این دست مکانیکی کاملا شبیه به یک دست واقعی است!

مطمئنا در آینده ربات ها پیشرفته تر از همیشه می شوند. این دست رباتیکی یکی از دقیق ترین دستگاه های مکانیکی است که از بدن انسان الهام گرفته است، زیرا این ربات عیناً جایگزین استخوان ها و بافت ها برای نسخه های دقیقاً کپی شده مکانیکی خواهد بود.

این دست مکانیکی کاملا شبیه به یک دست واقعی است!

به گزارش کلیک، این ربات که توسط محققین دانشگاه واشنگتن ساخته شده از روی یک انسان واقعی مدل سازی شده است؛ اسکلت بندی آن در حقیقت شبیه آن چیزی است که در نسخه عکس سه بعدی استخوان های موجود در دست با اسکن لیزری انسان واقعی بدست می آید. این تکه های پیچیده را که به همراه یک سری از لیگامنت های مصنوعی بهم متصل شده، توسط رشته های طیفی بسیار قوی منطبق و با لیزر ورقه های لاستیکی را می برند تا بافت نرمی را ایجاد کنند که مفصل ها را به خوبی سازگار می کند.
تاندون ها نیز با استفاده از رشته های طیفی بیشتری منطبق می شوند و با ورقه های لاستیکی بیشتری روکش دار می شوند تا دقیقاً شبیه بافت نرمی شود که یک تاندون واقعی را احاطه می کند. همچنین لیزری پیچیده نیز وجود دارد که بافت لاستیکی را می برد تا برای کپی از روکش ماهیچه به کار رود. این ساختار عضلانی عجیبی است که دور انگشت ها می پیچد و به شما اجازه می دهد تا گشتاوری را با دستان خود ایجاد کنید. سپس در نهایت، ماهیچه ها با استفاده از 10 سروو موتور دینامیکسل منطبق می شوند.
برای نشان دادن آن چه که آن را پیچیده خواندیم و همچنین کارکرد بسیار مناسب آن، شکل های زیر را ارائه می دهیم. واقعیت این است که دست زمانی که از راه دور کنترل شود، محدوده حرکتی بالایی را مطابق علم و به درستی ایجاد می کند.
roboott این دست مکانیکی، می تواند چند شی را نیز با هم به سادگی در دست بگیرد.

به هر حال، شاید واقعیت امر این باشد که محققین تصور می کنند این دست تنها به عنوان یک دست مصنوعی استفاده نمی شود، بلکه به عنوان ماکتی واقعی جهت ترقی یک دست جدید بکار می رود. ژه ژو، یکی از محققین به IEEE Spectrum گزارش می دهد: مواد بیوسازگار را هم اکنون می توان برای ایجاد ساختارهای استخوانی به کار برد. لیگامنت های مصنوعی زیست تجزیه پذیر برای جایگزینی لیگامنت های صلیبی از قبل پاره شده استفاده شده است. ماهیچه های انسان به طور موفقیت آمیزی درون ظرف های کشت قرار گرفته است. و اعصاب پیرامونی را نیز می توان با داشتن شرایط صحیح مجدداً تولید نمود. تمامی این صنایع امیدبخش نیازمند ماکت های مناسب برای رشد سلول های پیوندی است. می خواهیم با محققین زیست شناسی و مهندسی بافت برای کاوش بیشتر پتانسیل آن همکاری کنیم تا آن را به صورت یک ماکت/دستگاه بیوساختاری در حوزه های در حال ظهور نروپزشکی و ترمیم اعضا بکار بریم.
این ادعا شجاعانه است و اصلا مزحک به نظر نمی رسد. باید صبر کرد و دید چه اتفاقی در این زمینه رخ خواهد داد.

منبع: gizmodo

ارسال نظر