چاپ سه بعدی تومور برای یافتن راه حل این بیماری

طبق گفته انجمن تومور مغزی آمریکا، تقریبا ۷۰۰،۰۰۰ نفر در این کشور دچار تومور مغزی و سیستم‌های عصبی مرکزی هستند. متخصصین تخمین زده‌اند امسال ۲۵،۰۰۰ تومور بدخیم تشخیص داده خواهد شد درحالی‌که ۱۷،۰۰۰ از این بیماری خواهند مرد.

چاپ سه بعدی تومور برای یافتن راه حل این بیماری

به گزارش کلیک، یک تیم به رهبری دکتر ویل شو و دکتر نیکولاس لسلی از موسسه شیمی زیستی دانشگاه هریوت وات با حمایت مالی ۹۸۰۰۰ دلاری موسسه خیریه تومور مغزی این پروژه را انجام خواهند داد. دانشمندان بیوفیزیک و مهندسی زیستی با کمک چاپ سه‌بعدی تومور مغزی و سلول‌های سرطانی و استفاده از یک تکنیک ویژه این بیماری را بررسی خواهند کرد. دانشمندان امیدوارند روی این تومور چاپ شده مطالعه کرده و با داروهای مختلف آزمایشاتی انجام دهند.

دکتر لسلی گفت "ما یک تکنیک جدید چاپ سه‌بعدی ابداع کرده‌ایم تا سلول‌های تومور مغزی را چاپ کند، سلول‌هایی که به سرعت رشد می‌کنند و تقلیدی از رشد تهاجمی این سلول‌ها است. هدف ما این است که این‌کار راه جدیدی برای آزمایش داروها برای درمان تومور فراهم کند و درمان‌های جدید با سرعت بیشتری در دسترس بیماران قرار گیرند."

سلول‌های سرطانی رشد کرده در آزمایشگاه معمولا مانند محیط بدن عمل می‌کنند اما ایجاد چنین سلول‌های در محیط آزمایشگاه سخت است. این به این معنی است که تلاش‌های پیشین دانشمندان قادر نبود اطلاعات مفیدی به آنان ارائه کند. دکتر شو و دکتر لسلی امیدوارند با شبیه‌سازی محیط بدن و تکنیک جدید بهتر بتوانند رشید سلول‌های سرطانی را بررسی کنند و آزمایشات سودمندتری داشته باشند.

دکتر لسلی در ادامه گفت در حال حاضر تشخیص و پیش‌بینی تومور اولیه بسیار ضعیف است و پیشرفت‌های این زمینه بسیار محدود هستند. امیدواریم محققین ما یک مدل بسازند که بسیار شبیه بیماری واقعی باشد. پاسخ افراد به دارو درمان موثرتری برای بیماران فراهم می‌کند.

منبع: digitaltrends

ارسال نظر