تلگرام کانال‌های تروریستی را مسدود می‌کند

رسانه کلیک - در آخرین اخبار منتشر شده تلگرام قصد دارد تا کانال‌های تحت نظر گروه‌های تروریستی در این پیام‌رسان را مسدود کند.

تلگرام کانال‌های تروریستی را مسدود می‌کند

مدیر تلگرام در پی مسدود سازی کانال‌های تحت نظر تروریست‌ها توسط دولت اندونزی برای اندونزیایی‌ها، اعلام کرد که این پیام‌رسان به زودی کلیه کانال‌های متعلق به تروریست‌ها را مسدود خواهد کرد. کشور اندوزی یکی از کشورهای جنوب قاره آسیا است که بیشترین جمعیت مسلمانان جهان در این کشور زندگی می‌کنند. اخیراً کشور اندونزی به منظور تقویت موقعیت خود در قاره آسیا و استحکام روابط خود با کشورهای همسایه اقدام به مبارزه و ریشه‌کنی تروریسم در این کشور کرده است. روز جمعه دولت این کشور دسترسی به کانال‌های تلگرامی را به دلیل وجود کانال‌های با محتوای افراطی گری مسدود کرده است.

در پی اقدام کشور اندوزی، مدیر پیام‌رسان تلگرام، پاول دورف نیز از مسدود سازی برخی از کانال‌های تلگرامی که تحت نظر گروه‌های افراطی مدیریت می‌شود خبر داد. رئیس جمهور اندونزی روز یکشنبه اعلام کرد سایر شبکه‌های اجتماعی در اندونزی تحت تأثیر تصمیم جدید این دولت برای مسدود سازی کانال‌های تلگرام قرار نخواهند گرفت. به نظر می‌رسد پیام‌رسان تلگرام در میان کشورهای اسلامی کاربران بیشتری را نسبت به سایر پیام‌رسان‌ها به خود اختصاص داده است. از طرفی در پیام‌رسان تلگرام و واتس اپ از رمزگذاری end-to-end استفاده می‌شود که دسترسی به پیام‌های خصوصی بین دو کاربر را غیر ممکن می‌سازد و از این رو بسیاری از تروریست‌ها از این دو پیام‌رسان استفاده می‌کنند.

بسیاری از نهادهای امنیتی در کشورهای مختلف به استفاده از تکنولوژی رمزنگاری پیام‌ها در پیام‌رسان‌های تلگرام و واتس اپ اعتراض کرده‌اند زیرا از نظر آن‌ها تروریست‌ها از این قابلیت‌ها به نفع خود استفاده می‌کنند. از طرفی دولت‌های بسیاری از کشورها از جمله استرالیا و انگلستان شرکت های فعال در زمینه تکنولوژی را ملزم به ارائه راه‌حلی برای بیشتر کردن امنیت فضای پیام‌رسان‌های مختلف از جمله تلگرام کرده‌اند.

در پی اقدام کشور اندوزی در مسدود سازی کانال‌های تلگرامی به گزارش برخی از کاربران امکان استفاده از قابلیت‌های ارسال پیام متنی برای آن‌ها برقرار بوده است. دولت اندونزی اعلام کرده است که تنها کانال‌های تلگرامی در این کشور مسدود شده و قابلیت ارسال پیام متنی توسط این اپلیکیشن همچنان برقرار است علاوه بر این در پی اعتراض برخی از کاربران مبنی بر ایجاد اختلال در کسب‌وکار برخی از کاربران تلگرام، دولت اندونزی اعلام کرده است باوجود اینکه این کشور برای کسب‌وکار مردم اهمیت قائل است اما امنیت کشور و ملت در درجه اول اهمیت قرار دارد.

ارسال نظر