بهترین دستگاه ها و سیستم های خانه هوشمند در سال 2020 کدامند؟

 رسانه کلیک - در این مطلب به معرفی دستگاه ها و سیستم هایی می پردازیم که جزو بهترین گزینه ها برای تجهیز یک خانه هوشمند در سال 2020 هستند.

بهترین دستگاه ها و سیستم های خانه هوشمند در سال 2020 کدامند؟

طولی نخواهد کشید که کلیه تجهیزات موجود در خانه های ما جای خود را به دستگاه های هوشمند الکترونیکی خواهند داد. بدین ترتیب می توان کلیه لوازم منزل را به وسیله اینترنت به یکدیگر وصل کرد و کنترل آن ها را به سادگی در اختیار گرفت. در ادامه به معرفی 5 مورد از سیستم هایی پرداخته ایم که جزو بهترین اتخاب ها برای تجهیز یک خانه هوشمند در سال 2020 هستند.

اسپیکر هوشمند Amazon Echo Dot

اسپیکر هوشمند آمازون رقابت نزدیکی با گوگل نست مینی دارد. هر دوی آن ها دارای قیمت مشابه (50 دلار) بوده و هنگام پاسخگویی به سوالات و فرمان های شما (درباره وضعیت آب و هوا، پخش آهنگ، تنظیم ساعت هشدار و غیره) بسیار خوب عمل می کنند. با این حال اسپیکر Echo Dot به سبب بهره مندی از دستیار صوتی الکسا، اندازه کوچکتر، جک صوتی و ساعت ال ای دی در لبه ها، از برتری بیشتری نسبت به نست مینی برخوردار است. همانطور که می دانید الکسا با تعدادی از وسایل هوشمند به طور مستقیم کار می کند، بنابراین کاربر قادر خواهد بود تا با صدای خود کنترل بسیاری از سیستم ها را در دست گیرد.

نمایشگر هوشمند Amazon Echo Show 8

آمازون اکو شو 8 بی تردید یکی از بهترین گزینه ها جهت انتخاب نمایشگر هوشمند است. این محصول کیفیت صدا و تصویر خارق العاده ای دارد و به سبب برخورداری از یک شاتر فیزیکی برای دوربین، حس امنیت را برای کاربر به ارمغان می آورد. جالب است بدانید که این دستگاه نسبتا ارزان قیمت (130 دلار) رقابت تنگاتنگی با نست هاب گوگل دارد و حتی در برخی مواقع کمی ضعیف تر عمل می کند. در نمایشگر نست هاب می توان با استفاده از فرمان صوتی، برنامه YouTube را به اجرا آورد اما چنین قابلیتی در نمایشگرهای آمازون وجود ندارد. با این حال اگر شما نیز اکوسیستم آمازون را به گوگل ترجیح می دهید پس Echo Show 8 را انتخاب کنید.

پلاگ های TP-Link Kasa Smart Plug Mini

پلاگ های هوشمند علیرغم کارایی بالا، قیمت بسیار کمی دارند. همچنین نصب، راه اندازی و طرز استفاده از آن ها بسیار ساده است. پلاگ TP-Link Kasa Mini یکی از بهترین محصولات موجود در بازار بوده که از طریق وای فای به شبکه خانگی وصل می شود. همچنین یک اپلیکیشن مجزا برای این محصول طراحی شده کاربر می تواند از طریق آن زمان قطع و وصل پلاگ را مشخص کند. ناگفته نماند که این دستگاه با هر دو دستیار صوتی گوگل و الکسا سازگاری دارد.

لامپ حبابی Philips Hue White LED

لامپ های حبابی و ریسه ای فیلیپس یکی از بهترین انتخاب ها برای روشنایی خانه هوشمند هستند. کاربران می توانند با استفاده از چند فرمان ساده رنگ لامپ ها را تغییر داده و شدت نور را تنظیم کنند. قیمت یک جفت لامپ و یک هاب Hue برابر با 70 دلار است. این دستگاه را می توان برای هر دو اکوسیستم آمازون و گوگل به کار برد. در اینجا باید خاطر نشان کرد که لامپ های 8 دلاری برند Wyze نیز دست کمی از فیلیپس ندارند.

روتر مش Google Nest Wifi

با توجه به وسایل هوشمند متعدد در سراسر خانه و اتصال آن ها به یک شبکه واحد، باید از سرعت بالای وای فای در سراسر محیط اطمینان حاصل کرد. گوگل نست وای فای یک روتر مش بسیار کارآمد است که سیگنال قوی و پر سرعتی را در گوشه و کنار خانه فراهم می کند. سیستم دو تکه ای نست در حال حاضر با قیمت 269 دلار به فروش می رسد و برای منازل بزرگ (5800 فوت مربع) بسیار مناسب است. این محصول علیرغم پشتیبانی از WPA3 و MU-MIMO 4×4، قابلیت استفاده از وای فای 6 را ندارد. البته این مشکل تنها زمانی احساس می شود که سرعت اینترنت شما بیشتر از 500 مگابیت بر ثانیه باشد. از دیگر سیستم های روتر مش کارآمد می توان به Eero و Netgear Orbi اشاره کرد ( با بهترین سیستم های مش وای فای در سال 2020 آشنا شوید ).

ارسال نظر