نمایشگر جدید خواب و تناسب اندام Misfit Ray

یک ردیاب تناسب اندام با ویژگی‌هایی به سبک ساعت هوشمند به نام Mistfit Ray بهمراه fitbit Blaze در نمایشگاه CES لاس‌وگاس امسال معرفی شد.

نمایشگر جدید خواب و تناسب اندام Misfit Ray

به چند دلیل صحبت در مورد این محصول تازه ارزشمند است. اولین دلیل این است که این محصول یک گجت پوشیدنی جدید است که از یکی از کنوانسیون‌های تکنولوژی‌های پیش‌بینی شده حاصل شده است.
و دومین دلیل این است که این محصول گجت جدید Misfit است، شرکتی که به Fossil، سازنده فناوری‌های پوشیدنی از جمله ساعت‌های پوشیدنی محول شد.
به گزارش کلیک، پس از انتشار این خبر در ماه‌های گذشته، بسیاری از شرکت‌های دنیای فناوری‌های پوشیدنی مطمئن نبودند که محصول دیگری با نام خود روانه بازار کند. اما حالا ظاهرا این برند ردیاب‌های فعالیت محصولات خود که شامل Misfit Ray نیز می‌شود تحت نام Misfit به بازار عرضه می‌کند نه با نام Fossil. باید منتظر بمانیم تا ببینیم این وضعیت موقتی است یا خیر، خوب است نگاهی به دستگاه جدید سازنده Misfit Shine و Misfit Shine 2 بیندازیم.

  • Misfit Ray

یک دستگاه هم برای ردیابی فعالیت و هم برای ردیابی خواب با هزینه 100 دلار (120 دلار بهمراه یک بند چرمی) که برای پیش‌سفارش در وب‌سایت Mistfit موجود است.
همانند دیگر ردیاب‌های فعالیت، Ray نیز به شیک بودن اهمیت می‌دهد. سنسورهای لازم در لوله استوانه‌ای (موجود در رنگ‌های سیاه کربنی و رز طلایی) که می‌توانید آن را به مچ خود ببندید یا بوسیله زنجیر یا هرنوع گردنبند دیگر به گردن خود بیاویزید. یکی از نقاط قوت خط تولید Misfit Shine، امکان عوض کردن لوازم جانبی محصولات با یکدیگر است و دیدن اینکه این روش سنتی را در مورد Misfit Ray نیز ادامه بدهد خوشایند است.
ویژ‌گی دیگری که از محصولات پیشین به Mistfit Ray آورده شده یک چراغ نشانگر است که میزان پیشرفت شما را بسوی هدفی که از فعالیت‌های روزانه دارید نشان می‌دهد. دستگاه مقدار پیشرفت‌را در فواصل 25%، 50%، 75% و 99% نشان می‌دهد.
در مورد نظارت فعالیت‌ها باید بگوییم Ray ردیابی مدت‌زمان خواب و کیفیت آن، تعداد قدم‌هایی که برداشته‌اید، فاصله‌ای که طی کرده‌اید و میزان کالری که سوزانده‌اید را نشان می‌دهد. اما امکان اضافه کردن فعالیت‌های ویژه مانند یوگا و دوچرخه‌سواری تا ببینید در مقایسه با دیگر ورزش‌ها و تمرین‌ها چه اندازه‌گیری برای شما ثبت می‌شود.
Mistfit همچنین دارای ویژگی‌های غیر مرتبط با تناسب اندام نیز هست، مثلا دریافت هشدارهای لرزشی ناشی از تماس‌ها و پیام‌های تلفن هوشمند (البته زمانی که از طریق بلوتوث به تلفن هوشمندتان متصل شوید). همچنین پخش موزیک و روشنایی را بوسیله آن کنترل کرده و حتی عکس سلفی بگیرید. این ویژگی‌ها به کمک اپلیکیشن ارتباطی Mistfit امکان‌پذیر می‌باشد، که دارای تابعی است که به Ray اجازه می‌دهد مانند گوشی هوشمند عمل کند تا بتوانید به کنترل محیط بپردازید.
پرداختن به یک عنصر دیگر در طراحی این محصول خالی از لطف نیست: Mistfit برای شارژ شدن به پریز دیواری متصل نمی‌شود و در عوض دارای باتری‌های قابل تعویض است که تا 6 ماه می‌توانید از آن استفاده کنید. ممکن است برای بعضی جالب نباشد اما برخی دیگر از اینکه نمی‌خواهند هر چند روز یک مرتبه گجت خود را شارژ کنند خوشحال شوند.
در آخر اینکه Mistfit Ray تا عمق 50 متری زیر آب صدمه‌ای نمی‌بیند. بنابراین لازم نیست آن را از خودتان جدا کنید.
حرف آخر
ظاهرا Mistfit Ray بسیاری از نقاط قوت دستگاه‌های Mistfit Shine را در یک پکیج جدید و شیک ارائه داده است. قیمت 100 دلار معقول است و تعداد لوازم جانبی که فراهم خواهد شد برجسته خواهد بود.

منبع : wearables.about.com

ارسال نظر