بهترین بازی های مسابقه ای برای کامپیوتر را بشناسید!

رسانه کلیک - وقتی صحبت از بهترین بازی های مسابقه ای برای PC می‌شود معمولا به مجموعه‌ای از متنوع‌ترین بازی‌ها برخورد می‌کنیم که هر کدام به دلیل داشتن ویژگی‌های خاصی منحصر به فرد هستند.

بهترین بازی های مسابقه ای برای کامپیوتر را بشناسید!

هر کدام از بازی‌های مسابقه‌ای که قابلیت اجرا روی PC‌ را دارند ویژگی‌های منحصر به فردی دارند. مثلاً برخی از آن‌ها دارای گرافیک قوی هستند و دنیای مسابقه را به صورت واقعی شبیه‌سازی می‌کنند. برخی دیگر نیز از جهت نوع ماشین‌ها و کنترل‌هایی که در اختیار بازیکن یا کاربر می‌دهند ویژه و خاص هستند.

در این مطلب و مطلب آینده به معرفی برخی از بهترین بازی های مسابقه ای که از لحاظ طراحی و سایر ویژگی‌ها خاص و منحصر به فرد هستند می‌پردازیم:

Forza Motorsprot 7

pc game این بازی مسابقه میان ماشین‌های ون است. این بازی به نحوی طراحی شده است که کاربر یاد می‌گیرد چگونه با ماشین‌های ون رانندگی کند. به گفته برخی این بازی برای افرادی که عاشق رانندگی با ماشین‌هایی با بدنه‌های فلزی براق و محکم یا به اصطلاح جان‌سخت هستند مناسب است. آب و هوای مسابقه بسته به نوع مسابقه و محل برگزاری آن تغییر می‌کند. حتی رانندگی در شب با رانندگی در روز در این بازی متفاوت است. اگرچه این بازی نقطه ضعف‌های خود را دارد اما قابلیت انعطاف آن و پاسخ‌گویی به فرمان‌های کاربر در آن بسیار جذاب است.

Project CARS 2

ماشین‌های مسابقه‌ای محیط مسابقات این بازی در سرزمین‌های یخ‌زده کشور سوئد طراحی شده است. بیشتر مسابقات این بازی روی جاده‌های گل‌آلود و یا ارتفاعات اسکاتلند انجام می‌شود. این گل‌آلود بودن زمین باعث می‌شود تا مسابقه برای بازیکن هیجان‌انگیزتر و جذاب‌تر شود. در واقع نیروی گرانش و اصطکاکی که میان تایر ماشین و سطح گل‌آلود جاده ایجاد می‌شود همان چیزی است که باعث می‌شود تا کاربر با قدرت بیشتری کنترل بازی را در دست بگیرد. در این بازی شما می‌توانید از امکان مشاوره با چندین راننده پیشکسوت ماشین‌های مسابقه‌ای استفاده کنید. شبیه‌سازی در این بازی بسیار قدرتمند انجام شده است به طوری که می‌توان گفت این بازی می‌تواند برای آموزش رانندگان تازه‌کار ماشین‌های مسابقه‌ای واقعی استفاده شود.

Dirt Rally 2

ماشین‌های مسابقه‌ای اولین نسخه از این بازی در سال 2015 میلادی به بازار بازی‌های رایانه‌ای ارائه شد. جدای از تعقیب و گریز پلیسی و تبلیغات در مورد نوشیدنی‌های انرژی‌زا، در نسخه جدید این بازی تمرکز بر روی چالش‌ها و استراتژی‌های خا برای غلبه بر این چالش‌ها قرار داده شده است. مسابقات رالی نیاز به رانندگانی با مهارت بسیار بالا دارد. در این بازی‌ها باید از ماشین‌های 4 دیفرانسیل استفاده شود. این همان چیزی است که در طراحی این بازی توجه خاصی به آن شده است. قدرت ماشین‌ها در تیک آف و انتقال حس آن به کاربر در این بازی به خوبی رعایت شده است.

Froza Horizon 4

بهترین بازی های مسابقه ای ماشین‌های مسابقه‌ای در این بازی قابلیت انعطاف‌پذیری بسیار خوبی با شرایط مسابقه دارند. به گفته طراح این مسابقه هدف از طراحی آن نه تنها شبیه‌سازی دنیای واقعی ماشین‌های مسابقه‌ای بلکه شبیه‌سازی تأثیر وزن، سرعت و گشتاور نیرو روی هر وسیله نقلیه و همچنین ماشین‌های بکار رفته در هر کلاس مسابقه است. عملکرد این بازی نسبت به نسخه 3 آن بسیار زیاد ارتقا یافته است که از آن جمله می‌توان به ارتقا جلوه‌های بصری، نوع نقشه‌ها و همچنین تغییرات فصلی این بازی اشاره کرد. این بازی برای علاقه‌مندان به بازی‌های مسابقه‌ای بسیار جذاب خواهد بود.

iRacing

بهترین بازی های مسابقه ای این بازی به دلیل داشتن لیگ‌ و همچنین استفاده از انواع ماشین‌های مسابقه‌ای شبه به دنیای مسابقات ماشین‌سواری واقعی طراحی شده است. البته به دلیلی حجم سنگین کار این بازی نیاز به سرمایه‌گذار برای ادامه کار و ارتقا قابلیت‌ها دارد. با هر وسیله نقلیه‌ای می‌توانید در مسابقات این بازی شرکت کنید و از آن لذت ببرید. همچنین امکان مسابقه با ماشین‌های مسابقه‌ای اسپرت نیز در این بازی وجود دارد. اولین نسخه از این بازی در حدود 12 سال پیش یعنی سال 2008 میلادی به بازار عرضه شد و البته نسخه‌های جدید آن نسبت به اولین نسخه تغییرات زیادی داشته‌اند.

F1 2018

ماشین‌های مسابقه‌ای چیزی که طراحان این بازی در نظر داشته‌اند فراتر از طراحی یک بازی و شبیه‌سازی دنیای مسابقات ماشین‌سواری بوده است. در واقع برای کاربر شانس اینکه خود را در لباس مسابقه مثلاً چکمه‌ها و یا حتی فضای ماشین احساس کند وجود دارد. حتی کاربر می‌تواند استراتژی مسابقه بنا بر سلیقه خود تغییر دهد. در واقع طراحان این بازی تلاش کرده‌اند تا کاربر زندگی رانندگان مسابقات فرمول 1 را تجربه کند. مثلاً شیرینی هر پیروزی را دقیقاً درک کند و یا بغض خود را در هر شکست فرو دهد. همه این احساس‌ها با حضور یک گوینده و یا گزارشگر واقعی‌تر می‌شود

ارسال نظر