تماشا کنید؛ اولین آهنگ تولیدشده با کامپیوتر

محققان توانسته اند اولین آهنگ های ایجاد شده با کامپیوترها که در ۶۵ سال پیش ضبط شده اند را بازیابی کنند.

تماشا کنید؛ اولین آهنگ تولیدشده با کامپیوتر

به گزارش کلیک، آهنگ های بازیابی شده که در ۶۵ سال پیش با ابرکامپیوترها ضبط شده اند شامل سه ملودی متفاوت God Save the King،Baa Baa Black Sheep و In The Mood هستند که در سال ۱۹۵۱ در شهر منچستر در انگلیس ضبط شده اند.

آهنگ ها برای اولین در رادیو BBC پخش شدند. Christopher Strachey پیانیست در ساختن این آهنگ سهیم بوده است و اولین قطعه پخش شده در رادیو BBC ملودی Christopher Strachey بوده است.

گوش دادن به صدایی که چندین سال پیش ایجاد شده است بسیار لذت‌بخش است و انسان را متوجه رشد تکنولوژی و ابزار ها ونوع ایجاد آهنگ های کامپیوتری در جامعه امروزی می کند.

Jack Copeland از دانشگاه Canterbury در رابطه با فرکانس‌های بازیابی شده این گونه توضیح داده است که این موسیقی بخش اصلی و اثر اصلی نیست بلکه قسمت هایی از موسیقی را نتوانسته اند به صورت کامل بازیابی کنند.

این صدا با قدمتی که دارد می تواند به عنوان یک اثر تاریخی ثبت شود و محققان بر این باورند که این آهنگ ها در نوع خود منحصر به فرد هستند.

صدای خروجی که امروز به عنوان اولین آهنگ های ساخته شده با کامپیوتر بیرون آمده اند کمی با نرم افزارهای اصلاح صدا و تقویت صدا بهتر و با کیفیت تر شده اند تا بهتر به گوش مخاطب برسند.

ارسال نظر