9 وسیله ای که هرگز نباید روی میز کار خود نگه دارید!

رسانه کلیک – برخی از افراد بیش از حد مشغول تمیز کردن هستند و برخی هم هرج و مرج و شلوغی اتاق و یا میز کار خود را دوست دارند، شاید بتوان گفت منظم بودن به‌طور طبیعی در خون برخی از افراد وجود دارد و بقیه ترجیح می‌دهند این کار را تا حد امکان به تعویق بیندازند.

9 وسیله ای که هرگز نباید روی میز کار خود نگه دارید!

بر اساس یک مطالعه منتشر شده در مجله «کسب و کار هاروارد»، یک میز کثیف می‌تواند بر میزان بهره‌وری و توانایی برای انجام وظایف و کارآمدی شما در محل کار اثر منفی داشته باشد. علاوه بر این، برخی از مواردی که در محل کارتان نگهداری می‌شوند ممکن است برای محل کار مناسب نباشند، مانند موارد سیاسی یا اسنادی که حاوی اطلاعات حساس هستند.

فرقی ندارد که محل کار شما یک گوشه دنج در یک دفتر و یا یک محیط با طراحی باز باشد، در اینجا به شما نه مورد را معرفی می‌کنیم که هرگز نباید روی میز کار خود بگذارید.

1. ناهار

ممکن است فکر کنید که عاقلانه است تا ناهار خود را پشت میز بخورید و در زمان صرفه جویی کنید، اما در حقیقت، این کار می‌تواند به کارایی شما صدمه بزند. پروفسور کیمبرلی السباخ از دانشگاه کالیفرنیا، در مقاله ای در سال 2015 در این خصوص نوشته است: ما می‌دانیم که خلاقیت و نوآوری زمانی رخ می‌دهد که مردم محیط اطراف خود را تغییر دهند، به‌خصوص هنگامی که در طبیعت قرار می‌گیرند؛ بنابراین ماندن در داخل و خوردن غذا در همان محل کار، واقعا برای تفکر خلاقانه مضر است.

2. لیوان کثیف قهوه

فنجان های قهوه شسته نشده روی میز کار می‌تواند فضای کاری شما را به هم بزند. ولی ویشنوب هوتلا مدیر روابط عمومی دیجیتال شرکت AW Media ، به Business Insider می گوید: تنها یک دقیقه طول می‌کشد تا لیوان قهوه خود را بلافاصله پس از استفاده در آشپزخانه قرار دهید.

3. موارد سیاسی

یوجین گامبل، مدیر فروش و یک کارآفرین، در این خصوص به Insider Business گفته است: هرچند هر کس عقاید خود را دارد و دیگران باید به آن احترام بگذارند اما همکاران شما ممکن است از دیدگاه سیاسی شما ناراحت شوند. این می‌تواند منجر به تنش و اختلافات کاری غیرضروری شود. گمبل پیشنهاد کرده است که افراد دیدگاه های سیاسی خود را از محل کار جدا کنند.

4. اسناد حقوقی

آیا تابه‌حال شده برگه هایی که حاوی اطلاعات قانونی و یا حقوقی شخصی هستند را در محل کار خود نگه دارید؟ لورا اسمال، معاون رئیس آژانس تبلیغاتی RPA، در این زمینه می گوید: کارمندان هرگز نباید مدارکی که مربوط به پرونده های حقوقی و یا قانونیشان هست را در محل کار نگه دارند. او معتقد است که این اطلاعات را نباید همکاران شما ببینند و این کار می‌تواند تأثیرات منفی بر کار شما داشته باشد، حتی اگر آنها درک درستی از موضوع داشته باشند.

5. تلفن همراه شما

این مورد یکی از مواردی است که به سختی می توان آن را رعایت کرد. اکثر ما همیشه تلفن همراه خود را در نزدیکی خود قرار می دهیم و کاملا بی اختیار به طور مرتب آن را چک می‌کنیم. گراهام، کارشناس ارشد اجرایی، نویسنده و کارآفرین در این خصوص می گوید: تلفن همراه به‌خصوص تلفن های هوشمند و چیزهایی که درون آن هستند، باعث حواس پرتی ما می شود و یک مانع جدی در حرکت رو به جلو کارهاست. من سرکار از یک تلفن قدیمی استفاده می کنم. این کار به من اجازه می‌دهد تا فقط با هدف کسب و کار تماس بگیرم. یک مطالعه منتشر شده در مجله انجمن تحقیقات مصرف کننده نشان داد که همراه داشتن گوشی حتی اگر خاموش باشد نیز می‌تواند حواس کارمندان را پرت کند.

6. شیرینی

اگر می خواهید سالم بمانید، به نفع شماست که شیرینی ها و تنقلات پرکالری را روی میز کار خود نگذارید چرا که این کار باعث می شود بدون آنکه متوجه شوید مقدار زیادی از این خوراکی های خوشمزه اما نه‌چندان مفید را در روز مصرف کنید. بن تیلور، بنیان‌گذار HomeWorkingClub در این خصوص می گوید: اگر شما خوراکی های شیرین و خوشمزه را در دسترس قرار دهید، به طور ناخودآگاه با کوچک‌ترین احساس گرسنگی و یا حتی هنگام استرس آنها را می خورید اما اگر این خوراکی ها در محل هایی دورتر از جایی که نشسته اید مثل کابینت آشپزخانه و یا محل استراحت کارکنان نگهداری شود، آنوقت بهتر می توانید مصرف آنها را کنترل کنید.

7. رزومه شما

اگر یک کار ثابت دارید هرگز رزومه کاری خود را روی میزتان در سرکار نگه ندارید مگر اینکه شرکت شما یک تعدیل عمده را اعلام کرده باشد و منتظر باشید که موقعیت شما هم حذف شود. در غیر این صورت داشتن رزومه قابل‌ رویت برای همه یک پیام واضح را ارسال می‌کند و آن این است که شما به دنبال یک کار جدید هستید. روی کوهن، مربی حرفه‌ای و نویسنده در این خصوص می گوید: اگر رئیس شما این رزومه را ببیند یا درباره آن بشنود، اعتماد خود را به شما از دست می‌دهد، اتفاقی که بازگرداندن آن دشوار است.

8. خوشبوکننده هوا

هیچ‌کس نمی‌خواهد رایحه قوی در محل کار پیچیده باشد هرچند این رایحه به نظر شما ممکن است بسیار خوش‌بو باشد اما بعضی افراد ممکن است آلرژی داشته باشند یا یک محیط عاری از عطر را ترجیح دهند. جنی واترمن مور، مشاور تجاری و کسب و کار در این خصوص می گوید: خوشبوکننده های هوا می‌تواند حواس بسیاری از همکاران شما را پرت کند و آنچه شما فکر می کنید یک بوی عالی است می‌تواند برای همسایه شما بسیار ناخوشایند باشد. دستگاه خوشبو کننده را هم از میز کار خود حذف کنید.

9. موارد بهداشتی و شخصی

شاید وجود یک مسواک یا آینه که در یک محفظه و یا کشو قرار دارند در محل کار خوب باشد، اما ناخن گیر، دئودورانت ها و لوازمی از این دست را در منزل نگه دارید. دیدن این موارد روی میز کار شما می‌تواند حرفه‌ای بودن شما را زیر سوال ببرد.

ارسال نظر