طرفداران تیک تاک و کی پاپ ، عوامل تخریب تجمع ترامپ در تالسا

رسانه کلیک - کاربران برنامه تیک تاک و هواداران گروه K-pop بار دیگر قدرت خود در صحنه سیاست را به نمایش گذاشته و گفته اند که تجمع ترامپ در تالسا را خراب کردند.

طرفداران تیک تاک و کی پاپ ، عوامل تخریب تجمع ترامپ در تالسا

بر هیچ کس پنهان نیست که تجمع ترامپ در تالسا در تاریخ 20 ژوئن، مخاطبین کمی نسبت به حد انتظار داشت. اما دلیل این ناامیدی، یک نیروی سیاسی نسبتا جدید است: کاربران نوجوانان اینترنت!

طبق گزارش های نیویورک تایمز و والچر، کاربران اپلیکیشن تیک تاک و طرفداران گروه موسقی K-pop اعتراف کرده اند که با ثبت حجم عظیمی از بلیط های مجانی در آستانه تجمع، یک جو ناامیدکننده اجتناب ناپذیر را به وجود می آورند. بسیاری از کاربران پست های اجتماعی خود را پاک کرده اند تا کمپین ترامپ بویی از این ماجرا نبرد. برخی دیگر نیز با استفاده از شماره تلفن های اینترنتی، داده های غلط و بیهوده ای را به کمپین القا کرده اند. ظاهرا کاربران اینستاگرام و اسنپ چت نیز در این خرابکاری دخیل بوده اند.

میزان تأثیر این گونه فعالیت های مرتبط با رسانه های اجتماعی را نمی توان به طور دقیق مورد سنجش قرار داد، خصوصا در شرایط فعلی که اکثر افراد به سبب شیوع ویروس کرونا خانه نشین شده اند. به هر حال، ظاهرا برد پارسکیل، مدیر کمپین ترامپ، پس از اطلاع از توزیع بیش از یک میلیون بلیط در تاریخ 15 ژوئن، به فکر آماده سازی یک تیم خاص جهت کنترل جمعیت افتاده، که البته هیچ وقت مورد استفاده قرار نگرفت.

البته تجمع ترامپ در تالسا اولین اقدام طرفداران گروه K-pop جهت نمایش قدرت خود در حوزه سیاست نبوده است. آن ها در اوج اعتراضات جنبش Black Lives Matters (زندگی سیاهان مهم است) با استفاده از دوربین های خود و ارسال هشتگ های توییتر نژاد پرستانه، نفرت شدیدی نسبت عدم اجرای عدالت را در دل افراد جامعه به وجود آورده اند. با این حال قضیه دخالت در سیاست های ترامپ کمی متفاوت است. شواهد اولیه حاکی از این واقعیت هستند که مخاطبین جوان دنیای رسانه های اجتماعی می توانند بدون ترک خانه، موجب اختلال در کمپین های رییس جمهور ترامپ شوند.

ارسال نظر