با بزرگ ترین سرمایه گذاران اپلیکیشن های موبایل آشنا شوید

بازار اپلیکیشن ها به خاطر تعداد بالای برنامه ها و بازی های شرکت های مختلف، بسیار جذاب شده است، اما در این بین تنها شرکت های معدودی هستند که از این بابت درامد قابل توجهی کسب می کنند.به گزارش کلیک، پورتال آمار Statictica اعلام کرده است از ژانویه 2015 تعداد 1.4 میلیارد اپلیکیشن در بازار عرضه شده است، اما فقط بخش کوچکی از این اپلیکیشن‌ها منبع درآمد قابل توجهی تلقی می‌شوند. این مطلب به معرفی شرکت‌های برتر توسعه دهنده اپلیکیشن می‌پردازد. شرکت‌هایی که اپلیکیشن‌های کاربردی آنها بازار اپلیکیشن‌ را فتح کرده‌ است. این شرکت ها عبارتند از:

با بزرگ ترین سرمایه گذاران اپلیکیشن های موبایل آشنا شوید

به گزارش کلیک، پورتال آمار Statictica اعلام کرده است از ژانویه 2015 تعداد 1.4 میلیارد اپلیکیشن در بازار عرضه شده است، اما فقط بخش کوچکی از این اپلیکیشن‌ها منبع درآمد قابل توجهی تلقی می‌شوند. این مطلب به معرفی شرکت‌های برتر توسعه دهنده اپلیکیشن می‌پردازد. شرکت‌هایی که اپلیکیشن‌های کاربردی آنها بازار اپلیکیشن‌ را فتح کرده‌ است. این شرکت ها عبارتند از:

  • شرکت King Digital Entertainment PLC

2387337ba1e0b0249ba90f55b2ba2521-king-digital-a-one-hit-wonder-after-all

ممکن است نام King را نشناسید اما مطمئنا نام اپلیکیشن‌هایی که این سازنده تولید کرده را می‌شناسید. این شرکت تولید کننده Candy Crush Saga، Farm Heroes Saga و Pet Rescue Saga است و در بین تمام تولید کنندگان، در صنعت سرگرمی‌های تلفن همراه پیشتاز است. میانگین کاربران این کمپانی 364 میلیون نفر است. درآمد سالیانه این شرکت نیز 2.26 میلیارد دلار است.
همچنین، منابع مالی کمپانی برای افرادی که علاقمند به سرمایه‌گذاری روی اپلیکیشن هستند جذاب است. ریکاردو زاکونی، مدیر عامل شرکت می‌گوید: نتایج سه ماهه اول سال 2015 نشان دهنده قدرت ما است؛ چرا که Candy Crush Saga ، Farm Heroes Saga و Pet Rescue Saga در اپ استور اپل و گوگل پلی‌ استور در امریکا جزء ده بازی برتر و محبوب باقی‌ ماندند.

  • شرکت Supercell

og_mainpage

سوپرسل یک توسعه دهنده بازی خصوصی است که بصورت خصوصی اداره می‌شود. دفتر اصلی آن در فنلاند است و در سان‌فرانسیسکو، توکیو، سئول و بیجینگ دارای شعبه است. این توسعه دهنده اپلیکیشن در حال پیشرفت محصولات خود با هدف افزایش طول عمر آنها است. این کمپانی تنها سه بازی به بازار عرضه کرده است: Clash of Clans، Hay Day و Boom Beach.
این زوند در سال 2014 به نظر موفقیت‌آمیز می‌رسد. در سال 2014 درآمد این توسعه دهنده دو برابر شد و به مقدار 565 میلیون دلار رسید. همچنین، بازده سرمایه آن با رشد سه برابری به مقدار 1.7 میلیارد دلار رسید شد. بازی‌های این توسعه دهنده رایگان اما دارای پرداخت درون برنامه‌ای هستند. درآمد سالیانه این شرکت نیز 1.7 میلیارد دلار است.

  • شرکت Gungho Online Entertainment

Screenshot_2014-06-06-23-38-48-1-1-e1402151641121

این شرکت با بازی‌های کامپیوتری وارد عرصه سرگرمی‌های آنلاین شد اما رویه خود را تغییر داد و تمرکز خود را روی سرگرمی‌های تلفن همراه قرار داد. این شرکت توسعه دهنده بازی‌های Puzzle & Dragons، Freak Tower و Princess Punt است. سود ناخالص سال گذشته Gungho 963.6 دلار بود (تمامی این سود متعلق به اپلیکیشن‌های موبایل نبود). جالب توجه‌تر اینکه این توسعه دهنده اپلیکیشن توانست درصد فروش اختصاص داده شده به هزینه‌ کالاهای فروخته شده را از 32.58 درصد به 32.35 درصد برساند. این کاهش به پایه‌گذاری رشد خط پایین از 450.7 میلیون دلار تا 510.6 میلیون دلار در سال گذشته کمک کرد. درآمد سالانه این شرکت 1.42 میلیارد دلار است.

  • شرکت GREE

750x-1

این شرکت نیز مانند سوپرسل در بازار بازی‌های رایگان تلفن همراه با بازی‌هایی مانند War of Nations، Knights and Dragons در گوگل پلی و اپ استور اپل پیشگام است. شرکت GREE در سال 2014 بازده سود خود را 125.6 میلیارد ین گزارش داد که در مقایسه با سال 2013 با کاهش مواجه شد . این در حالی است که درآمد این شرکت در سال 2012 ، 158.23 ین گزارش شده بود، یعنی یک کاهش محسوس در مقایسه با آمار سال 2014. اما با وجود این کاهش‌ها، GREE یک بازیکن مهم در در دنیای اپلیکیشن‌های موبایل باقی مانده است. درآمد سالانه شرکت 125.6 میلیارد ین است.

  • شرکت LINE

mzl

لاین یک شرکت ژاپن مهیج است. این اپلیکیشن ارتباطی مبتنی بر اینترنت، بیشتر شبیه به واتس‌اپ و مسنجرهای فیسبوک عمل می‌کند اما چیزی که آن را متمایز می‌کند استیکرهای احساسی آن است.
لاین در سال 2014 بازده 565 میلیون دلار را گزارش داد. حالا ایناپلیکیشن در حال رشد در بازار ایالات متحده است. جایی که هم‌اکنون در آن دارای بیست و هفت میلیون مشترک و چهار میلیون مشترک فعال است. آینده‌ای اپلیکیشنی که شرکت فست، آن را "دیزنی در دیدار با اسکایپ و فیسبوک" می‌نامد به نظر بسیار امیدبخش به نظر می‌رسد. درآمد سالانه شرکت 86.3 میلیارد ین است.

منبع : Investingnews

ارسال نظر