرفی کرد.

HeroEngine

شرکت: Idea Fabrik

پلتفرم ها: PC

سایت شرکت سازنده: www.heroengine.com

HeroEngine

HeroEngine، برای بازی های چند نفره ی گروهی و آنلاین ساخته شده است و لایسنس آن با قیمت 99 دلار در سال به فروش می رسد. همچنین توسعه دهندگان می توانند در این موتور اسکریپت بنویسند.

Marmalade

شرکت: Marmalade

پلتفرم ها: Android, BlackBerry, iOS Mac, Windows, Tizen

سایت شرکت سازنده: www.madewithmarmalade.com

Marmalade

مارمالاد این اجازه را به توسعه دهندگان می دهد که کدهای خود را با یک زبان بنویسند و بدون هیچ تغییری در چند پلتفرم اجرا کنند. این تکنولوژی از زبان سی پلاس پلاس استفاده می کند، اما توسعه دهندگان آن به دنبال امکان پشتیبانی از زبان های Lua، HTML، یا Objective C می باشند. مارمالاد با داشتن قدرت بالا در خلق بازی ها، ساخت بازی ها را به سریع ترین حد ممکن میسر می کند.

Turbulenz

شرکت: Turbulenz

پلتفرم ها: Browser

سایت شرکت سازنده: biz.turbulenz.com

Turbulenz

Turbulenz، از زبان HTML 5 برای ساخت بازی در بستر وب استفاده می کند. در سال گذشته توسعه دهندگان کدهای خود را به صورت متن باز قرار دادند و امکان دسترسی به تمامی کدها برای کاربران فراهم شد، با توجه به فراوانی منابع و وفور کدهای این ابزار امکان یادگیری به سریع ترین حد ممکن امکان پذیر است و این مسئله باعث می شود سایر توسعه دهندگان کدهای خود را به صورت متن باز و کاملا رایگان در اختیار همگان قرار دهند.

GameSalad

شرکت: Gamesalad

پلتفرم ها: Android, HTML5, iOS, Mac, Windows

سایت شرکت سازنده: www.gamesalad.com

Gamesalad

گیم سالاد یکی از برجسته ترین پلت فرم های توسعه ی بازی های تلفن همراه است که در سال 2009 برای اولین بار عرضه شد. توسعه دهندگان می توانند بدون کد نویسی و تنها با کشیدن و رها کردن (drag-and-drop) موفق به خلق بازی های دو بعدی شوند.

منبع: develop-online

ارسال نظر