معرفی گوشی هایی که بیشترین طول عمر باتری را دارند

هنگام خرید گوشی تلفن همراه گزینه های زیادی وجود دارد که کاربران با توجه به آن ها تلفن همراه خود را انتخاب می کنند. یکی از این گزینه ها طول عمر باتری و مدت زمان نگهداری شارژ در باتری آن گوشی است. در این مطلب به معرفی گوشی های تلفن همراه با بیشترین طول عمر باتری می پردازیم.

معرفی گوشی هایی که بیشترین طول عمر باتری را دارند

کلیک- طول عمر باتری یکی از مواردی است که شرکت های تولید کننده تلفن همراه در تولید محصولات جدید خود سعی می کنند آن را ارتقا دهند. در واقع هر چه طول عمر باتری و مدت نگهداری شارژ در باتری یک تلفن همراه بیشتر باشد آن گوشی برای کاربران از محبوبیت بیشتری بر خوردار است زیرا بسیاری از کاربران از این که هر باتری گوشی تلفن همراه خود را شارژ کنند دل خوشی ندارند و در اکثر مواقع از این موضوع شکایت دارند. در واقع کاربران به دنبال گوشی می گردند که طول عمر بالایی داشته باشد.

البته تمام گوشی های تلفن همراه باتری با طول عمر و مدت نگهداری شارژ بالایی ندارند و به همین دلیلی است که به محض اینکه یک شرکت تولید کننده تلفن همراه پرچم دار خود را به بازار ارائه می دهد، طول عمر باتری و مدت زمان نگهداری شارژ در باتری آن ها مورد آزمایش قرار می گیرد.

اما اکنون که کم کم به پایان سال ۲۰۱۶ میلادی نزدیک می شویم بهتر است طول عمر باتری گوشی هایی که در طول امسال وارد بازار شده اند را بررسی کرده و گوشی هایی که بیشترین طول عمر باتری و بالاترین زمان نگهداری شارژ را دارند معرفی کنیم.

تمام گوشی هایی که در این مطلب مورد بررسی قرار گرفته تحت شرایط یکسان مرد آزمایش قرار گرفته اند یعنی میزان روشنایی صفحه نمایش همه گوشی ها روی حالت ۲۰۰ nits و روی حالت فضای باز قرار داده شده اند. تمام گوشی ها با استفاده از مرورگر بسیار دقیقی که به تمام استفاده هایی را که یک کاربر در طول روز و شرایط عادی از تلفن همراه دارد، شبیه سازی می کند مورد ارزیابی قرار گرفته اند. از طرفی در طول مدت زمان بررسی و ارزیابی هیچ زمان استراحتی به گوشی داده نشده است. در تصویر زیر نتیجه این بررسی آمده است.

تصویر متن 1

هر چند در این بررسی تمام گوشی هایی پرچم داری که در سال ۲۰۱۶ به بازار معرفی شده اند مورد بررسی قرار گرفته است اما برای روشن شدن موضوع در خصوص پیشرفت و یا پس رفت عملکرد باتری ها در زیر نمونه ای از نتایجی که در بررسی های انجام شده روی گوشی های پرچم داری که در سال ۲۰۱۵ به بازار عرضه شده اند در تصویر زیر نمایش داده شده است. در واقع با استفاده از این دو نتیجه به راحتی می توان متوجه شد که آیا عملکرد شرکت در تولید باتری با طول عمر بالاتر و قابلیت نگهداری شارژ بیشتر بهبود یافته است یا خیر.

تصویر متن 2

اما ۴ گوشی برتر از نظر طول عمر باتری و مدت زمان نگهداری شارژ در مصرف بی وقفه عبارتند از:

  • آیفون ۷ پلاس

این گوشی هیچ کم و کاستی از نظر طول عمر باتری ندارد. باتری ۲۹۰۰ میلی آمپری استفاده شده برای این گوشی یکی از بهترین و به روزترین باتری ها است. اپل برای تولید گوشی های آیفون ۶S پلاس از باتری های ۲۷۵۰ میلی آمپری استفاده کرده است. بنابراین گوشی آیفون ۷ پلاس برترین گوشی هوشمند از نظر طول عمر باتری است که شاید بتوان گفت از تمام دستگاه های اندرویدی برتر است. این گوشی می تواند در مدت زمان ۹ ساعت و ۵ دقیقه بدون نیاز به شارژ مجدد بدون وقفه کار کند. این عدد بسیار قابل توجه است.

تصویر متن 3

  • آیفون ۷

یکی از نقاط قوت اپل تولید گوشی هایی که باتری های خارق العاده ای چه از نظر طول عمر و چه از نظر مدت زمان نگهداری شارژ باتری دارند. شاید یکی از مزیت های گوشی های تولید شرکت اپل نسبت به گوشی های اندرویدی همین طول عمر باتری و مدت زمان نگهداری شارژ در آن ها باشد. باتری استفاده شده در گوشی های آیفون ۷ ، ۱۹۶۰ میلی آمپر بوده که در حدود ۱۵ درصد بیشتر از باتری های ۱۷۱۵ میلی آمپری استفاده شده در آیفون ۶S است. در واقع عدم تعبیه ورودی هدفون در گوشی های سری ۷ آیفون باعث شده است که فضای بیشتری برای باتری وجود داشته باشد و بنابراین حجم باتری ها در این سری بیشتر شده است. مدت زمان نگهداری شارژ در صورت استفاده بدون وقفه در حدود ۷ ساعت و ۴۶ دقیقه است که می تواند به عنوان یکی از بالاترین رتبه ها در این آزمایش محسوب شود.

تصویر متن 4

  • گوگل پیکسل

باتری این گوشی نسبت به باتری گوشی نکسوز ۵X بزرگ تر است. باتری گوشی نسوز ۵x 2700 میلی آمپر است در حالی که برای این گوشی از باتری های ۲۷۷۰ میلی آمپری استفاده شده است. اما این میزان افزایش حجم باتری چیزی نیست که بشود به عنوان یک تغییر اساسی در نظر گرفت. د ر آزمایش انجام شده بر روی باتری های گوشی های پرچم دار میزان نگهداری شارژ در استفاده بدون وقفه از گوشی برای پیکسل در حدود ۷ ساعت و ۴۵ دقیقه ثبت شده است و این یعنی کسب جایگاه سوم در میان گوشی های پرچم دار تولید شده در سال ۲۰۱۶ میلادی.

تصویر متن 5

  • شیااومی Mi5

در این گوشی از باتری ۳۰۰۰ میلی آمپری استفاده شده است و مدت زمان نگهداری شارژ در استفاده بدون وقفه از گوشی در حدود ۷ ساعت و ۲۷ دقیقه ثبت شده است. این مدت زمان کمی کمتر از مدت زمانی است که باتری گوشی پیکسل می تواند شارژ در خود نگهداری کند. این گوشی در لیست گوشی های تلفن همراه با بیشترین طول عمر باتری در جایگاه چهارم قرار می گیرد. در این گوشی ها به دلیل نصب برخی از اپلیکیشن های خاص مدیریت مصرف طول عمر باتری و مدت زمان نگهداری شارژ در آن ها به طور قابل توجهی بالا رفته است. هرچند استفاده از این اپلیکیشن های مدیریت مصرف در این گوشی مشکلاتی نیز برای کاربران ایجاد کرده است برای مثال بسیاری از کاربران گوشی شیااومی Mi5 ادعا کرده اند که نمی توانند اعلان های رسیدن پیام در اپلیکیشن هایی مثل وایبر و یا سایر اپلیکیشن های این چنینی را دریافت کنند.

تصویر متن 6

ارسال نظر