اشتباه نرم‌افزاری و یکسانی سهام شرکت های بزرگ حوزه فناوری

کلیک - بعدازظهر روز دوشنبه در اتفاقی عجیب سهام شرکت‌هایی مانند مایکروسافت، آمازون، اپل، ای بی دقیقاً یکسان شد و به ۱۲۳٫۴۷ دلار رسید. البته این اتفاق تنها یک دقیقه به طول انجامید.

اشتباه نرم‌افزاری و یکسانی سهام شرکت های بزرگ حوزه فناوری

نرخ سهام شرکت‌های آمازون و گوگل بسیار پایین آمد و از سویی دیگر نرخ سهام شرکت‌های مایکروسافت و ای بی افزایش پیدا کرد که البته مشخصاً این نرخ درست نبود چراکه اگر این‌طور بود، سرمایه بازار شرکت گوگل از ۶۲۳ میلیارد به ۸۳ میلیارد کاهش پیدا می‌کرد و سرمایه بازار شرکت مایکروسافت به یک تریلیون می‌رسید .

طبق گزارشات به‌دست‌ آمده ، علت این اتفاق عجیب، قطعی یکی از دیتاها می‌باشد که نرخ سهام‌هایی که در نزدک بودند را تغییر داده بود. این در حالی است که نرخ سهام دیگر شرکت‌ها در نزدک بدون تغییر مانده بود اما سرویس‌های توسعه‌دهنده جانبی مانند Google Finance و Bloomberg، به اشتباه آن را ۱۲۳٫۴۷ دلار نشان داده بود.

طبق گزارشات نزدک، این اتفاق زمانی افتاد که سرویس‌های توسعه‌دهنده جانبی به اشتباه دیتاها را اعلام کردند. این اتفاق یادآور سقوط شاخص سهام در آمریکا، ازجمله خود نزدک ، است که در سال ۲۰۱۰ اتفاق افتاد که ارزش سهام قبل از بازگردانی آن میلیاردها دلار سقوط کرد.

اتفاقی که روز دوشنبه افتاد برخلاف ادعاهای مطرح‌شده اتفاقی جدی نبوده است چراکه طبق اعلانات نزدک ، این اتفاق در بازار تجارت تاثیری نداشته است. تنها توالی‌ای که داشت باعث سردرگمی تاجران و موضوعی جالب برای شرکت‌هایی مانند سیرز و زینگا شد که نرخ سهام آن‌ ها ناگهان ۱۰۰۰ درصد افزایش داشت.

ارسال نظر