معرفی قوی ترین دیکشنری بازار برای اندروید و iOS

با گسترش ارتباطات و وسیله‌های ارتباطی، افراد با زبان‌های مختلف با یکدیگر در تعامل و ارتباط هستند و به همین دلیل ترجمه متون به زبان‌های مختلف ضروری به نظر می‌رسد.

معرفی قوی ترین دیکشنری بازار برای اندروید و iOS

به گزارش کلیک، مانند بسیاری از اپلیکیشن‌های تلفن‌های همراه، اپلیکیشن‌های دیکشنری نیز طرفداران خود را دارد و ازجمله برنامه‌های کاربردی هستند که روزانه کاربران زیادی در جستجوی آن‌ها هستند. معمولاً هنگام جستجوی اپلیکیشن‌ها، کاربران اولین لینک دانلود در لیست نمایش داده شده برای نتیجه جستجو را انتخاب می‌کنند و انتظار دارند با نصب اپلیکیشن پیشنهاد شده، به آنچه می‌خواهند برسند. گاهی اپلیکیشن انتخابی نمی‌تواند انتظارات کاربر را برطرف کند و کاربر مجبور به جستجو و انتخاب جدیدی است. اپلیکیشن‌های دیکشنری نیز از این قاعده مستثنا نیستند. اما یکی از اپلیکیشن‌های دیکشنری که تاکنون توانسته انتظارات کاربران زیادی را برآورده کند و از نظر کاربران زیادی اپلیکیشن کاربردی و مفیدی شناخته شده است، اپلیکیشن Linguee است. این دیکشنری با همکاری ۴۰۰ لکسیکوگراف( افرادی که دیکشنری‌های مختلف را با یکدیگر مقایسه می‌کنند) گردآوری شده است. این دیکشنری قابلیت ترجمه دوزبانه انگلیسی به سایر زبان‌ها را بدون نیاز به اتصال به اینترنت دارد.

۰temp3

در این دیکشنری با وارد کردن دو یا سه حرف اول کلمه، به دلیل استفاده از الگوریتم‌های پیش‌بینی لغات، کلمه موردنظر تشخیص داده می‌شود و معنی آن نیز برای کاربر نمایش داده می‌شود. همچنین در طراحی این دیکشنری از الگوریتم خطایابی و تصحیح خودکار نیز استفاده شده است. ازجمله قابلیت‌های دیگر این دیکشنری تلفظ لغات است که توسط متخصصان زبان و یا افراد بومی زبان ضبط و در اپلیکیشن استفاده شده است. به نظر می‌رسد در داده‌های این دیکشنری از ویکی‌پدیا نیز استفاده شده است. این دیکشنری بسیار سریع و دقیق است و به نظر می‌رسد برای برطرف کردن نیاز کاربرانی که در کار روزانه خود از دیکشنری زیاد استفاده می‌کنند بسیار مفید و کاربردی است. Linguee هم برای کاربران سیستم‌عامل اندروید و هم برای کاربران سیستم‌عامل iOS در دسترس است.

ارسال نظر