با موفق‌ترین بازی‌ های موبایل آشنا شوید

رسانه کلیک - این روزها اجرای بازی های موبایلی یکی از کاربردهای مهم گوشی های هوشمند به شمار می رود که روز به روز به محبوبیت عناوین این پلتفرم افزوده می شود.

با موفق‌ترین بازی‌ های موبایل آشنا شوید

بسته به نگاهی که شما دارید، بازی های ویدیویی پلتفرم موبایل به یک پدیده و یا مشکل جامعه انسانی تبدیل شده است. اگر قصد دارید که وقت با ارزش خود را انجام بازی های سرگرم کننده تلف کنید، بازی های موبایل پیشنهاد های متنوعی را برای شما دارند! به عبارت دیگر، تنوع بازی های این پلتفرم به قدری زیاد شده که بی شک می توانید بازی مورد علاقه خود را بر روی گوشی خود تجربه کنید. اما اگر در مکانی مشغول به کار هستید و یا فرزندی دارید، این بازی ها به یکی از مشکلات اساسی شما تبدیل می شوند. در این مقاله قصد داریم به معرفی موفق ترین بازی های موبایل چند سال اخیر بپردازیم. همراه ما باشید...

نام بازی: Flappy Bird

میزان دانلود: بیش از ۵۰ میلیون بار

Flappy Bird

بازی Flappy Bird یک بازی موبایل بسیار ساده، اعتیار آور و صد البته هیجان انگیز است که تنها پس از یک سال از انتشار خود (ماه می سال میلادی ۲۰۱۳)، نظر بازی بازان زیادی را به خود جلب کرد به طوری که تعداد دفعات دانلود آن به رقم ۵۰ میلیون رسید. در این بازی چالش برانگیز، باید پرنده را بدون برخورد از میان ستون ها عبور داده و رکورد خود را ثبت کنید.

نام بازی: Clash of Clans

میزان دانلود: بیش از ۱۰۰ میلیون بار

Clash of Clans

بازی های استراتژیکی از گذشته در میان بازی بازان رایانه های شخصی و حتی گوشی های هوشمند از محبوبیت بالایی برخودار بوده و هستند. در این بازی آنلاین، بازیکنان با ساخت و ارتقا نیروی دفاعی از دهکده و غنیمت های خود دفاع کرده و برای افزایش غنیمت ها، به مبارزه با سایر دهکده ها می پردازند. همچنین وجود کلن های مختلف به جذابیت بازی افزوده و بازیکنان با تشکیل گروه، می توانند به صورت گروهی به جنگ و مبارزه بپردازند. بر اساس آمار، تعداد دفعات دانلود این بازی تا سال گذشته میلادی نزدیک به ۱۰۰ میلیون بار بوده است.

نام بازی: Plants vs. Zombies 2

میزان دانلود: بیش از ۱۰۰ میلیون بار

Plants vs. Zombies 2

بازی Plants vs. Zombies 2 یکی از محبوب ترین بازی های ویدیویی رایانه شخصی، کنسول ها و حتی پلتفرم موبایل های هوشمند به شمار می رود که نسخه موبایل آن تا به امروز بیش از ۱۰۰ میلیون بار توسط کاربران دریافت شده است. در این بازی، بازیکنان باید در مزرعه و باغچه خود و به کمک انواع گیاهان وحشی، از خانه در برابر ارواح و زامبی ها محافظ کنند. سیستم بازی به صورت مرحله ای ساخته شده و شما با اتمام ماموریت، به مراحل بالاتر می روید.

نام بازی: Sonic Dash

میزان دانلود: بیش از ۲۰۰ میلیون بار

Sonic Dash

بازی Sonic Dash برگرفته از شخصیت دوست داشتنی و نوستالژی سونیک در بازه زمانی ماه ژوئن سال میلادی ۲۰۱۶ الی ماه جولای همان سال، رشد فوق العاده ای داشته به طوری که تعداد دفعات دانلود بازی از رقم ۱۰۰ میلیون به ۲۰۰ میلیون رسید. در این بازی، شما در نقش جوجه تیغی ای مشهور یا همان سونیک در مسیری بی انتها می دوید. حال در این مسیر موانع زیادی وجود دارد که تا حد امکان می بایست از برخورد با آن ها دوری کرد.

نام بازی: Fruit ninja

میزان دانلود: بیش از ۳۰۰ میلیون بار

Fruit ninja

تا پیش از عرضه گوشی های هوشمند بازی های موبایل مورد توجه عده از کاربران قرار گرفته بود لیکن با ورود گوشی های هوشمند لمسی، بازی های ویدیویی بیشتر از گذشته مورد توجه قرار گرفت و بازی Fruit ninja جز همان عناوین به شمار می رود که در سال میلادی ۲۰۱۲ رکورد ۳۰۰ میلیون نصب را به نام خود ثبت کرد! به بیانی دیگر، این بازی در ایالت متحده آمریکا در بیش از یک سوم آیفون ها نصب شده بود! در این بازی که همچنان هم جز محبوب ترین بازی های پلتفرم موبایل تلقی می شود، بازیکنان می بایست تمامی میوه هایی که را به بالا پرتاب می شوند را نصف کنند. در میان میوه ها، بمب هایی نیز به صورت اتفاقی و ناگهانی پرتاب می شوند که در صورت لمس آن ها، بازی مجددا از نو آغاز می شود. یکی از دلایل محبوبیت بازی فروت نینجا، سیستم رکوردی آن است که بازیکنان برای ثبت رکوردی بهتر دست به شدت تلاش می کنند.

نام بازی: Angry Birds

میزان دانلود: بیش از ۵۰۰ میلیون بار

Angry Birds

بازی Angry Birds یا همان پرندگان خشمین در سال میلادی ۲۰۱۱ جهان را به تسخیر خود درآورد. این بازی با بیش از ۵۰۰ میلیون بار دانلود، انقلابی در بازی های تلفن های هوشمند به پا کرد. این بازی نکته مهمی را به بازی سازان مطرح دنیا آموزش داد که شخصیت های محبوب می توانند نقش به سزایی در فروش خوب یک محصول (بازی ویدیویی) داشته باشند.

نام بازی: Candy Crush Saga

میزان دانلود: بیش از ۵۰۰ میلیون بار

Candy Crush Saga

بازی Candy Crush Saga یک بازی پازل ساده است اما در زمان عرضه به موفقیت زیادی دست یافت. در سال میلادی ۲۰۱۳، میزان دانلود آن از رقم ۵۰۰ میلیون گذر کرد و حتی به یکی از محبوب ترین بازی های شبکه اجتماعی بزرگ فیس بوک تبدیل شد. (بر اساس آمار گیری در سال ۲۰۱۳، در میان هر ۲۳ کاربر، ۱ کاربر مشغول تجربه این بازی بود)

نام بازی: Temple Run

میزان دانلود: بیش از ۵۰۰ میلیون بار

Temple Run

گیم پلی بی انتها و ترکیب آن با محیطی بی نظیر، یکی از دلایل موفقیت بازی Temple Run است. این عنوان در سال میلادی ۲۰۱۱ عرضه شده و درست پس از گذشت یک سال از انتشار آن، بیش از ۱۰۰ میلیون بار دانلود شده که بعدها این رقم به عدد ۵۰۰ میلیون رسید. در این بازی، بازیکنان در نقش فردی ماجراجو در محیطی خطرناک باید از دست هیولای بی رحم فرار کند. البته سیستم بازی به صورت رکوردی بوده و گیم پلی بازی تمامی ندارد. شایان به ذکر است برخی از گزارشات حاکی از ساخت فیلم Temple Run هستند که این موضوع هنوز به صورت رسمی تایید نشده است.

نام بازی: Pokemon Go

میزان دانلود: بیش از ۷۵۰ میلیون بار

Pokemon Go

تلفیق محیط مجازی با محیطی واقعی یکی از بهترین ایده های شرکت Niantic است که به کمک این ایده و عبارت واقعیت افزوده، عنوان ویدیویی جدیدی به نام Pokemon Go خلق شد. این عنوان که رکورد بیشترین دانلود را از آن خود کرده، فورا در میان بازیکنان سراسر جهان محبوب شد و حتی کل جهان را حیرت زده کرد. متاسفانه به دلیل بروز حوادث گوناگون در نقاط مختلف جهان، کمی از محبوبیت بازی کاسته شد ولی بازی سازان به صورت ماهرانه عمل کردند و همچنان لقب پادشاه بازی های موبایل برای Pokemon Go است.

در پایان این مقاله، دیدگاه های خود را در خصوص بازی های موفق پلتفرم موبایل با رسانه کلیک به اشتراک بگذارید.

ارسال نظر