هواوی با فروش ۱۰ میلیونی گوشی های P9 و P9 Plus به هدفش دست یافت

هواوی رسما فروش ۱۴۰ میلیون گوشی هوشمند در سال ۲۰۱۶ را تایید کرد. این آمار علاوه بر موفقیت گوشی پرچمدار P9، نشان از پیشرفت این برند در بازار های بین المللی دارد.

هواوی با فروش ۱۰ میلیونی گوشی های P9 و P9 Plus به هدفش دست یافت

به گزارش کلیک ، هواوی چند سالی است به شدت تلاش می کند تا نام خود را در میان تولید کنندگان گوشی های هوشمند جا بیندازد. این شرکت در زمینه تولید گوشی های پرچمدار عملکرد خوبی را نشان داده و روی تولید گوشی های هوشمند براق و فلزی متمرکز شده است که ظاهری ممتاز و حرفه ای دارند. این تولید کننده چینی برای نشان دادن قدرت خود، حتی از به کارگیری فناوری های جدیدی همچون فورس تاچ (لمس ۳ بعدی) و دوربین دوگانه نیز در محصولاتش هراسی نداشته است. برای مثال، گوشی پرچمدار امسال هواوی با نام P9 به دوربین دوگانه مجهز است که با همکاری شرکت معتبر Leica ساخته شده است. همچنین این شرکت با هدف معرفی فراگیر و همه جانبه P9 به دوست داران گوشی های برند و پرچمدار، سرمایه گذاری عظیمی را روی بخش روابط عمومی و بازاریابی خود انجام داده است.

اکنون به نظر می رسد که تمام این تلاش ها برای هواوی ثمر بخش بوده است. طبق گزارشات منتشر شده در ماه اکتبر، هواوی موفق شده است ۱۰۰ میلیون گوشی هوشمند (همه مدل ها) را در سراسر جهان به فروش برساند. این آمار فروش مربوط به کل سال ۲۰۱۵ است، بنابر این انتظار می رود که هواوی عملکرد موفق تری را در سال ۲۰۱۶ به ثبت رسانده باشد. در آن زمان، تعداد گوشی های پرچمدار P9 و P9 Plus فروخته شده معادل ۶ میلیون دستگاه بود.

از آنجایی که این شرکت موفق شد در سال ۲۰۱۵ چنین نتایج خوبی را کسب کند، هواوی هدف گذاری فروش گوشی های خود در سال ۲۰۱۶ را ۱۴۰ میلیون دستگاه تعیین کرد. و حالا معاون ارشد شرکت هواوی یعنی "یو چنگ دانگ" رسیدن به این هدف را تایید کرده است. از آنجایی که فروش گوشی های پرچمدار P9 در ماه نوامبر ۹ میلیون دستگاه اعلام شده بود و هواوی نیز به هدف فروش ۱۴۰ میلیونی خود دست یافته است، به آسانی می توان نتیجه گرفت که گوشی های P9 و P9 Plus نیز مرز فروش ۱۰ میلیونی را تا کنون رد کرده اند. این شرکت انتظار دارد تعداد ۱۲ میلیون دستگاه از پرچمدار فعلی خود را تا پیش از جایگزینی آن با یک مدل جدید تر در سال ۲۰۱۷ به فروش برساند.

این اعداد و ارقام جالب به نظر می رسند، ولی بیایید آن ها را با شرکت های رقیب مقایسه کنیم. سامسونگ توانست ۱۰ میلیون گوشی Galaxy S7 را تنها یک ماه پس از رونمایی به فروش برساند. از طرف دیگر، اپل فقط یک هفته پس از معرفی گوشی های آیفون ۶s و آیفون ۶s Plus، به رقم فروش باورنکردنی ۱۳ میلیونی این دستگاه ها دست یافت. بنابر این، هواوی هنوز راه درازی را در رقابت با شرکت های بزرگ بین المللی پیش رو دارد، ولی بدون شک این شرکت چینی تاکنون توانسته است هم در بازار و هم در ذهن کاربران اثرات مثبتی را از خود به جای بگذارد.

ارسال نظر