کاربرد بزرگ‌ترین پرینتر سه‌بعدی دنیا چیست؟

استفاده از پرینتر سه‌بعدی در موارد مختلفی دیده و شنیده‌شده است. اکنون ببینیم بزرگ‌ترین پرینتر سه‌بعدی دنیا برای چه‌کاری استفاده می‌شود.

کاربرد بزرگ‌ترین پرینتر سه‌بعدی دنیا چیست؟

به گزارش کلیک، در گذشته گزارش بزرگ‌ترین پرینتر سه‌بعدی "Big Delta" را شنیده‌اید. ساختار ۶ در ۱۲ متری توسط WASP(پروژه صرفه‌جویی پیشرفته جهانی) ایتالیا طراحی شد تا برای خانه‌های کم‌هزینه ساخته‌شده از ضایعات، رس و کاه پرینت شود. گرچه خانه‌ها لوکس نخواهند بود اما می‌توانند برای مردم آواره سرپناه باشند.

این پروژه بلند پروازانه برای آگاهی اجتماعی استفاده می‌شود اما نتیجه بسیار خوبی داشته است. اکنون WASP اولین لانه خود را ساخته و بیگ دلتا یک پناهگاه کامل و با هزینه ۵۵ دلار را تکمیل کرده است. برای توسعه پناهگاه، بیگ دلتا ۱۳۵ لایه از خاک رس، کاه و آهک را روی‌هم گذاشته است. ساخت هر لایه ۲۰ دقیقه طول می‌کشد و وزنی حدود ۳۰۰ کیلوگرم دارد.

big

WASP تخمین میزند ۷۰مترمکعب آب و ۲۰۰ کیلووات ساعت برق و گاز و مواد استفاده‌شده ۵۵دلار هزینه می‌برد. البته این هزینه ساخت بیگ دلتا و نیروی کار را شامل نمی‌شود.

فقر یک مساله حیاتی در سراسر دنیا است و سرپناه‌های ساخته‌شده باید قوی باشند. طبق اظهارات سازمان ملل، تا سال ۲۰۳۰ نیاز روزانه برای ساخت خانه جدید به متوسط ۱۰۰،۰۰۰ می‌رسد. در همان زمان ۴ میلیارد نفر با درآمد سالانه زیر ۳۰۰۰ دلار نیاز به سرپناه خواهند داشت. خوشبختانه بیگ دلتا به‌زودی قادر خواهد بود برای مشکلات جهانی راه‌حل محلی ارائه کند.

پروژه WASP تنها مورد چاپ سه‌بعدی برای پناهگاه بزرگ‌مقیاس نیست. کمیته ملی نوآوری امارات متحده عربی سال گذشته یک ساختمان اداری مجلل را با کمک چاپ سه‌بعدی ساخت.

ارسال نظر