سریع ترین 6 سیلندرهای جهان

بشر همیشه به دنبال سرعت بوده و همواره از آن لذت می برده است، حال اینکه شما این لذت را با خودرو، هواپیما یا موتور کسب کنید. در این مطلب فهرستی از سریع ترین خودروهای 6 سیلندر جهان تهیه شده است.

سریع ترین 6 سیلندرهای جهان

10

  • ۱۰. نوبل M12 GTO-3R
    حداکثر سرعت: ۱۷۰ مایل در ساعت
    صفر تا شصت (مایل): ۳.۵ ثانیه

خودروی M12 GTO-3R که توسط نوبل، خودروساز بریتانیایی ساخته شده است، خودروی بسیار سریعی است. با موتور ۶ سیلندر دو توربوی فورد Duratec Alloy که روی این خودرو بسته شده است، این خودرو می‌تواند تا سرعت ۱۷۰ مایل در ساعت سرعت بگیرد. این موتور ۶ سیلندر، ۳۶۰ اسب بخار قدرت و ۳۵۸ پوند/ فوت گشتاور تولید می‌کند و دارای گیربکس دستی ۶ دنده است. این قدرت به این خودرو اجازه می‌دهد که در زمان خارق‌العاده ۳.۵ ثانیه از صفر تا ۶۰ مایل برسد. بدنه خارجی ایرودینامیک این خودرو قرار است در زمان حرکت آن در خیابان، در برابر مقاومت هوا، مقاوم باشد که باعث می‌شود این خودرو ظاهر عجیبی داشته باشد. ظرافت تعادل این خودرو، تجربه رانندگی شیرینی باقی می‌گذارد و سیستم تعلیق آن برای مقاومت در برابر هرگونه شی خارجی که از جاده ماشین برخورد می‌کند، به‌خوبی تقویت شده است.

9

  • ۹. نوبل M400
    حداکثر سرعت: ۱۷۵ مایل در ساعت
    صفر تا شصت (مایل): ۳.۵ ثانیه

نوبل، خودروساز بریتانیایی، خودروی M400 را برای ایجاد یک تجربه رانندگی جدید ساخته است. خودروی نوبل M400 با رسیدن به سرعت ۱۷۵ مایل در ساعت، همه نگاه‌ها را به‌سمت صنعت خودرو جلب کرده است. این خودرو با همان موتور ۶ سیلندر دو توربوی Ford Duratec Alloy که روی خودروی M12 GTO-3R نصب شده است، قادر به تولید ۴۲۵ اسب بخار قدرت است که سرعت زیادی به آن می‌دهد. این موتور همراه با یک گیربکس اتوماتیک ۶ دنده است و تعلیق خودرو، برای عملکرد بهتر، تقویت شده است. سرعت ۰ تا ۶۰ مایل این خودرو، ۳.۵ ثانیه است و یک‌چهارم مایل را می‌تواند در ۱۱.۷ ثانیه طی کند. M400 نیز درست مانند مدل M12 GTO 3R دارای خط تولید محدود است که باعث شده به‌ندرت در خیابان‌ها دیده شود.

8

  • ۸. خودروی TVR Sagaris
    حداکثر سرعت: ۱۸۵ مایل در ساعت
    صفر تا شصت (مایل): ۳.۷ ثانیه

خودروی TVR Sagaris بین سال‌های ۲۰۰۵ و ۲۰۰۶ توسط شرکت تولیدکننده خودروی بریتانیایی TVR تولید شده بود. این خودرو با شروع کار در نمایشگاه اتومبیل MPH03 در سال ۲۰۰۳، با ایده استفاده در مسابقات رالی طراحی شده بود. TVR Sagaris با موتور ۶ سیلندر خطی ۴ لیتری که ۴۰۶ اسب بخار قدرت تولید می‌کند و یک گیربکس دستی ۵ دنده، واقعاً ارزش امتحان کردن را دارد. ساگاریس توانسته با نهایت سرعت ۱۸۵ مایل در ساعت و سرعت ۰ تا ۶۰ مایل ۳.۷ ثانیه، خودش را با سایر رقبا در یک سطح نگه دارد. منافذ هوای زیاد، دهانه‌های ورودی و سایر ویژگی‌های بدنه آن به این خودرو اجازه می‌دهد تا مدت زیادی در سرعت بالا رانده شود، بدون این‌که تغییری در سیستم تهویه یا خنک‌کننده آن ایجاد شود. نام این خودرو از تبر جنگی یونانی که توسط سکاها استفاده می‌شد گرفته شده است که به‌خاطر توانایی‌اش در عبور از سپرها، همواره باعث وحشت می‌شد.

7

  • ۷. لوتوس Evora 400
    حداکثر سرعت: ۱۸۶ مایل در ساعت
    صفر تا شصت (مایل): ۴.۱ ثانیه

خودروی لوتوس Evora 400 ۲۰۱۶ با شروع به‌کار از نمایشگاه خودروی ژِنِو، ارقام خیره‌کننده‌ای را به رخ کشید. این خودرو با موتور ۶ سیلندر ۳.۵ لیتری و سوپرشارژر و گیربکس دستی ۶ دنده، می‌تواند ۴۰۰ اسب بخار قدرت و ۳۰۲ پوند/ فوت گشتاور تولید کند. این خودرو دارای سرعت ۰ تا ۶۰ مایل ۴.۱ ثانیه است و نهایت سرعت آن ۱۸۶ مایل در ساعت است. این خودرو با بالچه عقب و پخش‌کننده فشاری که در سرعت ۱۵۰ مایل در ساعت، ۷۱ پوند فشار ایرودینامیکی به پایین می‌آورد، به سرعت‌های بالایی می‌رسد که در صورت عدم وجود آن، ممکن بود خودرو به‌دلیل فشار هوا از زمین کنده شود. همان‌طور که از شرکت خودروسازی لوتوس انتظار می‌رفت، Evora 400 دارای ظاهر زیبایی است. طراحی خارجی آن نیز به‌خاطر ایرودینامیکی بودن آن، به‌خاطر وجود انحناها و خطوط بدنه آن، ظاهر عجیب و منحصربه‌فردی پیدا کرده است.

6

  • ۶. TVR Tuscan شش سرعته
    حداکثر سرعت: ۱۹۰ مایل در ساعت
    صفر تا شصت (مایل): ۳.۶۸ ثانیه

مدت زیادی طول کشید که شرکت خودروسازی بریتانیایی TVR مدل‌های جدید را تولید کند و آن‌ها را هم‌زمان وارد بازار کند، حتی اگر مجبور باشد قطعات آن را یکی‌یکی با دست روی هم سوار کند. نتیجه پایانی، ارائه یکی از سریع‌ترین، شیک‌ترین و اعجاب‌انگیزترین خودروها است. TVR Tuscan شش سرعته، نمونه کامل یک خودرو است. طبق اهداف سرعتی و زیبایی که روی این خودرو اعمال شده است، ظاهر این خودرو بسیار مجلل و قدرت آن برابر با خودروهای عالی است. این خودرو با موتور شش سیلندر خطی ۳.۶ لیتری که دارد، ۳۶۰ اسب بخار قدرت و ۲۹۰ پوند/ فوت گشتاور تولید می‌کند، سرعت صفر تا شصت مایل این خودرو، ۳.۶۸ ثانیه است و ۱۰۰ مایل را با مقدار متناوب ۸.۰۸ ثانیه طی می‌کند؛ که نسبت‌به زمان پیمایش تا ۶۰ مایل، از بسیاری از خودروها سریع‌تر است.

5

  • ۵. آکورا NSX
    حداکثر سرعت: ۱۹۰ مایل در ساعت
    صفر تا شصت (مایل): ۲.۷ ثانیه

آکورا NSX از زمان تولیدش که به سال ۱۹۹۰ برمی‌گردد، بر تمام نمودارهای سرعتی چیره بوده است. مدل کنونی دارای چهار دوربین، دو توربو، مخزن‌جدا، دارای خنک‌کننده ورودی و موتور ۶ سیلندر ۳.۵ لیتری افقی و ۷۵ درجه است. این خودرو با گیربکس دو کلاچه ۹ سرعت‌های که متصل به موتور الکتریکی است که چرخ‌های عقب را تغذیه می‌کند و دو موتور الکتریکی که چرخ‌های جلو را تغذیه می‌کنند، بیش از ۵۵۰ اسب بخار قدرت تولید می‌کند. تمام این تمهیدات، به این خودرو قدرت می‌دهند که طی ۲.۷ ثانیه به سرعت ۶۰ مایل در ساعت برسد، سقف سرعت آن به ۱۹۰ مایل برسد و در زمان ۱۰.۸ ثانیه بتواند یک‌چهارم مایل را طی کند. سیستم تعلیق با تعدیل‌کننده‌های ژئومغناطیسی که به‌طور خودکار تنظیم می‌شود، تقویت شده است تا در هنگام حرکت این خودرو در جاده، آب در دل مسافرین آن تکان نخورد.

4

  • ۴. نیسان GT-R
    حداکثر سرعت: ۱۹۱ مایل در ساعت
    صفر تا شصت (مایل): ۲.۹ ثانیه

نیسان GT-R طراحی جدید شرکت نیسان از مدل نیسان Skyline است. با قدرت ۵۴۵ اسب بخاری که می‌تواند ۶۰ مایل را در ۲.۹ ثانیه طی کند و سیستم تعلیقی که اجازه می‌دهد هرگونه تکانی در جاده را تحمل کند، این نیسان را تبدیل به یک غول وحشی در میان سایر ماشین‌ها کرده است. نهایت سرعت این خودرو ۱۹۱ مایل است که بسیار بالاتر از نیاز هر شخصی است. ظاهر آن ممکن است به‌خاطر وجود دریچه‌ها و انحناهای روی بدنه آن، در قیاس با سایر سوپر خودروها اندکی رام‌تر باشد، اما شرکت نیسان آن را با هدف خاصی تولید کرده است. دریچه‌های تخلیه کننده هوا از چرخ‌ها به ترمز پایینی، ایجاد فشار بر قسمت پایینی خودرو را برای افزایش فشار زیرین خودرو، کاهش داده و معتدل می‌کند. همچنین اسپویلر دست‌ساز کربنی موجود روی این خودرو نیز به افزایش فشار پایینی و محکم بودن خودرو در سرعت‌های بالا کمک می‌کند. این خودرو ممکن است به‌اندازه اقوام خود، مجلل نباشد، اما یقیناً شایسته احترام است.

3

  • ۳. پورشه ۹۵۹
    حداکثر سرعت: ۱۹۷ مایل در ساعت
    صفر تا شصت (مایل): ۳.۷ ثانیه

اگرچه پورشه ۹۵۹ فقط طی سال‌های ۱۹۸۶ تا ۱۹۸۹ تولید می‌شد، اما هنوز هم به‌عنوان یکی از سریع‌ترین خودروهای ۶ سیلندر ساخته‌شده شناخته می‌شود. زمانی‌که این خودرو معرفی شد، به‌عنوان "سریع‌ترین خودروی تولید شده قانونی در خیابان‌ها" با نهایت سرعت ۱۹۷ مایل و زمان ۳.۷ ثانیه برای رسیدن به سرعت ۶۰ مایل، فروخته شد. پورشه ۹۵۹ به‌عنوان پیشرفته‌ترین خودروی اسپرت با بالاترین فناوری که تا آن زمان ساخته شده بود معرفی شد و راه بسیاری از سوپر خودروهای امروزی را هموار کرد. این خودرو همچنین به‌عنوان اولین خودروی دو محور بسیار پیشرفته ساخته شد و مدیران شرکت پورشه را متقاعد کرد که سیستم دو محور را به‌طور استاندارد روی تمام ۹۱۱ توربوی خود قرار دهد. پورشه ۹۵۹ دارای موتور شش سیلندر تخت دو توربوی ۲.۸ لیتری است، موتوری که مدتی با سایر قسمت‌ها هماهنگ نبود.

2

  • ۲. پورشه ۹۱۱ GT2 RS
    حداکثر سرعت: ۲۰۹ مایل در ساعت
    صفر تا شصت (مایل): ۳.۳ ثانیه

پس از پورشه ۹۵۹، پورشه ۹۱۱ GT2 RS را می‌توان یک خودروی درنده واقعی نامید. پورشه ۹۱۱ GT2 RS با موتور شش سیلندر تخت ۲۴ سوپاپ دو توربو DOHC درون خنک‌ساز و گیربکس دستی ۶ دنده، می‌تواند قدرت خیره‌کننده ۶۲۰ اسب بخار و گشتاور ۵۱۶ پوند/ فوت را تولید کند. این پورشه با توانایی رسیدن به ۶۰ مایل طی ۳.۳ ثانیه و رسیدن به ۱۵۰ مایل طی ۱۴.۴ ثانیه و با نهایت سرعت ۲۰۹ مایل، به‌راستی یک موشک زمینی است. با این‌همه سرعت، شرکت پورشه پیشنهاد می‌دهد درصورتی‌که می‌خواهید این خودرو را مانند خودروی مسابقه‌ای برانید و احتمالاً اشتباه هم بکنید، از میله فولادی در پورشه ۹۱۱ GT2 RS استفاده کنید.

1

  • ۱. جگوار XJ220
    حداکثر سرعت: ۲۱۳ مایل در ساعت
    صفر تا شصت (مایل): ۳.۷ ثانیه

خودروی جگوار XJ220 به‌عنوان بهترین خودروی شش سیلندر، فقط برای دو سال بین سال‌های ۱۹۹۲ تا ۱۹۹۴ تولید شد. فقط ۲۷۵ نمونه از آن ساخته شد. این جگوار که با همکاری شرکت جگوار و شرکت Tom Walkinshaw Racing ساخته شد، زمانی سریع‌ترین خودروی تولید شده در دنیا بود؛ تا زمانی‌که خودروی McLaren F1 در سال ۱۹۹۳ پا به‌عرصه گذاشت. موتور شش سیلندر دو توربوی آن می‌تواند ۵۲۰ اسب بخار نیرو تولید کند و سقف سرعت آن ۲۱۳ مایل است و ۰ تا ۶۰ مایل را در ۳.۷ ثانیه طی می‌کند. گیربکس این خودرو، ۵ دنده دستی با همگام‌ساز سه مخروطی روی دنده‌های یک و دو است تا راننده بتواند حرکت سریع ابتدای این دنده‌ها را کنترل کند، درحالی‌که بدون آن نیز می‌توان راحت با این خودرو کار کرد.

ارسال نظر