عجیب ترین اختراعات سال 2015

تلویزیون، تلفن و بسیاری از اختراعات بزرگ دیگر قبل از اینکه در دنیا همه گیر شوند، به مسخره گرفته می شدند؛ ولی لیست عجیب و غریب در زیر اینگونه نیست. در این قسمت، لیستی از عجیب ترین اختراعات سال گذشته را برای شما فراهم کرده ایم.

عجیب ترین اختراعات سال 2015

استخر آب گرم معلق در هوا
به گزارش کلیک، بهترین (یا شاید بدترین) تخت گیره ای در سال گذشته تخت آویز آبی بود که از یک تخت آویز و یک استخر آب گرم معلق درهوا تشکیل می شد، اجزای دیگر این استخر عبارتند از: یک پارچه ضد آب با مقاومت کششی بالا که قابلیت حمل 2 نفر را دارد به همراه 50 گالن (189 لیتر) آب سرد یا گرم که در آن ریخته می شود. شاید این کار از نظر بسیاری از افراد یک حرکت ایده آل محسوب نشود اما شایان ذکر است که این اختراع آنقدر خوب بوده که توانسته یک حامی مالی برای تولید انبوه آن پیدا کند.

پروتوپایپر
درست است که شاید این یک وسیله کاربرد چندانی در خانه نداشته باشد، ولی دانشمندان دیوانه وار این وسیله را می خواهند. دستگاه پروتوپایپر یک محصول بسیار عجیب ساخته شده از یک جا چسبی ساده است که قادر به ایجاد یک شکل سه بعدی از مدل های لوله ای برای شما است. با داشتن لولا و بلبرینگ و شتاب دهنده، این وسیله برای طراحان داخلی خانه بسیار مناسب است چرا که به کمک آن می توانند درها و دراور ها و سایر کشوها را به سادگی چسب کاری یا باز نمایند.
پن کیک های پرینت شده
یک بار دیگر یک مورد عجیب که توسط پرینتر های سه بعدی درست شده است. در طول سال 2016 از این موارد بیشتر خواهیم شنید: گیتار چوبی، دستگاه چمن زنی، ابر اتومبیل ها، هواپیما های بدون سر نشین، موتور های جت، دندان، مو، لاک لاکپشت، قفسه سینه تیتانیومی، شاخ کرگردن و پن کیک، بله پن کیک! با توجه به شکل مسطحی که پن کیک دارد، شاید ربات پنک کیک ساز نتواند به لحاظ فنی مثل پرینترهای سه بعدی عمل کند اما همان فرایند را دنبال می کند. طرح خود را در کامپیوتر طراحی کنید، آن را به دستگاه بدهید، و دکمه شروع را زده و نگاه کنید که چطور طرح خلاقانه شما جان گرفته است. امتیاز ویژه ای که این بار شما دارید این است که می توانید آن را بخورید، اما همه کارها در قرن بیست و یکم به صورت خودکار انجام نمی شود و شما باید خودتان آن را سرخ نمایید.
صدای مرگبار
چه زمانی یک ایده هوشمندانه، هوشمندانه محسوب نمی شود؟ این مورد، می تواند جواب سوال شما باشد. یکی از روش های مثلا هوشمندانه این است که شما 5 آمپلی فایر، 16 اسپیکر و 2 ساب ووفر 11.8 اینچی رو در یکی از کوچکترین ماشین های موجود در بازار جای بدهید. با این سیستم صوتی صدای کر کننده ای با خروجی حداکثری 5720 وات و 150 دسی بل خواهید داشت.
جلوگیری از پاشیدن ادرار در اطراف دستشویی
شکی نیست که محل ادرار کردن جای خاصی است، و این جای خاص معمولاً یک توالت عمومی است که برای سرویس دهی به تعداد بیشتری از رهگذران ایجاد شده است. این مشکل در خانه ها وجود ندارد ولی این قضیه دنیل گاروین را از ساخت دستگاه main drain منصرف نکرده است، این دستگاه در واقع یک محل ادرار یک نفره است که به توالتی که از قبل وجود داشته، وصل می شود. ظاهراً بیشتر مردم هنوز به مزایای اختراع گاروین واقف نشده اند ولی کمپین سرمایه گذاری برای اختراع گاروین در مدت کوتاهی از این اختراع و اهدافش اعلام رضایت کردند.
دیوار نویسی
این روزها تقریبا بسیاری از مردم تنها وقتی که قصد نوشتن اسمشان بر روی رسید کارت اعتباری دارند، خودکار خود را بر می دارند؛ که حتی این موضوع هم رفته رفته تبدیل به یک اتفاق نادر در زندگی افراد می شود. در نتیجه، دست خط جمعیت زیادی از افراد، بد و شبیه دکترها می شود و باعث ارزش خط زیبایی که توسط یک ماشین با فونتی زیبا نوشته می شود را بیشتر بدانیم. حال ربات باند، می تواند نامه هایی به سبک افراد مشهور بنویسد. هدف ربات باند نیز شخصی سازی فونت نامه ها برای هر فرد است اما به واقع چند نفر احتمالا دوست دارند که دست خط نیکولا تلسا (موسس شرکت خودرو سازی تلسا ) را بشناسند؟

چکش برقی هومر سیمپسون

پاتریک پریب عادت دارد که از یک رویا، یک تکنولوژی واقعی بسازد. ساختن هرچیزی را در ذهن می پروراند، از اسلحه شلیک تار مرد عنکبوتی گرفته تا مدل اجرایی ستاره مرگ در فیلم جنگ ستارگان! ولی او امسال از ساخته های لیزری خود فاصله گرفته تا چکش برقی هومر سیمپسون (نقش اصلی انیمیشن سیمپسون) را تبدیل به واقعیتی در جهان امروزی کند. متأسفانه هرچه چکش کارتونی هومر قدرتمند بود اما این وسیله جدید دقیقا بر عکس آن است و تنها بر روی مواد نرم عمل می کند.
گلدان Fahz
اگر دنبال چیزی می گردید که شکل چانه شما یا بینی شما را بهتر نشان دهد، پس می توانید روی Fahz حساب باز کنید. با تغییراتی در گلدان روبین که از جلوه های بصری استفاده می کند، شما نه تنها می توانید چهره یک فرد بلکه تا 16 فرد را در آن به نمایش در آورید. گلدان Fahz مانند شکلی می شود که گویی فردی برای اولین بار پشت چرخ سفالگری نشسته و آن را ایجاد کرده است. مردم زیادی هستند که دوست دارند بدانند چطور کمپین سرمایه گذاری Fahz توانسته تا 6 برابر آنچه تصور می کرده حامی مالی برای این طرح جذب نماید!
چتر
دوچرخه سواری در زیر باران را هیچ کس دوست ندارد و ما بارها ایده هایی را دیده ایم که سعی کرده اند دوچرخه سواران را از باران حفظ نمایند، مانند ایده ی اضافه کردن یک سایبان بی رنگ مانند Dryve و Veltop. این ایده ممکن است تنها وقتی که بادی همراه باران نباشد موثر واقع شود اما وقتی کمی باد شروع به وزیدن کند، کار کردن با آن سخت می شود. LeafxPro ادعا می کند، با توجه به نوع طراحی آئرودینامیک تری که نسبت به بقیه دارد این مشکل را تا حدودی برطرف کرده، ولی به نظر می رسد که این کار را فدای محافظت دوچرخه سوار از باران کرده است. چرا که اگر مسیر بارش باران از هر سمتی غیر از جلوی دوچرخه باشد، احتمالا شما خیس خواهید شد.

لامپ معلق در فضا
شاید روزی فرا برسد که به گذشته نگاه کنیم و از خود بپرسیم که انسانها چگونه بدون انرژی مغناطیسی می توانستند زندگی کنند. از قطار های سریع السیر با سرعت 500 کیلومتر بر ساعت گرفته تا هاورکرافت ها و اسپیکر های بلوتوث اینها همه تکنولوژی های آینده هستند و امروز، لامپ ها نیز به این لیست اضافه شده اند. Flyte یک لامپ سبک است که در بالای سطح خود در حال چرخش است و دو عامل شناور بودن و شارژ بدون سیم را با هم ادغام کرده و با این کار می توانیم امیدوار باشیم که دستگاه شروع به کار می کند. کسانی که به کارایی این وسیله شک دارند باید بدانند که سطح زیرین لامپ همواره می تواند به عنوان شارژر بدون سیم برای گوشی های تلفن همراه عمل نماید.
در پایان باید اشاره کنیم که این لیست به هیچ عنوان کامل نیست و وقتی به لیستی از اختراعاتی که در سال گذشته با آن روبرو شدیم می نگریم جای بسیاری از اختراعات در این خالی است، مانند دستگاه ضبط صدای عمودی، تانک لوکس که وسیله ای است که با آن طعمه های مرده ماهی را به حرکت در می آوریم، تخم مرغ پخته بدون آب و گهواره ای که توسط گوشی های هوشمند کنترل می شود و ...

ارسال نظر