هوآوی میت 40 ؛ پایان چیپست kirin در هوآوی

رسانه کلیک - به احتمال زیاد هوآوی میت 40 آخرین سری پرچمدار هوآوی است که از چیپست Kirin استفاده خواهد کرد. 

هوآوی میت 40 ؛ پایان چیپست kirin در هوآوی

مدیر عامل هوآوی، ریچارد یو، در اجلاس فناوری اطلاعات 2020 چین درباره چیپست پرچمداران بعدی این شرکت و مشکلاتی در زنجیره تامین که به دلیل جنگ تجاری بین چین و آمریکا برای این شرکت به وجود آمده صحبت کرد.

از چیپست Kirin 1000 در اوایل سپتامبر (اواسط شهریور) و در رویداد IFA رونمایی خواهد شد. این چیپست که متعلق به شرکت TSMC است، بر اساس فناوری ۵ نانومتری ساخته شده و از هسته‌های قدرتمند Cortex-A78 بهره می‌برد. به احتمال زیاد سری میت 40 آخرین گوشی های پرچمدار هوآوی مجهز به چیپست kirin خواهند بود.

دولت آمریکا شرکت تایوانی TSMC را از همکاری با هوآوی منع کرده است و هوآوی تنها تا اواسط سپتامبر زمان دارد تا 15 میلیون چیپست لازم برای گوشی‌های میت 40 را از این شرکت دریافت کند. بعد از این زمان شرکت TSMC هیچ سفارشی از هوآوی قبول نخواهد کرد و هوآوی باید به دنبال تامین‌کننده جدیدی برای خود باشد.

هوآوی میت 40

مدیر عامل هوآوی اعلام کرد که این شرکت در نیمه اول سال میلادی 2020 بیش از 105 میلیون تلفن همراه در بازارهای جهانی فروخته است و بیش از 35 دلار آمریکا درامد کسب کرده است. همچنین اعلام کرد که هوآوی در نیمه دوم سال نیز از سامسونگ جلو زده است و میزان فروش بیشتری داشته است.

گوشی‌های سری میت 40 به احتمال زیاد با چهار عضو به نام‌های Mate 40 و Mate 40 Pro و Pro+ و Porsche Design به بازار عرضه خواهند شد. انتظار می‌رود که این گوشی‌ها از دوربین‌های فوق حرفه‌ای بهره ببرند.

ارسال نظر