آسیب پذیری صفحه کلید های بی سیم

حمله سایبری keysniffer  می تواند رمز عبور شما را هنگامی که بر روی یک صفحه کلید بی سیم تایپ می کنید تشخیص دهد. البته هکر ها برای انجام این گونه حملات باید به میزان زیادی به شما نزدیک شوند.

آسیب پذیری صفحه کلید های بی سیم

به گزارش کلیک،یک تکنیک هک، در نگاه اول ممکن است ترسناک به نظر برسد. هکر ها با استفاده از یک روش نوین که محققان امنیت سایبری در موسسه باستیل آن را " keysniffer " نامیده اند ، قادر خواهند بود تا هر کلیدی را که بر روی صفحه کلید بی سیم خود فشار می دهید، تشخیص داده و رهگیری کنند.

این به معنای آن است که آنها می توانند، رمز عبور شما را تشخیص داده و حتی ممکن است پرسش های امنیتی تان را از قبیل نام میانی مادرتان را شناسایی کنند. این شکاف های امنیتی می توانند صفحه کلید های تولیدی شرکت های معروفی چون HP , Toshiba, General Electric را مورد هدف قرار دهند. تا اینجا خبر های خوبی نبودند.

و خبر خوب این است که برای استفاده از این شیوه ، هکر ها باید خیلی به شما نزدیک شوند. این حمله ها فقط تا فاصله ۲۵۰ فوتی عمل می کنند، فاصله ای که در حدود سه چهارم یک زمین فوتبال است. در نتیجه هکر های بین المللی نمی توانند شما را مورد حمله قرار دهند. همچنین هیچ کس دیگری که در نزدیکی شما حضور داشته باشند نیز نخواهند توانست به سیستم شما وارد شوند.

همانند بسیاری از دستگاه های الکترونیکی متصل به اینترنت، این صفحه کلید ها هنگامی در معرض خطر هستند که هکری در نزدیکی شما حضور پیدا کند و یا اینکه به طور خاص شما را هدف قرار دهد. همانند آنچه در مورد Hello Barbie اتفاق افتاد. عروسکی که با اتصال به وای فای ، چگونگی ارتباط با دوستان انسانی را می آموزد.

هنوز اما آنچه مورد نگرانی است ارسال داده ها و کاراکتر های رمزگذاری نشده از سوی این صفحه کلید ها است. بنا به گفته محققان باستیل، این بدان معنی است که داده های عبور کرده از صفحه کلید به کامپیوتر رمزگذاری نمی شود و این موضوع کار را برای هکر ها بسیار آسان می کند.

محققان موسسه باستیل می گویند که تا کنون صفحه کلید های ارزان قیمتی را از ۱۲ تولیدکننده مختلف آزموده اند. آن ها دریافته اند که علاوه بر صفحه کلید های شرکت هایی چون HP, TOSHIBA و General Electric صفحه کلید های شرکت های Kensington, Radio Shack, Anker , Eagle Tec و Insignia نیز بسیار آسیب پذیر بودند.

یک سخنگوی شرکت Kensington می گوید که با محققان باستیل در حال کار بر روی مسائل امنیتی هستند. وی افزود : آن ها همه جوانب موجود برای بستن شکاف های امنیتی ممکن را در نظر گرفته اند.

این سخنگو در ادامه گفت که شرکت متبوعش در حال ساخت ارتباطات رمزگذاری شده برای صفحه کلید های خود است. وی همچنین افزود که گروه های پشتیبانی و فنی شرکتش در تلاش اند تا مشکلات مشتریان در این رابطه را حل کنند.

شرکت دیگر تولید کننده صفحه کلید، Jasco ،نیز در این رابطه می گوید که مستقیما با مشتریان اش در رابطه با هرگونه مشکل و یا نگرانی مرتبط در تماس است. در بیانیه ای که از سوی این شرکت صادر شده آمده است: این شرکت متعهد به تولید محصولات امن به مشتریان بوده و مایل است تا تشکر و قدردانی فراوان خود را نسبت به ارائه چنین گزارشی از سوی موسسه باستیل ابراز نماید.

تا کنون باقی تولیدکنندگان در این گزارش به درخواستها برای اظهار نظر پاسخی نداده اند.

موسسه باستیل پیش از این اعلام کرده بود : هنگامی که ما یک صفحه کلید بی سیم می خریم انتظار داریم که سازنده ، امنیت لازم در طراحی و ساخت هسته محصول خود را در نظر گرفته باشد.

ارسال نظر