تصاویری باورنکردنی از سطح فوق‌العاده زیبا و پوشیده از گودال سرس

کاوشگر بامداد دائماً در حال چرخش به دور سیاره سرس بوده است. طی هفته گذشته، تصاویر خیره‌کننده‌ای از نزدیک‌ترین سیاره کوتوله به ما، فرستاده است.

تصاویری باورنکردنی از سطح فوق‌العاده زیبا و پوشیده از گودال سرس

به گزارش کلیک، این نما از سرس که دانشمندان ناسا توسط کاوشگر بامداد گرفته‌اند، در سمت چپ گودالی (به پهنای 22 مایل - 36 کیلومتر) با دهانه‌ای تیز و قله مرکزی برجسته را نشان می‌دهد که توپو (Tupo) نامیده می‌شود.

2
این نما از سرس که دانشمندان ناسا توسط کاوشگر بامداد گرفته‌اند، گودالی را در نیمکره شمالی نشان می‌دهد که در گودالی بزرگ قرار دارد و یالود (Yalode) نامیده می‌شود. گودال برآمده در سمت راست و بالا لونو (Lono) نام دارد. گودالی که درست پایین آن است بسوآ (Besua) نامیده می‌شود.

3
این نما از سرس که دانشمندان ناسا توسط کاوشگر بامداد گرفته‌اند، گودال سینتانا (Sintana) (به پهنای 36 مایل - 58 کیلومتر) درست در بالا، سمت راست مرکزی، قرار دارد. در پایین تصویر دهانه گودالی بزرگ (به پهنای 80 مایل - 128 کیلومتر) به نام زادنی (zadeni) دیده می‌شود.

4
این نما از سرس که دانشمندان ناسا توسط کاوشگر بامداد گرفته‌اند، منطقه گودالی در عرض شمالی بالا را نشان می‌دهد، گودال غانان (ghanan) دیده می‌شود که در سمت راست و بالا است. جریان پستی‌وبلندی بودن این گودال شامل دهانه گودال شمالی آن می‌شود.

5
این تصاویر فوق‌العاده زیبا هستند و دقیقاً نشان می‌دهند که این سیاره کوتوله چه مقدار توسط کمربند سیارکی تنبیه شده است. این را می‌توان با اطمینان از اثرات زیادی که دیده می‌شود، بیان کرد.

ارسال نظر