فیلم‌هایی که در تعطیلات نوروز باید دید

تعطیلات نوروزی فرصت خوبی است برای تماشای فیلم‌، فیلم‌هایی که ممکن است لزوما جدید هم نباشند اما هنوز ارزش دیده شدن را دارند. کلیک- در ادامه با معرفی چند فیلم علمی جذاب و دیدنی با ما همراه باشید. امیدواریم شما هم مثل ما از دیدن آن ها لذت ببرید.

فیلم‌هایی که در تعطیلات نوروز باید دید

کلیک- در ادامه با معرفی چند فیلم علمی جذاب و دیدنی با ما همراه باشید. امیدواریم شما هم مثل ما از دیدن آن ها لذت ببرید.

مریخی(۲۰۱۵)

۱_the_martian_official_game

فیلم‌های علمی تخیلی کمی هستند که در عین واقع‌گرایی فضای شادی هم داشته باشند. مریخی به کارگردانی ریدلی اسکات بر اساس کتابی به همین نام، نوشته اندی وایر است که به مارک واتنی، فضانوردی می‌پردازد که دوستانش او را به تصور این که در طوفان کشته شده روی مریخ جا می‌گذارند و به سمت زمین برمی گردند. در فیلم شاهد تلاش‌های مبتکرانه مارک هستیم که چگونه باید برای زنده ماندن با امکاناتی که برایش باقی مانده سازگار شود.

اکس‌مشینا(۲۰۱۵)

Ex-Machina-2

کالب اسمیث (دومهنل گیلسون) یک برنامه‌نویس جوان ۲۶ ساله است، که برای شرکت بلوبوک، محبوب‌ترین موتور جستجوی وب جهان کار می‌کند. او به طور اتفاقی برندهٔ یک مسابقه شده که جایزه آن گذراندن هفته‌ای در یک ویلای خصوصی واقع در کوهستانی است، که به مدیر عامل اجرایی با استعداد و منزوی شرکت، ناتان بیتمن (اسکار آیزاک) تعلق دارد. اما به محض ورود به ویلا، کالب متوجه می‌شود که ناتان او را برای شرکت در یک آزمون تورینگ انتخاب کرده است و وظیفهٔ او ارزیابی و سنجش خصوصیات یک هوش مصنوعی پیشرفته است.
این فیلم عملی تخیلی انگلیسی محصول ۲۰۱۵، به نویسندگی و کارگردانی الکس گارنلد است که اولین فیلم او نیز به شمار می‌رود. در این فیلم بازیگرانی همچون دومهنل گیلسون، آلیسیا ویکاندر، سونویا میزونو، اسکار آیزاک و کوری جانسون ایفای نقش می‌کنند.

بین ستاره‌ای(۲۰۱۴)

interstellar

بین ستاره‌ای فیلمی حماسی علمی-تخیلی به کارگردانی کریستوفر نولان است. متیو مک‌کانهی، آن هاتاوی، جسیکا چستین و مایکل کین در این فیلم به ایفای نقش پرداخته‌اند. ماجرای این فیلم درباره فضانوردانی است که از طریق کرم‌چاله‌ای سفر می‌کنند تا سیاره‌ای قابل سکنی بیابند. فیلم‌نامه این فیلم را کریستوفر نولان به همراه برادرش جاناتان نوشته است. بازی متیو مک‌کاناهی در این فیلم بسیار دیدنی و به یاد ماندنی است.

او(۲۰۱۳)

Her (2013) Joaquin Phoenix as Theodore

او فیلمی در ژانر کمدی-درام، رمانتیک، علمی-تخیلی به نویسندگی و کارگردانی اسپایک جونز است. در این فیلم بازیگرانی چون خواکین فینیکس، امی آدامز، رونی مارا، اولیویا وایلد و اسکارلت جوهانسون (که صداپیشه سامانتا است) حضور دارند.
فیلم که در سال ۲۰۲۵ اتفاق می‌افتد در مورد تئودور توامبلی (خواکین فینیکس) است، مردی درون گرا و منزوی‌ که در شرکتی کار می‌کند که برای متقاضیانی که خود قادر به نگارش نامه‌ نیستند، نامه‌های عاطفی می‌نویسد. تئودور نرم‌افزاری با هوش مصنوعی گویا می‌خرد که این قابلیت را دارد که با صاحب خود تطابق پیدا کند. رابطه تئودو با سامانتا(نام این نرم‌افزار)، روز به روز پیشرفت می‌کند تا جایی که تئودور و سامانتا می‌خواهند خود را به عنوان یک زوج حقیقی بشناسند.

اطلس ابر(۲۰۱۲)

Article-Header-Cloud-Atlas-Review

فیلمی عملی-تخیلی به کارگردانی برادران واچوفسکی (که اکنون به عنوان خواهر و برادر واچوفسکی شناخته می‌شوند) و تام تیکور، اقتباسی از رمانی به همین نام از دیوید میچل، ساخته شده در کشور آلمان است و بازیگران این آن تام هنکس، هالی بری، جیم برودنت، هوگو ویوینگ، جیم استرجس، بن ویشا و سوزان ساندرون هستند. اطلس ابر چندین داستان مختلف در بازه های زمانی متفاوت را به تصویر می کشد که همه‌شان به طور مستقیم به یکدیگر مرتبط هستند.

زمینی دیگر(۲۰۱۱)

anothe_earth_slider

یک فیلم علمی-تخیلی کم خرج و مستقل ساخته مایک کاهیل که با وجود عدم موفقیت در گیشه، نظر مثبت منتقدان را به خودش جلب کرد. در شبی که ناگهان یک سیاره کاملا مشابه زمین کشف می‌شود، رودا، که پذیرفته شدن‌اش در دانشگاه ام‌آی‌تی را با دوستانش جشن می‌گیرد، درگیر حادثه‌ای می‌شود که زندگی او و افراد دیگری را تحت تاثیر قرار می دهد. بریت مارلینگ، ویلیام مپودر و ویلیام لی ارلبک از بازیگران این فیلم هستند.

ارسال نظر