راه اندازی اولین تلویزیون اینترنتی در کشور

تلویزیون اینترنتی (IPTV) ، فناوری است که بر اساس شبکه اینترنت طراحی شده است و می تواند خدمات مختلفی مانند  پخش فیلم و سریال، موسیقی، پخش زنده، بازی، آموزش، سلامت، خدمات دولت الکترونیک (پیشخوان) و سایر خدمات را به بینندگان خود ارائه دهد.

راه اندازی اولین تلویزیون اینترنتی در کشور

به گزارش کلیک، شرکت مخابرات ایران توانسته است با کسب مجوز از صدا وسیما و آماده سازی بستر آن، شرایط را برای راه اندازی اولین تلویزیون اینترنتی ایران را فراهم کند و این سرویس از 21 بهمن ماه آغاز به کار خواهد کرد.

مخابرات ویژگی های تلویزیون اینترنتی ارائه شده خود را این گونه بیان کرد: این شبکه امکان دریافت خدمات بسیاری را روی تلویزیون برای مشترکان ممکن می کند که در این فاز، ۳۲ هزار فیلم توسط این تلویزیون تعاملی به مشترکان ارائه خواهد شد. همچنین تمامی سخنرانی‌های مقام معظم رهبری، آموزش‌های مختلف درسی و دانشگاهی در منزل، قصه‌گویی و تعامل در عرصه‌های آموزشی از خدمات دیگر این سرویس است.

مجوز تلویزیون اینترنتی از سوی سازمان صدا و سیما، شهریور ماه سال جاری، به 5 شرکت داده شد. این شرکت ها می توانند از این طریق دسترسی کاربر را به محتوای چند رسانه ای از طریق اینترنت روی تلویزیون ها، فراهم کنند.

بر اساس برنامه ریزی های انجام شده و اعلام روابط عمومی شرکت مخابرات، در دهه فجر سال جاری، روز 21 بهمن ماه، شرکت مخابرات شبکه IPTV را افتتاح خواهد کرد.

ارسال نظر