دستگاه جدید کاهش درد با فریب مغز

 استفاده بیش از حد از داروهای مسکن به یک مشکل رو به رشد تبدیل شده است؛ به خصوص در ایالات متحده که بیش از دیگر نقاط با این چالش رو‌به‌رو هستند.

دستگاه جدید کاهش درد با فریب مغز

به گزارش کلیک، برای کمک به کاهش وابستگی بیماران بر مواد مخدر و دیگر داروهای مسکن قوی، یک تیم تحقیقاتی از دانشگاه تگزاس در آرلینگتون، بر روی یک روش جایگزین برای کنترل درد کار کرده است. این روش تحریک الکتریکی مغز است که در ادامه بیشتر به آن می پردازیم.

محققان دانشگاه تگزاس نخستین کسانی نبودند که تحریک الکتریکی را به عنوان یک راه برای مدیریت درد کشف کردند. در حال حاضر، دستگاه‌های پوشیدنی مشابه که امکان استفاده از این روش شناخته شده را دارند ، این گونه عمل می کند که پالس‌های الکتریکی کوچک و بدون دردی را به اعصاب، از طریق الکترودهای متصل به پوست، ارسال می کنند؛ در نتیجه مغز دچار اشتباه می گردد و درد کاهش می یابد.

یوان بو پنگ، استاد روانشناسی دانشگاه تگزاس در رابطه با این تحقیقات گفت: این تحقیقات برای اولین بار از دستگاه‌های بی سیم برای کاهش درد استفاده کرده است، که به طور مستقیم با تحریک ناحیه "تگمنتوم شکمی مغز" سر و کار دارد.

همان طور که گفته شد، این دستگاه برای اولین بار است که به صورت بی سیم تولید می‌شود؛ در نتیجه می‌تواند امکان استفاده را برای همه افراد به خصوص سالمندان و کسانی که بیماری‌های خص مانند کمردردهای شدید دارند، راحت تر کند. استاد ینگ گفت: امیدواریم با حمایت‌هایی که از ما می گردد، بتوانیم هر چه سریع تر این محصول را به تولید انبوه برسانیم تا توانسته باشیم خدمت مفیدی را به جامعه بیماران کرده باشیم.

منبع: digitaltrends
ارسال نظر