بازی Grand Theft Auto V سودآورترین محصول سرگرمی تاریخ شد!

رسانه کلیک - به گفته تحلیل گران صنعت گیم، بازی Grand Theft Auto V موفق به ثبت رکورد باورنکردنی دیگری شده است و در حال حاضر به عنوان سودآورترین محصول سرگرمی تاریخ شناخته می شود.

بازی Grand Theft Auto V سودآورترین محصول سرگرمی تاریخ شد!

در حال حاضر بیش از چهار سال از انتشار بازی Grand Theft Auto V می گذرد و این عنوان ویدیویی در این مدت نسبتا طولانی در تمامی لیست پرفروش ترین بازی های هفتگی آمریکا، بریتانیا و سایر مناطق دنیا و همچنین پلتفرم های مختلف از جمله پلی استیشن و ایکس باکس حضور چشم گیری داشته و با وجود انتشار بازی های مشهور و پرطرفدار دیگری همچون نسخه های جدید Call of Duty، بتلفیلد، Fallout، فیفا، اساسین کرید، Overwatch، فار کرای، The Witcher 3 و غیره، همچنان به عنوان رقیب سرسختی برای این عناوین ویدیویی تلقی می شود و به فروش خیره کننده خود ادامه می دهد.

بر اساس بررسی های صورت گرفته، از تاریخ سپتامبر سال میلادی 2013 تا به امروز، شرکت تیک تو انتراکتیو از فروش بازی Grand Theft Auto V چیزی در حدود 6 میلیارد دلار به جیب زده که این رقم فراتر از سوددهی و فروش کلیه محصولات سرگرمی تاریخ از جمله موسیقی، فیلم، کتاب و سایر محصولات مرتبط با سرگرمی است و به عبارتی، بازی «جی تی ای وی» در حال حاضر سودآورترین محصول سرگرمی تاریخ شناخته می شود.

نکته جالب اینجا است که این فروش باورنکردنی و سوددهی خارق العاده بازهم قصد توقف ندارد و همچنان روزانه در سراسر جهان به میزان فروش این عنوان ویدیویی افزوده می شود.

اواسط بهمن ماه سال 96 بود که شرکت تیک تو اینتراکتیو در طی جلسه ارائه گزارش مالی چهار ماهه سال مالی خود منتهی به روز 31 دسامبر سال میلادی 2017 (10 دی ماه سال 96)، گزارش جدیدی از فروش بازی Grand Theft Auto V منتشر کرد که به فروش 90 میلیون نسخه ای بازی در سراسر جهان اشاره داشت.

حال با توجه به اینکه جدیدترین اثر ویدیویی شرکت راک استار گیمز در طول این چهار و نیم سال حدود بیش از 90 میلیون نسخه فروش داشته است، این عنوان هم اکنون جایگاه سوم پرفروش ترین بازی تاریخ صنعت گیم را به خود اختصاص داده است. این در حالی است که دو بازی محبوب Tetris و Minecraft با احتساب فروش کلیه پورت ها و نسخه های موبایلی، به ترتیب با فروش 170 میلیون و 144 میلیون نسخه در جایگاه اول و دوم پرفروش ترین بازی های تاریخ صنعت گیم قرار دارد.

البته باید در نظر داشت که بازی GTA V به مراتب بسیار گران قیمت تر از دو بازی مذکور است و این اختلاف فروش را می توان ناشی از اختلاف قیمت این عناوین ویدیویی دانست. همچنین، هرگز نباید از بخش جذاب و پردرآمد چند نفره آنلاین بازی «جی تی ای وی» غافل شد که به لطف سیستم پرداخت درون برنامه ای و محتویات جدید نظیر San Andreas Super Sports Series، بازیکنان را به پرداخت پول های بیشتر تشویق و ترغیب می کند.

اگرچه سیستم پرداخت درون برنامه ای عناوین ویدیویی هرگز مورد پسند بازیکنان و گیمرها واقع نشده است، لیکن به عقیده آقای استراوس زلنیک (Strauss Zelnick)، مدیر عامل شرکت تیک تو اینتراکتیو، زمانی که محتویات مناسب و جدیدی بسازید، سیستم کسب درآمد و پرداخت درون برنامه ای به خوبی راه خود را پیدا می کند. از این رو، با توجه به محبوبیت شدید بازی Grand Theft Auto V، به نظر می رسد سیستم پرداخت درون برنامه ای این عنوان راه خود را به خوبی یافته و هم اکنون سود هنگفتی را برای شرکت ناشر به همراه دارد.

گفتنی است؛ آقای داگ کرتز (Doug Creutz)، تحلیل‌ گر شرکت Cowen، به تازگی در گفت و گو با وب سایت معتبر MarketWatch به موفقیت ها و درآمد فوق العاده بازی GTA V اشاره کرده و این عنوان ویدیویی را سودآورترین محصول سرگرمی تاریخ معرفی کرده است. وی در این مصاحبه اظهار داشت: «از زمان انتشار بازی Grand Theft Auto V در سال میلادی 2013 تا به امروز، بیش از 90 میلیون نسخه از آن در سراسر دنیا به فروش رسیده است که این فروش باورنکردنی در مجموع چیزی در حدود 6 میلیارد دلار را برای شرکت نامدار تیک تو اینتراکتیو به همراه داشته است».

کرتز در ادامه توضیحاتش گفت: «این دستاورد خارق العاده فراتر از موفقیت و فروش فیلم های بلاک باستری و مشهوری همچون سری «جنگ ستارگان» و «بر باد رفته» است، به طوری که هر کدام از این دو با احتساب تورم، تقریبا 3 میلیارد دلار سوددهی داشته اند. حتی با در نظر گرفتن حق استریم و پخش DVD ها نیز باز هم بازی Grand Theft Auto V به عنوان پر سودترین محصول سرگرمی تاریخ به شمار می رود».

بازی «جی تی ای وی» به لطف بخش چند نفره آنلاین جذاب و مهیج همواره در نزد بازیکنان و گیمرها به عنوان یکی از محبوب ترین بازی های ویدیویی چند سال اخیر محسوب می شود که به خاطر پشتیبانی طولانی مدت سازندگان و انتشار محتویات رایگان جدید برای این بخش، ظاهرا GTA Online حالا حالاها در صنعت گیم ماندگار خواهد بود.

در این میان، هر از چند گاهی حواشی مختلفی نیز برای این شاهکار شرکت راک استار گیمز ایجاد می شود که از جمله مهم ترین آن ها می توان به شکایت «لیندزی لوهان» (Lindsay Lohan) مبنی بر استفاده غیرقانونی و غیرمجاز راک استار گیمز از تصویر این بازیگر هالیوودی اشاره کرد که در نهایت با تشکیل دادگاه و بررسی قاضی ها، این پرونده به نفع شرکت راک استار گیمز بسته شد.

از طرف دیگر، مورد انتظارترین اثر ویدیویی شرکت راک استار گیمز تحت عنوان Red Dead Redemption 2 برای عرضه در روز 26 اکتبر سال میلادی جاری (4 آبان ماه سال 97) برنامه ریزی شده است. با اینکه سازندگان این عنوان را رقیب بازی Grand Theft Auto V نمی دانند، اما برخی از تحلیل گران صنعت گیم معتقد هستند که انتشار بازی «رد دد ردمپشن 2» تاثیر منفی در ادامه فروش و موفقیت بازی «جی تی ای وی» می گذارد.

در این میان، به نظر می رسد عدم عرضه بازی Red Dead Redemption 2 بر روی پلتفرم پی سی سیاست و تصمیم هوشمندانه ای از سوی شرکت راک استار گیمز تلقی می شود چرا که هم اکنون کاربران پی سی سهم زیاد و تاثیرگذاری در درآمد و سود دهی عنوان ویدیویی «جی تی ای وی» دارند و عدم عرضه نسخه دوم سری «رد دد ردمپشن» بر روی این پلتفرم مانع ادامه فروش، افزایش محبوبیت و گسترش جامعه کاربری بازی GTA V نمی شود.

حال ممکن است شرکت راک استار گیمز پس از گذشت یک یا دو سال از انتشار نسخه کنسولی بازی Red Dead Redemption 2 و دست یابی به بیشترین میزان درآمد از فروش و سیستم پرداخت درون برنامه ای بازی «جی تی ای وی»، این عنوان ویدیویی مورد انتظار را به دست پی سی بازها برساند.

همچنین، چندی پیش برخی از منابع داخلی استودیوی راک استار گیمز که با نام کاربری The Know در شبکه یوتیوب شناخته می شوند، اطلاعات اندکی از نسخه ششم مجموعه GTA را فاش کرده است. این منبع مدعی است که بازی Grand Theft Auto 6 در شهر زیبا و خاطره انگیز Vice City و بخش هایی از فلوریدای جنوبی جریان دارد که بازیکنان در تعداد محدودی از ماموریت ها به بخش هایی از آمریکای جنوبی سفر خواهند کرد. گویا این عنوان ویدیویی مثل همیشه با همکاری دو شرکت راک استار گیمز و تیک تو اینتراکتیو در سال میلادی 2022 (سال شمسی 1400 - 1401) منتشر خواهد شد. برای کسب اطلاعات بیشتر، بر روی این لینک کلیک کنید.

نکته قابل توجه این است که هنوز سازندگان هیچ واکنشی نسبت به این شایعه از خود نشان ندادند و ادعای منبع The Know همچنان در حد شایعه باقی مانده است. به علاوه، با توجه به فروش و درآمد باورنکردنی بازی Grand Theft Auto V و افزایش روز به روز جامعه کاربری و محبوبیت بخش چند نفره آن، عرضه نسخه ششم این مجموعه در طی چند سال آینده دور از انتظار است.

شایان ذکر است؛ بازی Grand Theft Auto V در تاریخ ۱۷ سپتامبر سال ۲۰۱۳ (۲۶ شهریور ماه سال ۹۲) بر روی دو کنسول نسل هفتم ایکس باکس ۳۶۰ و پلی استیشن ۳ منتشر شد. سپس با عرضه نسل هشتم کنسول های بازی، سازندگان با ارتقای کیفیت و گرافیک بصری بازی، نسخه نسل هشتم این عنوان را به دست دارندگان و کاربران دو کنسول ایکس باکس وان و پلی استیشن 4 رساندند. در نهایت نیز نسخه پی سی بازی در روز ۱۴ آوریل سال ۲۰۱۵ (۲۴ فروردین ۹۴) در سراسر جهان عرضه و خواسته پی سی بازها برآورده شد.

در پایان این خبر، دیدگاه شما در رابطه با پر سودترین محصول سرگرمی جهان چیست؟ آیا شما هم در حال حاضر از تجربه بازی Grand Theft Auto V لذت می برید؟ به نظر شما، نسخه های بعدی این مجموعه قادر به دستیابی به چنین سوددهی و فروشی خواهند بود؟ دیدگاه ها و نظرات شخصی خو را با ما و دیگر کاربران رسانه کلیک در میان بگذارید.

ارسال نظر