اعتراض کاربران توییتر به طرح جدید این شبکه اجتماعی

روز شنبه، هشتگ #RIPTwitter تبدیل به بحث برانگیزترین موضوع ایالات متحده روی توییتر شد. این اتفاق پس از آن روی داد که گزارشی افشا کرد توییتر در حال برنامه‌ریزی برای تغییر نحوه نمایش توییت‌های کاربران است.

اعتراض کاربران توییتر به طرح جدید این شبکه اجتماعی

به گزارش کلیک، طبق گزارش سایت بازفید که جمعه منتشر شد (در آن اشاره‌ای به منبع خبر نشده است) شبکه اجتماعی توییتر، توییت‌های کاربران را از نو مرتب خواهد کرد تا توییت‌هایی که کاربران بیشتری متمایل به مشاهده آن‌ها هستند، در اولویت بالاتری قرار بگیرند. در حال حاضر، توییتر، توییت‌ها را برحسب اولویت زمانی مرتب می‌کند.

واکنش‌ها به این خبر در توییتر به شدت منفی بود. بسیاری از کاربران این سایت میکروبلاگینگ با پیشنهاد هشتگ #RIPTwitter بر این باور بودند که تغییرات مدنظر مدیران توییتر، این شرکت را به ورطه نابودی خواهد کشاند.

اکثر کاربران از این موضوع که ممکن است با پیاده‌سازی سیستم جدید، توییت‌های اکانت‌هایی با تعداد دنبال کننده کمتر، سرکوب شوند، ابراز ناراحتی کردند. شماری دیگر از کاربران نیز از اینکه این تغییرات، توییتر را بیش از حد به فیسبوک شبیه می‌کند گله‌مند بودند؛ چرا که فیسبوک با استفاده از یک الگوریتم، محتوای خود را مرتب‌سازی می‌کند.

یکی از کاربران توییتر روز شنبه توییت کرد: توییتر عزیز، سعی نکن شبیه فیسبوک بشی، ما فیسبوک را دوست نداریم #RIPTwitter.

کاربر دیگری هم روز شنبه توییت کرد: واضح است که توییتر با ضرب‌المثل "سری که درد نمی‌کند، دستمال نمی‌بندند" چندان آشنا نیست #RIPTwitter.

توییتر برای افزایش کاربران خود، تحت فشارهای فزاینده‌ای قرار دارد، به همین دلیل در تلاش است تا از محل تبلیغات، درآمد بیشتری معادل با درآمد رقیب بزرگ خود یعنی فیسبوک به دست آورد.

در ماه گذشته نیز، توییتر با هجمه گسترده کاربران مواجه شد، چرا که این سایت اقدام به معرفی ویژگی جدیدی کرد که به کاربران اجازه می‌داد توییت هایی با اندازه حداکثری 10000 کاراکتر ارسال کنند، در صورتی که پیش از آن، محدودیت ارسال در هر توییت، تنها 140 کاراکتر بود.

منبع: reuters

ارسال نظر