معرفی جذاب ترین گجت های رونمایی شده در CES 2017

رویداد CES یکی از مهم ترین رویدادهایی است که هر ساله بر گزار می شود. در این رویداد بزرگ بسیاری از شرکت های الکترونیکی و فعال در زمینه آی تی، تولید موبایل، کامپیوتر و غیره شرکت می کنند و از محصولات و تولیدات جدید خود رو نمایی می کنند. در این مطلب قصد داریم تا در خصوص ۷ دستگاه جدید که در این رویداد رو نمایی شده و کاربران باید آن ها بخرند و در اختیار داشته باشند صحبت خواهیم کرد.

معرفی جذاب ترین گجت های رونمایی شده در CES 2017

در این مطلب قصد داریم تا در خصوص ۷ دستگاه جدید که در این رویداد رو نمایی شده و کاربران باید آن ها بخرند و در اختیار داشته باشند صحبت خواهیم کرد.

به گزارش کلیک، یکی از دستگاه های مهمی که در این رویداد از آن رو نمایی شد گوشی های هوشمند بوده است. در حالی که کنگره جهانی موبایل بارسلونا کنگره ای است که در آن تقریباً تمام برندهای فعال در زمینه تولید تلفن همراه از گوشی های خود رو نمایی می کنند اما برند Changhong این بار از اولین گوشی هوشمند Molecular-sensing خود به صورت رسمی در رویداد CES رو نمایی کرد. تلفن همراه هوشمند این شرکت که H2 نام دارد مجهز به سیستم عامل اندروید است و دارای صفحه نمایش ۶ اینچی است. در این گوشی قابلیت اسکن مواد مختلف برای اطلاع از ترکیبات شیمیایی به کار رفته در آن ها وجود دارد. این مواد مختلف می توانند انواع میوه جات سبزیجات، گوشت و یا حتی محصولات دارویی و یا اجزای بدن انسان باشد. این گوشی مجهز به سنسورهای Infrared است که با تاباندن نور مادون قرمز بر روی اشیا و انعکاس نور آن و ارسال طول موج های نوری به بانک اطلاعاتی که با استفاده از فناوری ابری سازی داده در فضای اینترنت ذخیره شده است می تواند ترکیبات به کار رفته در آن شی یا ماده را تشخیص دهد.

یکی دیگر از ابزار هایی که در این رویداد از آن رو نمایی شده است حافظه ترابایتی ساخت شرکت Kingstone است. این حافظه قابلیت نگهداری حدود ۷۶۸ هزار عکس، ۵۳۱۳۴۴ قطعه موسیقی و یا نگهداری ۱۸۰۰ قطعه فیلم بلند را در خود دارد. این حافظه به DataTraveler Ultimate Generation Terabyte GT است. این حافظه به عنوان حافظه ای که قابلیت بیشترین حجم نگهداری اطلاعات را دارد شناخته می شود. این حافظه جانبی از تکنولوژی usb 3 پشتیبانی می کند و به همین دلیل انتقال فایل های حجیم بین سایر دستگاه ها و این حافظه جانبی بسیار سریع انجام می شود. جنس بدنه این حافظه جانبی از جنس آلیاژ روی است که باعث مقاومت آن در مقابل شوک های ناگهانی است که دارای ۵ سال گارانتی است. این حافظه جانبی قرار است در بهمن ماه سال جاری یعنی اوایل ماه فوریه سال جاری میلادی به بازار ارائه شود.

سومین دستگاهی که در این رویداد رو نمایی شده است لپ تاپ تولید شرکت DELL است که به XPS 13 مشهور است. این لپ تاپ از جمله لپ تاپ های دو کاره است که به عنوان کوچک ترین لپ تاپ ۱۳ اینچی ۲ در ۱ شناخته شده است. صفحه نمایش این لپ تاپ از نوع InfinityEdge است. دلیل اینکه این لپ تاپ از نوع لپ تاپ های ۲ در ۱ شناخته می شود این است که صفحه نمایش استفاده شده در این لپ تاپ از نوع UltraSharo QHD است که دارای قابلیت چرخش ۳۶۰ درجه است که به کاربران امکان استفاده از این لپ تاپ به عنوان تبلت را می دهد. این لپ تاپ مجهز به پردازنده نسل ۷ اینتل از نوع Core i5 یا Core i7 است. سیستم عامل پیش فرض این لپ تاپ Windows 10 است و عمر باتری آن در حدود ۱۰ ساعت برای هر شارژ است.

یکی از محصولاتی که شرکت های مختلف با تنوع فراوان از آن در این رویداد رو نمایی کردند دستگاه های تلویزیون بوده است. شرکت سونی که یکی از شرکت های پیشتاز در زمینه تولید تلویزیون های OLED است این بار در رویداد CES از تلویزیون پرچم دار خود به نام XBR-A1E BRAVIA OLED TV رو نمایی کرده است. این تلویزیون مجهز به پانل OELD است که در وضوح و شفافیت تصویر در آن نسبت به تلویزیون های LED و LCD بسیار بیشتر است. تلویزیون های مجهز به پانل های OLED بسیار باریک تر از سایر انواع تلویزیون ها هستند. و از طرفی مصرف انرژی در این نوع تلویزیون ها بسیار کم تر است. این تلویزیون ها قرار است با اندازه های ۵۵ تا ۷۷ اینچ به بازار ارائه شوند. همچنین قابلیت پشتیبانی از ۴K HDR، صدای بسیار شفاف آکوستیکی نیز در این تلویزیون ها در اختیار کاربران قرار داده شده است. همچنین این تلویزیون قابلیت پشتیبانی از سیستم عامل اندروید را نیز دارا است.

ماشین لباسشویی یکی از انواع لوازم خانگی است که شرکت های سازنده کمتر به آن توجه نشان می دهند. اما در این رویداد شرکت سامسونگ از دو نوع ماشین لباسشویی تولید این شرکت با نام های FlexWash و FlexDry رو نمایی کرده است. حجم این لباسشویی ها بیش از five cubic که به نوبه خود بیشترین حجم برای ماشین های لباس شویی محسوب می شود. همچنین دیگ ثانویه تعبیه شده در بالای این ماشین لباسشویی باعث افزوده شدن حجم ماشین می شود. این دیگ به صورت جداگانه عمل می کند. دیگ بالایی تعبیه شده بر روی این ماشین لباسشویی برای لباس های کم حجم تر و رنگی مناسب است. ماشین لباسشویی FlexDry را می توان به صورت خشکشویی نیز مورد استفاده قرار داد. این دو ماشین لباسشویی قرار است تا پایان ماه مارس سال جاری میلادی به بازار عرضه شوند.

اما در این رویداد از دوربین های ۳۶۰ درجه نیز رو نمایی شده است. یکی از دوربین های ۳۶۰ درجه که در این نمایشگاه رو نمایی شده است BEON نام دارد که بر روی ساعت مچی سوار می شود. در این دوربین تنها از یک دکمه استفاده شده است که هم برای ثبت تصاویر Panoramic و هم تصاویر Hemispheric در کنار ضبط ویدیو استفاده می شود. این دوربین قابلیت تصاویر زنده قابل نمایش بر روی اپلیکیشن های iOS و اندروید را دارد. همچنین این دوربین مجهز به WiFi و Bluetooth است. ساعتی که این دوربین بر روی آن سوار می شود علاوه بر نمایش زمان قابلیت ارسال زمان به صورت متن را نیز در اختیار کاربران قرار می دهد. طول عمر باتری این دوربین در حدود ۲ ساعت تصویر برداری بی قفه استو می تواند تا یک روز در حالت standby باشد. هنوز در خصوص قیمت و زمان ارائه این محصول به بازار خبری منتشر نشده است.

ارسال نظر