صعود مجدد تاندربولت بعد از 5 سال

<p>تاندربولت، پرسرعت‌ ترین فن‌آوری ارتباطی ساخته مشترک اپل و اینتل عنوان گران‌ ترین را در دنیای رایانه کسب کرد. به گزارش کلیک، این درگاه، مختص اتصالات پرسرعت بین رایانه و صفحه نمایشگر، سازگار با پایگاه‌های اطلاعاتی لنوو، لپ تاپ‌های گران قیمت رده جدید دل، برخی نمونه‌های HP، ایسر و اینتل است. اپل این محصول را برای محدوده‌ای از رایانه‌های خود در نظر گرفته است. به گفته کوین ساتر مدیر بخش بازاریابی شرکت Razer، تاندربولت یک درگاه با کاربردی انعطاف پذیر است. به نظر ایشان در قیاس با تاندربولت ۲ این درگاه به‌طور هم‌زمان می‌تواند برای ارسال اطلاعات و اتصال به نمایشگر به کار رود. تولیدکنندگان رایانه خود را برای استقبال از USB-C، فن‌آوری جدید اپل، آماده می‌کنند. شماری از لپ‌تاپ‌های ارائه شده در نمایشگاه CES دارای این فنّاوری بودند. تاندربولت اولین بار روی مک‌بوک پرو ۲۰۱۱ رونمایی شد و بعد از سال‌ها این فن‌آوری برای عموم در دسترس است. شایان ذکر است که مزایای تاندربولت در قیاس با USB یا FireWire سرعت بالا و ارسال اطلاعات دوطرفه است. بدین معنی که دستگاه‌های مختلف در یک زنجیره ارتباطی قرار می‌گیرند. به‌طور مثال می‌توان یک دستگاه مک‌بوک را از طریق درگاه تاندربولت به صفحه‌نمایش یا دیسک خارجی متصل کرد.</p>

صعود مجدد تاندربولت بعد از 5 سال

به گزارش کلیک، این درگاه، مختص اتصالات پرسرعت بین رایانه و صفحه نمایشگر، سازگار با پایگاه‌های اطلاعاتی لنوو، لپ تاپ‌های گران قیمت رده جدید دل، برخی نمونه‌های HP، ایسر و اینتل است. اپل این محصول را برای محدوده‌ای از رایانه‌های خود در نظر گرفته است.
به گفته کوین ساتر مدیر بخش بازاریابی شرکت Razer، تاندربولت یک درگاه با کاربردی انعطاف پذیر است. به نظر ایشان در قیاس با تاندربولت ۲ این درگاه به‌طور هم‌زمان می‌تواند برای ارسال اطلاعات و اتصال به نمایشگر به کار رود.
تولیدکنندگان رایانه خود را برای استقبال از USB-C، فن‌آوری جدید اپل، آماده می‌کنند. شماری از لپ‌تاپ‌های ارائه شده در نمایشگاه CES دارای این فنّاوری بودند.
تاندربولت اولین بار روی مک‌بوک پرو ۲۰۱۱ رونمایی شد و بعد از سال‌ها این فن‌آوری برای عموم در دسترس است.
شایان ذکر است که مزایای تاندربولت در قیاس با USB یا FireWire سرعت بالا و ارسال اطلاعات دوطرفه است. بدین معنی که دستگاه‌های مختلف در یک زنجیره ارتباطی قرار می‌گیرند. به‌طور مثال می‌توان یک دستگاه مک‌بوک را از طریق درگاه تاندربولت به صفحه‌نمایش یا دیسک خارجی متصل کرد.

ارسال نظر