نرم‌افزار‌های جدید به آلکسا افزوده می‌شود

کلیک - درحالی‌که شرکت‌های بسیاری در تولید محصولات هوشمند با هم به رقابت پرداخته‌اند، شرکت آمازون از تمامی این شرکت‌ها یک سر و گردن بالاتر است.

نرم‌افزار‌های جدید به آلکسا افزوده می‌شود

باهوش‌ترین شخص در منزل شما یک انسان نیست یا حداقل با تعاریفی که ما از این کلمه سراغ داریم. بنابر اعلان شرکت آمازون، دستیار صدای الکسا (Alexa) ، تا تاریخ ۳۰ ژوئن، به بیش از ۱۵۰۰۰ قابلیت مجهز شد که نسبت به ۴ ماه گذشته ۵۰ درصد افزایش داشته است. این آمار از تاریخ ۳ ژانویه، که تا آن موقع ۷۰۰۰ قابلیت داشت، تا الان دو برابر شده است.

چگونه قابلیت‌های جدیدی به الکسا اضافه می‌شود ؟ پاسخ آن تا حد بسیار زیادی بستگی به نوع قابلیت‌ها دارد. برای مثال، نرم‌افزار فلش بریفینگز (Flash Breifings) ، حدود ۲۰ درصد قابلیت آن را حداقل در آمریکا شامل می‌شود، که یکی از ساده‌ترین قابلیت‌های آن می‌باشد . یا رسانه‌هایی مانند وال استریت ژورنال، NPR و واشینگتن پست به‌سادگی می توانند اخبار خود را به سمع و نظر خوانندگان و شنوندگان خود برسانند. این در حالی است که افزودن این توانایی‌ها که به‌ظاهر ساده می‌آید ، در منظر عموم کم‌اهمیت جلوه می‌کند .

افزایش قابلیت‌های الکسا نشان‌گر این است که شرکت آمازون از دیگر همتایان خود یک سروگردن بالاتر است. برای مثال، ویس اپ (Voice App) شرکت گوگل تنها ۳۷۴ قابلیت دارد که از ابتدای ماه ژوئن تنها ۲۴ درصد افزایش کارایی داشته است. و یا دستگاه کورتانا مایکروسافت که تنها ۶۵ قابلیت دارد. شاید تعداد قابلیت‌های این دستگاه‌ها لزوما نشانگر برتری آن‌ها نباشد، اما به قطعیت می‌توان گفت که دستگاه‌های گوگل و مایکروسافت در این زمینه کارایی بسیار کمتری دارند.

اما اگر میزان قابلیت‌های این دستگاه‌ها را کنار بگذاریم، تعداد قابلیت‌هایی که شرکت آمازون، در ماه ژوئن، به الکسا اضافه کرده است ۲٫۷۷۶ قابلیت بوده است. این در حالی است که در همین ماه گوگل ۷۴ قابلیت به ویس بات و مایکروسافت تنها ۷ قابلیت به کورتانا اضافه کرده است. این آمار نشان‌گر این است که شرکت آمازون ۳۷ برابر گوگل به دستگاه خود قابلیت اضافه کرده است.

بنابر اظهارات مجله ویس بات : «بسیار مشکل است که روند رو به رشد خود را در در میان دیگر رقبا حفظ کنید، اما شرکت آمازون به خوبی از پس این کار برآمده است». پر واضح است که گوگل و مایکروسافت در این زمینه خیلی موفق عمل نکرده‌اند اما کاملاً مشخص است که علاقه استفاده از الکسا روزبه‌روز بیشتر می‌شود .

ارسال نظر