بدترین اتفاقات فناوری در سال ۲۰۱۶

در این مطلب قصد داریم به بررسی پنج مورد از بدترین اتفاقات دنیای فناوری در سال ۲۰۱۶ بپردازیم. می توان گفت انفجار گوشی های نوت ۷ سامسونگ یکی از بدترین اتفاقات حوزه فناوری در سال جاری بود. با ما همراه باشید.

بدترین اتفاقات فناوری در سال ۲۰۱۶

کلیک - فناوری های بسیاری خوبی در سال ۲۰۱۶ رونمایی و معرفی شدند که از میان آن ها می توان به عرضه بلندگوی هوشمند آمازون تحت عنوان Amazon Echo، کنسول جدید نینتندو با طراحی کلاسیک و پهپادهای جنگنده تحت عنوان Star Wars اشاره کرد؛ اگر چه دنیای فناوری در سال ۲۰۱۶ اتفاقات خوبی را تجربه کرد، اما در کنار این اتفاقات خوب شاهد اتفاقات بدی نیز بودیم که از میان آن ها می توان به منفجر شدن گوشی های گلکسی نوت ۷ سامسونگ بر اثر معیوب بودن باتری، دو بار هک شدن یاهو که منجر به افشای اطلاعات شخصی تعداد زیادی از کاربران آن شد و همچنین انتشار اخبار ساختگی در فیس بوک در جریان انتخابات آمریکا، اشاره کرد. در ادامه قصد داریم به بیان پنج مورد از بدترین اتفاقات دنیای فناوری در سال ۲۰۱۶ بپردازیم.

انفجار گوشی گلکسی نوت ۷ سامسونگ

samsung-galaxy-note-7_new

این گوشی در ماه آگوست رونمایی و عرضه شد و ویژگی های این گوشی به قدری خوب بود که پیش بینی می شد، جزء بهترین گوشی های ۲۰۱۶ باشد؛ اما دو ماه پس از عرضه آن، گزارشاتی مبنی بر انفجار تعدادی از این گوشی ها به دست سامسونگ رسید و این شرکت مجبور شد فراخوان جمع آوری ۲٫۵ میلیون دستگاه از این گوشی را به دلیل معیوب بودن باتری آن ها جمع آوری کند. پس از این اتفاق سامسونگ سری دوم این گوشی را عرضه کرد؛ اما گوشی های سری دوم نیز به سرنوشت گوشی های سری اول دچار شدند و سامسونگ مجبور شد تولید این گوشی را به طور کامل متوقف کند. پرچم دار بعدی سامسونگ گلکسی اس ۸ است که انتظار می رود در بهار سال ۲۰۱۷ رونمایی شود. حال باید ببینیم سامسونگ می تواند با این گوشی آبروی از دست رفته خود را دوباره به دست آورد یا نه.

رسوایی هک یاهو

hacked-yahoo_new

یاهو در ماه سپتامبر اعلام کرد که هکرها در سال ۲۰۱۴ موفق شده اند به اطلاعات حساب کاربری پانصد هزار کاربر دست پیدا کنند و این شرکت پس از دو سال تحقیق و بررسی توانسته است این حفره امنیتی را که هکرها از طریق آن توانسته اند، به اطلاعات کاربران دست یابند، پیدا کند. پس از اعلام این خبر، تعداد زیادی از کاربران تصمیم گرفتند یاهو را ترک کنند؛ زیرا خبرهای بد زیادی در مورد این شرکت منتشر شده بود. یاهو هم در واکنش به این تصمیم کاربران، تصمیم گرفت قابلیت forwarding حساب های ایمیل را غیر فعال کند و با این کار خروج کاربران از سرویس ایمیل یاهو را دشوار کرد؛ زیرا با این کار کاربران دیگر نمی توانستند ایمیل هایی را که به آدرس ایمیل یاهوی آن ها ارسال می شود، به سرویس ایمیل دیگری منتقل کنند. این شرکت در ماه اکتبر اعلام کرد که به وجود یک حفره امنیتی دیگر نیز پی برده است که هکرها در سال ۲۰۱۳ از طریق آن توانسته اند، به اطلاعات یک میلیارد کاربر دست پیدا کنند.

متوقف شدن Vine (اپلیکیشن ساخت ویدیو) توسط توییتر

۱۶۱۰۲۷۱۴۴۹۲۱-why-vine-failed-780x439_new

توییتر در ماه اکتبر اعلام کرد که استفاده کاربران از اپلیکیشن Vine را متوقف کرده است. این اپلیکیشن که متعلق به توییتر است برای ساخت کلیپ های کوتاه، حداکثر تا ۶ ثانیه طراحی شده است و این کلیپ ها دائما تکرار می شوند و کاربران می توانند کلیپ های ساخته شده را ارسال کنند. ظاهرا توییتر پیشنهادات زیادی از سوی شرکت های مختلف مانند شرکت ساخت بازی Line که اپلیکیشن پیام رسان محبوب Line که نیز متعلق به این شرکت است، برای خرید این اپلیکیشن دریافت کرده است؛ اما هنوز معامله ای با هیچ شرکتی انجام نداده است. با وجود اینکه هنوز معامله ای صورت نگرفته است، توییتر اعلام کرده است که در حال تبدیل کردن اپلیکیشن Vine به اپلیکیشن Vine camera با قابلیت های محدود تر است.

انتشار اخبار ساختگی در فیس بوک

۱۶۱۱۱۵-facebook-illustration-ks-1010_70c38d87acd5294f319b55a4692f4734-nbcnews-ux-2880-1000_new

زوکربرگ باور نمی کرد که فیس بوک که بزرگ ترین شبکه اجتماعی است، بتواند این چنین نتیجه انتخابات را تحت تاثیر قرار دهد. او گفت اصلا تصور نمی کرد که اخبار فیس بوک که بخش بسیار کوچکی از محتوای این شبکه اجتماعی است، بتواند نتیجه انتخابات آمریکا را تحت تاثیر قرار دهد. انتشار اخبار ساختگی در بخش News Feed این شبکه اجتماعی و هر روز خوانده شدن آن ها توسط ۱٫۱۸ میلیارد کاربر، سر و صدای زیادی به پا کرد. فیس بوک در اقدامی در راستای مقابله با اخبار ساختگی از سرویسی رونمایی کرد که کاربران می توانند از طریق آن و با مراجعه به سایت های ABCNews ،Snopes.com ،Factcheck.org و PolitiFact از صحت اخبار منتشر شده در فیس بوک مطمئن شوند.

عرضه پهپاد GoPro Karma

landscape-1474320274-karma1_new

وقتی که شرکت GoPro Karma از پهپاد خود رونمایی و آن را عرضه کرد. در ابتدا به نظر می رسید که یک پهپاد عالی ساخته است، اما پس از مدتی مشخص شد که موتورهای پهپاد در هنگام پرواز مشکل پیدا می کنند و در نهایت پهپاد سقوط می کند. اگرچه سقوط این پهپاد هیچ آسیبی به کسی نزند، اما شرکت سازنده فراخوان جمع آوری آن ها را صادر کرده است و به مشتریان قول داده است، تمام پول آن ها را باز می گرداند. شرکت GoPro Karma، در راستای کنترل هزینه ها، ۱۵ درصد از کارکنان خود را اخراج کرد و فعالیت بخش تولید وسایل سرگرمی را نیز متوقف کرد.

ارسال نظر