اندازه گیری میزان استرس افراد با موس کامپیوتر

تا زمانی که کارمندان در محل کار خود باشند، استرس کاری نیز همراه آن‌ها خواهد بود. یک شرکت ژاپنی امیدوار است  با استفاده از موس جدیدی که به تازگی طراحی شده است، بتواند مانع از ایجاد استرس در کارمندان شود.

اندازه گیری میزان استرس افراد با موس کامپیوتر

به گزارش کلیک، طبق گزارش Japan today موس جدید شرکت آلپ الکتریک که هفته گذشته در همایشی در توکیو رونمایی شد، می‌تواند با استفاده از حسگرهایی که در آن تعبیه شده است میزان استرس فرد را کنترل کند. این موس از قابلیت ارزیابی عوامل محیطی تاثیرگذار بر آسایش و راحتی کارمندان نیز برخوردار است.

طراحی و ساخت چنین موسی در کشور ژاپن تعجب بر انگیز نیست؛ زیرا ژاپن کشوری است که همه آن را با ساعات کاری زیاد و رفت و آمدهای بی امان می‌شناسند. حتی در زبان ژاپنی کلمه "karoshi" به معنای مرگ ناشی از کار زیاد هم وجود دارد. آمار رسمی نشان می‌دهد که سالانه بیش از 400 نفر در ژاپن به خاطر خودکشی، سکته مغزی و حملات قلبی ناشی از کار زیاد جان خود را از دست می‌دهند. اما طبق گزارش بنگاه خبر رسانی استرالیا آمار واقعی تخمین زده‌اند که این عدد بیش از 20،000 نفر در سال است.

این موس شگفت انگیز این امکان را برای سازمان‌های مدیریت کننده منابع انسانی فراهم می‌کند که تصویر دقیق‌تری از میزان استرس در میان نیروی کاری خود به دست آورند.

این موس ضربان قلب، سطح هموگلوبین و میزان اشباع اکسیژن در جریان خون را که همگی شاخص‌های خطر سکته مغزی و حملات قلبی هستند را کنترل و تنظیم می‌کند. در ضمن حسگرهای محیطی نیز اطلاعات مربوط به اشعه فرابنفش (UV)، نور شدید، رطوبت و دما را جمع آوری می‌کنند، این اطلاعات به سلامت روانی انسان نسبت داده می‌شوند.

این حسگر همچنین شیوه حرکت دادن موس توسط کاربر را نیز کنترل می‌کند که می‌تواند در مورد آنچه که کاربر را عصبی و مضطرب می‌کند، نگرش بسیار بهتری ارائه دهد.

انتظار می‌رود که روند تجهیز این موس به حسگرهای مختلف تا پایان سال 2016 تکمیل شود. بنابر این احتمالا در بهار سال آینده به بازار عرضه می‌شود.

منبع: cnet

ارسال نظر