اولین مانیتور خمیده گیمینگ جهان در نخستین نمایشگاه صنعت بازی تهران

رسانه کلیک - نخستین نمایشگاه بازی‌های رایانه‌ای با همکاری گیم کانکشن (Game Connection) فرانسه در سالن همایش‌های صداوسیما و در تاریخ ۱۵ و ۱۶ تیرماه برگزار شد.

اولین مانیتور خمیده گیمینگ جهان در نخستین نمایشگاه صنعت بازی تهران

هدف این نمایشگاه بررسی راهکارهای پیشرفت و مطرح شدن بازی‌های ایرانی در سطح جهانی بود. در حاشیه این نمایشگاه و در جهت نیل به اهداف موردنظر کلاس‌ها و کنفرانس‌هایی در حوزه طراحی، تجارت، مدیریت، تولید و دیگر مباحث در حوزه صنعت بازی برگزار شد.

یکی از اسپانسرهای این نمایشگاه شرکت سامسونگ بود که با معرفی تلویزیون خمیده خود به تولید محصولات در حوزه بازی‌های رایانه‌ای قدم گذاشت. مانیتور C ۲۷ FG ۷۰ سامسونگ که در ایران، در این نمایشگاه رونمایی شد، پنل و نسبت کنتراست ۳۰۰۰ : ۱ ، نرخ به‌روزرسانی ۱۴۴ هرتزی، انحنای ۱۸۰۰ میلی‌متری و واکنش‌پذیری فوق سریع یک میلی‌ثانیه دارد که تأیید گیمر ها را به‌عنوان مانیتوری قوی در پی داشت.

جدا از ایده‌های جدید در صنعت بازی‌های رایانه‌ای ، افزایش کیفیت گرافیک بازی یکی از مهم‌ترین هدف تولیدکنندگان این بازی‌ها است. انتقال کیفیت بالای گرافیک این بازی‌ها تا حدود زیادی بستگی به مانیتوری قوی دارد که مانیتور جدید شرکت سامسونگ با انحنایی ۱۸۰۰ میلی‌متری و تطابق با سطح کروی چشم انسان انتخابی مناسب برای بازی‌ها است.

گاه در بین لحظات بازی متوجه پرش‌های تصاویر بازی می‌شوید که ممکن است تمرکز شما را بر هم بزند یا باعث شود آن‌طور که باید و شاید از بازی لذت نبرید. شرکت سامسونگ برای رفع این مشکلات دو خصیصه واکنش‌پذیری (response time) . نرخ به‌روزرسانی تصاویر (Refresh Rate) را بررسی کرده است.

این مانیتور، با واکنش‌پذیری فوق سریع یک میلی ثانیه‌ای و نرخ به‌روزرسانی ۱۴۴ هرتزی مانیتوری فوق‌العاده در پخش بازی‌های رایانه‌ای به حساب می آید که شما هیچ وقت وقفه‌ای در لحظات هیجان‌انگیز بازی مشاهده نخواهید کرد.

در کنار مشخصات سخت‌افزاری که این مانیتور را متمایز کرده، پردازش تصاویر، کنتراست بالا، و نمایش رنگ‌های طبیعی لذت بازی را دو چندان کرده است. جالب است بدانید این مانیتور یکی از دستگاه‌های الکترونیکی است که دوستدار طبیعت است چراکه از تکنولوژی کوانتوم دات در پنل خود بهره می‌برد که با اینکه رنگ‌های متنوع تولید می‌کند اما فاقد ماده کادمیوم می‌باشد . نسبت کنتراست ۳۰۰۰ : ۱ و پوشش ۱۲۵ درصدی طیف نوری این مانیتور را منحصربه‌فرد کرده است.

در این مانیتور، به‌منظور کاهش خستگی چشم گیمر ها در شب از حالت محافظ چشم (Eye Saver Mode) استفاده شده است. علاوه بر این به‌منظور کاهش میزان لرزش تصاویر از ویژگی تصویر بدون لرزش (Flicker Free) استفاده شده است.

طراحی (UX OSD) در روی صفحه این مانیتور است که تنظیمات اصلی نمایشگر در درون آن است. این طراحی به گیمیر ها این امکان را می‌دهد تا نرخ به‌روزرسانی و زمان واکنش‌پذیری دستگاه را تغییر دهند. همچنین برای تغییر تنظیمات بازی، دکمه‌های میانبر هم در جلو و هم در پشت مانیتور اعمال شده است. طراحی بدنه مانیتور هم طوری است که به‌راحتی بتوان زاویه دید خود را عوض کرد.

طراحی فوق‌العاده این مانیتور تحسین گیمر ها را برانگیخت به طوری که موسسه Good Design Award ژاپن در سال ۲۰۱۶، جایزه بهترین طراحی را به این مانیتور داد.

اولین مانیتور خمیده گیمینگ جهان

در این نمایشگاه شرکت سامسونگ به برندگان این حوزه‌ها: Grandum Over Drive بهترین بازی‌های کامپیوتری، Run Dehghan Run بهترین بازی موبایل، Live TV Tycoon بهترین خلاقیت بازی موبایلی، و انگاره بهترین خلاقیت در بازی‌های کامپیوتری جوایزی اهدا کرد. لازم به ذکر است که برگزارکنندگان این نمایشگاه به برندگان مبلغ ۲۵ و ۵۰ میلیون تومان جایزه اهدا کردند.

اولین مانیتور خمیده گیمینگ جهان

روز اختتامیه، این نمایشگاه با اهدای جوایز، سخنرانی برخی از برگزارکنندگان و اسپانسرها، ازجمله نماینده سامسونگ، پایان یافت.

ارسال نظر