از سرگیری طرح مکالمات نامحدود

طرح مکالمات نامحدود به طور گسترده، از سال گذشته آغاز شد و اپراتورهای مختلف تلفن همراه با طرح ‌های تشویقی مختلف امکانی در نظر گرفتند تا مشترکان با پرداخت مبلغی بتوانند مدتی مکالمه نامحدود درون‌ شبکه ‌ای داشته باشند. چندی بعد به دستور سازمان تنظیم مقررات ارتباطات رادیویی این طرح متوقف شد.

از سرگیری طرح مکالمات نامحدود

به گزارش کلیک، پس از گذشت چند ماه به نظر می رسد طرح مکالمات نامحدود دوباره از سر گرفته شده است. مدتی است یکی از اپراتورهای تلفن همراه بار دیگر امکانی برای استفاده مشترکان از مکالمات نامحدود فراهم کرده است تا با شماره‌گیری کد دستوری نسبت به فعال سازی این طرح اقدام کند.

در این طرح اپراتور اول که «مکالمه همراهی» نامیده شده مشترکان می‌توانند براساس کارکرد قبض خود با پرداخت مبلغی از مکالمه نامحدود برخوردار شوند.

البته کارشناسان امر معتقدند اجرای طرح های مکالمات نامحدود منافع زیادی برای اپراتور، مشترک و دولت دارد و به نوعی طرحی همه سر برد محسوب می شود.

طرحی که در سال گذشته سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی آن را ضد رقابتی تشخیص داد و دستور لغو طرح مکالمه نامحدود درون شبکه ای همه اپراتورهای همراه کشور را صادر کرد؛ این موضوع در حالی صورت گرفت که به گفته کارشناسان طبق ماده (۶) و بند د ماده (۱۸) قانون سیاست های اصل ۴۴، شورای رقابت مسوول تشخیص فعالیت ضد رقابتی است.

حسین فلاح جوشقانی، مدیر بررسی‌های فنی سازمان تنظیم مقررات ارتباطات، توضیح داد: قطعا لازم است پیش از اجرای طرح ‌های تشویقی، اپراتورها جزئیات آن را به رگولاتور اطلاع دهند. البته طبق پروانه اپراتورها این ‌گونه نیست که لازم باشد اپراتور برای ارائه هر طرح تعرفه ‌ای، از ما تاییدیه داشته باشند.

فلاح جوشقانی افزود: قطعا اپراتورها می‌توانند همین حالا هم در چارچوب پروانه خود به ارائه طرح‌ های مختلف بپردازند، چرا که ما در این زمینه تعیین تکلیف نمی‌ کنیم و این امکان وجود دارد که اپراتورهای مختلف تخفیف ‌های متنوعی را برای مشترکان در نظر بگیرند.

وی بیان کرد: بحث توقف سرویس مکالمات نامحدود هم زمانی اعلام شد که به دلیل افزایش ترافیک و کاهش کیفیت خدمات اعتراضاتی به سازمان منعکس شد.

او گفت: در آن مقطع هم بحث ما این نبود که جلوی اجرای این طرح‌ گرفته شود، بلکه ما بر این نکته تاکید داشتیم که باید شرایط اجرای طرح‌ ها به گونه ‌ای باشد که موجبات نارضایتی مشترکان از خدمات اپراتور را به همراه نداشته باشد.

جوشقانی یادآور شد: البته باید به این مساله توجه داشت که برای ارائه طرح ‌هایی از این دست لازم است ابتدا زیرساخت‌ های مربوطه از سوی اپراتور فراهم شود که در این زمینه نیز ما جلسات متعددی با اپراتورها داشته‌ایم تا به این نتیجه برسیم که چگونه می‌توان با حفظ کیفیت طرح‌های خوبی ارائه داد تا چه در ایام عید و چه ایام پس از آن، مشترکان بتوانند از تخفیف‌های اپراتور نیز بهره‌مند شوند.

وی اعلام کرد: اپراتورها برای تهیه چارچوبی خاص برای طرح‌های تشویقی همکاری کردند. در این قالب تلاش داریم در عین حفظ کیفیت، ضرری هم به سایر اپراتورها وارد نشود.

فلاح جوشقانی توضیح داد: نکته‌ دیگر آنکه، در خصوص طرح‌ های تشویقی هم، هیچ کشوری در دنیا این‌ گونه نیست که این طرح‌ ها را به طور تمام مدت ارائه کند، به هر حال طرح ‌های تشویقی مربوط به یک دوره زمانی خاص می‌شوند و در زمان ارائه آنها باید مشترک به طور شفاف بداند که تفاوت این سرویس با شرایط عادی از چه قرار است.

ارسال نظر